يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انصارالله: سازمان ملل دنبال منافع ائتلاف عربی است

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 624484
فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن برای سومین بار طی یک ماه و به منظور پیشبرد طرحش برای توقف جنگ در ساحل غربی بندر الحدیده و از سرگیری مذاکرات، وارد صنعا شد.
انصارالله: سازمان ملل دنبال منافع ائتلاف عربی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یک منبع سیاسی یمنی در گفت‌وگو با المیادین اظهار کرد: هدف از سفر مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن توقف روند درگیری‌های مسلحانه است که پیامدهای فاجعه بار انسانی به دنبال دارد.

این منبع افزود: قرار است گریفیتس در این سفر با رئیس شورای عالی سیاسی،  رئیس دولت نجات ملی یمن، وزیر خارجه و معاون وی و همچنین رهبران ارشد انصار الله و کنگره سراسری مردمی دیدار کند.

این منبع در ادامه گفت: تلاش‌های فرستاده سازمان ملل به خاطر عدم جدیت ائتلاف عربی در دستیابی به یک راه حل برای یمن و اصرار این ائتلاف برای حمله نظامی در یمن ولو در صورت نابودی کامل این کشور موفق نخواهد شد.در همین راستا، محمد البخیتی، سخنگوی انصارالله ضمن فراخواندن طرف‌های درگیر به گفت‌وگوی یمنی-یمنی و بدون حضور هیچ کشوری، تاکید کرد: سازمان ملل هیچ حرکتی نمی‌کند مگر اینکه این حرکت به سود آمریکا و ائتلاف متجاوز باشد.

البخیتی در گفت‌وگو با المیادین تصریح کرد: اعلام آتش‌بس از سوی امارات در جنگ با یمن یک اعتراف و اقرار ضمنی به شکست است.

وی ادامه داد: تصمیم شورای امنیت درباره حدیده غیر قابل اجرا و بی معنا است. تنها راهکار سیاسی که بتواند تمام یمن را با هم متحد کند، کشورمان را به قوی‌ترین کشور در منطقه تبدیل خواهد کرد.منابع میدانی در صنعا نیز اعلام کردند که به رغم اعلام آتش‌بس از سوی امارات اما همچنان درگیری‌ها در شهرستان "التحیتا" واقع در جنوب بندر الحدیده ادامه دارد.
یک منبع در وزارت خارجه دولت نجات ملی نیز اظهارات وزیر خارجه امارات درباره توقف حملات ائتلاف متجاوز عربی به ساحل غربی یمن را تکذیب کرد.

در همین راستا، شرف غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت که درگیری‌ها در ساحل غربی همچنان ادامه دارد و هدف امارات از اعلام آتش‌بس وقت خریدن برای بسیج کردن نیروهایشان است.ضیف‌الله الشامی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تصریح کرد: امارات تلاش می‌کند از باتلاقی که در یمن گرفتار آن شده است، نجات یابد و آبروی از دست‌رفته خود به دلیل شکست‌هایش را حفظ کند.

وی افزود، درگیری‌ها در الحدیده شدید است و متجاوزان در وضعیت واقعا دشواری قرار دارند و از این‌رو تلاش می‌کنند بهانه‌ای برای خروج از این بن‌بست‌ در الحدیده پیدا کنند.محمد علی الحوثی، رئیس کمیته انقلاب یمن نیز تاکید کرد: اگر امارات در متوقف کردن تجاوزاتشان صادق باشد، ما آماده رسیدن به توافق برای عقب نشینی مزدوران آنها هستیم.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات، روز گذشته در توئیتی مدعی شد کشورش تصمیم گرفته عملیات نظامی خود در شهر الحدیده واقع در غرب یمن را به صورت موقت متوقف کند.قرقاش مدعی شد: توقف موقت عملیات، برای دادن فرصت کافی به فرستاده سازمان ملل به یمن برای دستیابی به توافقی جهت عقب‌نشینی غیر مشروط حوثی‌ها از شهر الحدیده و بندر آن صورت می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *