پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انصارالله: درخواست تحویل الحدیده غیرمنطقی است

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 620478
یکی از رهبران انصارالله یمن اعلام کرد که فرستاده سازمان ملل به یمن در سفرش به صنعا هیچ چیز جدیدی را ارائه نکرده است.
انصارالله: درخواست تحویل الحدیده غیرمنطقی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد البخیتی، از رهبران انصارالله یمن در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن از ما نخواست که بندر الحدیده یا شهر الحدیده را تحویل بدهیم. سازمان ملل قبلا هم با پیشنهاد کشورهای متجاوز درباره اداره بندر مخالفت کرده بود؛ چراکه این مسئله جزو اختیاراتش نیست و صحبت درباره نظارت بر این شهر است.

وی گفت: درخواست برای تحویل الحدیده یا بندر آن یک مسئله واقع‌بینانه نیست، زیرا هیچ کشوری بخشی از خاک خود را داوطلبانه به متجاوزان نمی‌دهد. تشدید درگیری‌ها در الحدیده با تشدید حملات پاسخ داده خواهد شد. نیروهای ما توانستند زمام امور را در طول خط ساحلی به دست گیرند و مسیرهای امداد دشمن را قطع کنند.

البخیتی گفت: ادعای وزارت خارجه عربستان درباره سلطه بر فرودگاه الحدیده درست نیست. هدف از تشدید اوضاع در الحدیده توسط متجاوزان ادامه محاصره مردم یمن است. اگر کشورهای متجاوز آن طور که ادعا می‌کنند خواهان کاهش مشکلات مردم یمن هستند پس نباید فرودگاه صنعا را می‌بستند.

وی در گفتگو با المیادین به وجود اختلافاتی میان اعضای ائتلاف عربی اشاره و تأکید کرد که حزب الاصلاح در درگیری‌های الحدیده شرکت نمی‌کند.

این مقام یمنی بررسی مسئله تحویل الحدیده و بندر آن با فرستاده سازمان ملل را تکذیب کرد و گفت که عربستان و امارات بر سازمان ملل برای انتقال کارمندان این سازمان از الحدیده به جیبوتی فشار می‌آورند.

برخی منابع یمنی اعلام کردند که انصارالله با عقب‌نشینی از الحدیده مخالفت کرده و مارتین گریفیتس بعد از شکست مذاکراتش با این جنبش امروز(دوشنبه) صنعا را ترک می‌کند.
 
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *