دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

محمودعباس غایب نشست سران آفریقا در موریتانی

شنبه ۹ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 623767
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ریاض مالکی، وزیر خارجه این کشور را به نمایندگی از خود برای حضور در سیزدهمین نشست سران آفریقا در موریتانی که قرار است یکم و دوم ژوئیه برگزار شود، فرستاد.
محمودعباس غایب نشست سران آفریقا در موریتانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمود عباس، رئیس ۸۲ ساله این تشکیلات از بیست و هشتم ماه گذشته میلادی که بیمارستان رام‌الله را ترک کرد، تا امروز هیچ سفر خارجی نداشته است.

عباس مدت هشت روز به دلیل التهاب ریوی در بیمارستان رام‌الله بستری بود.طبق این بیانیه، مالکی در سخنرانی که در نشست آتی خواهد داشت، رهبران کشورهای آفریقایی را به افزایش تلاش‌ها در این قاره و جهان برای حمایت از صلح، تقویت همبستگی با فلسطین و مردم و مقدسات آن و تلاش برای مقابله با توطئه‌های پاکسازی علیه فلسطینی‌ها و مساله آنها تحت عنوان راه‌حل‌های اقتصادی و انسانی تشویق خواهد کرد.

همچنین مالکی بر محوریت مساله فلسطین و آغاز هر حرکتی در چارچوب‌های سیاسی و مطابق با قطعنامه‌های بین‌الملی تاکید خواهد کرد.

طبق بیانیه مذکور، مالکی در این سفر در حاشیه کنفرانس دیدارهایی با برخی از رهبران و وزرای کشورهای آفریقایی برای گفت‌وگو درباره آخرین تحولات سیاسی و بررسی راه‌های تقویت روابط دو جانبه خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *