چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

رویارویی قطر و امارات در دادگاه بین‌ المللی

پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 623328
هیات امارات در لاهه در واکنش به شکایت اخیر قطر علیه این کشور، با صدور بیانیه‌ای این شکایت را "بی اساس" خواند.در عین حال، یک مقام وزارت خارجه قطر نیز بیانیه امارات در این خصوص را "ضعیف" توصیف کرد.
رویارویی قطر و امارات در دادگاه بین‌ المللی
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، در بیانیه منتشر شده از سوی هیات امارات در دیوان بین المللی دادگستری آمده است که این دادگاه ظرف سه روزآتی "با ادله و اسنادی که امارات در اختیار آن قرار می‌دهد و ادعاهای قطر را تکذیب می‌کند" شکایت قطر را  بررسی خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است، اقدامات قطر تلاشی برای دور کردن اذهان از  دلایل واقعی چهار کشور عربستان ، امارات ، بحرین و مصر برای تحریم قطر است. خروج قطر از بحران با پناه بردن به نهادهای بین المللی و اقامه دعوی حاصل نمی‌شود بلکه راهکار آن در پایبندی به تعهدات است.

در واکنش به این بیانیه‌، احمد بن سعید الرمیحی، مدیر دفتر رسانه‌ای وزارت خارجه قطر  در توئیتی بیانیه هیات امارات در لاهه را  "ضعیف" خواند و تاکید کرد، این بیانیه بیانگر عدم برخورداری امارات از حقایق برای دفاع از خود است .
پیشتر قطر از دادگاه کیفری بین المللی خواسته بود تا به ابوظبی دستور دهد، "فعالیت‌های تبعیض آمیز" اجرایی علیه دوحه را فورا متوقف و "تبعیض نژادی علیه قطریها" را محکوم کند. قطر همچنین از امارات خواست تا بابت خسارات وارد شده به آن غرامت پرداخت کند.

دادگاه کیفری بین المللی روز چهارشنبه جلسه‌ای به منظور بررسی شکایت قطر از امارات به اتهام "نقض حقوق بشر " به دلیل مشارکت در محاصره علیه دوحه برگزار کرد.

دادگاه، روز اول را به قطر جهت ارائه ادله خود در پرونده شکایت علیه امارات اختصاص داد و قرار است، امروز (پنجشنبه)  را به امارات برای پاسخ به شکایتی که ابو ظبی آن را "دروغ" خوانده اختصاص دهد. قرار است فردا (جمعه) نیز به مناقشه میان طرفین تخصیص یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *