پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
ایندیپندت:

آمریکا زیر پای هم پیمانانش را خالی می‌کند

چهارشنبه ۶ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 623147
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت امروز نوشت که دولت آمریکا از سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به عنوان شرط برقراری آشتی در سوریه دست برداشته است.
آمریکا زیر پای هم پیمانانش را خالی می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روزنامه ایندیپندنت درمقاله ای به قلم "رابرت فیسک" درباره پرونده سوریه نوشت: عرصه امروز - به خاطر دست برداشتن آمریکا از خواست سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به عنوان شرط برقراری آشتی در سوریه- شاهد لحظه ای که در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: وقتی آمریکا درک خود را از اوضاع دشوار شبه نظامیان همدست خود در عرصه سوریه و درخواست از آنها برای نقض نکردن آتش بس با ارتش سوریه و نیروهای روس اعلام می کند؛ روشن می شود که آمریکا زیر پای هم پیمانان دیگرش را خالی می کند.

فیسک گفت: شروط آتش بس در سوریه را روس ها به طور کامل وضع کردند. ایده آتش بس اساسا متعلق به آنها بود و درنتیجه، واشنگتن به هم پیمانان خود در جنوب سوریه و "مخالفان" بشار اسد به طور کلی این پیام را داد که در این درگیری حمایتی از آنها یا غرب دریافت نخواهند کرد.

وی گفت: نیروهای غربی بعد از دست کشیدن از هم پیمانانش در جنوب و شمال سوریه، به نظر می رسد که درحال عقب نشینی هستند. این بدان معناست که روسها در سوریه پیروز شده‌اند؛ همچنین وضعیت در خصوص بشار اسد هم همین طور است. این درحالی است که سرنوشت دردناکی در انتظار شبه نظامیان باقی مانده در شمال سوریه و جنوب آن است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *