سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲
۵

متحدانمان واردات نفت از ایران را به صفر برسانند

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب: 622876
یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت که متحدان ایالات متحده باید تا ماه نوامبر واردات نفت از ایران را متوقف کنند.
متحدانمان واردات نفت از ایران را به صفر برسانند
به گزارش جهان نيوز، ایالات متحده از متحدان خود می‌خواهد واردات نفت از ایران را به صفر برساند.
یک مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت که هیئتی آمریکایی طی هفته آتی به خاورمیانه خواهد رفت تا تولید‌کنندگان نفتی در منطقه خلیج [فارس] را به تأمین [میزان کافی] نفت به بازارهای جهانی [همزمان با قطع صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی] ترغیب کند.

به نوشته رویترز، این مقام مسئول در وزارت خارجه آمریکا گفت که کشورهای خریدار نفت ایران باید خود را آماده کنند از زمانی که ایالات متحده در ماه نوامبر [حدودا آبان‌ماه] بار دیگر تحریم‌هایش علیه ایران را از سر می‌گیرد، تمامی واردات [نفت از ایران] را متوقف کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در اینباره که آیا ایالات متحده از متحدان خود می‌خواهد واردات نفت [از ایران] را تا ماه نوامبر به صفر برساند، گفت:‌ «بله.»

وی همچنین هشدار داد که ایالات متحده در این خصوص «هیچ معافیتی را اعطا نمی‌کند»، به گفته این مقام آمریکایی تمرکز واشنگتن بر تهران «یکی از اولویت‌های امنیت ملی مهم» آمریکا است.

به نوشته آسوشیتدپرس، در شرایطی که کشورهای اروپایی به طور خاص تلاش دارند تا در خصوص مستثنی کردن شرکت‌های اروپایی [با آمریکا] مذاکره کنند، این مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر تأیید کرد که ترامپ قصد دارد به ضرب‌الاجل 180 روزه‌اش [برای اعمال دوباره تحریم‌ها علیه ایران] پایبند باشد.
این مقام وزارت خارجه آمریکا در خصوص موضع ژاپن درباره واردات نفت ایران، افزود: «فکر نمی‌کنم که پاسخ ژاپنی‌ها به طور خاص از دیگر کشورهای وارد کننده نفت [از ایران] متفاوت باشد»، وی همچنین از برنامه خود برای سفر به چین و هند در آینده نزدیک به منظور بحث و بررسی این مسئله خبر داد.

وی افزود: «این یک چالش برای آن‌ها است. این چیزی نیست که هر کشوری که از ایران نفت وارد کند ... بخواهد آن را به طور داوطلبانه انجام دهد،‌ شما می‌دانید، ما از آن‌ها می‌خواهیم یک تغییر در سیاست‌‌‌‌‌‌‌[شان] انجام دهند ... چین، هند؟ بله، مطمئنا شرکت‌های آن‌ها [نیز] در معرض همان تحریم‌هایی هستند که هرکس دیگری است. مطمئنا خواهان این خواهیم شد که واردات آن‌ها صفر شود.»

این مقام آمریکایی به خبرنگاران گفت:‌ «ما به دنبال [قطع کردن] جریان‌های تأمین مالی ایران و تأکید بر کلیت رفتار بدخیم ایران در سرتاسر منطقه هستیم.»

منبع: تسنیم
https://jahannews.com/vdciyraqqt1arv2.cbct.html
jahannews.com/vdciyraqqt1arv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
Iran, Islamic Republic of
ما جنگ طلب نیستیم اما جنگ هم اصول و روش خود را دارد. باید هنر جنگ را بکار گرفت. امروز سن تزو از قبر برخاسته و هنر جنگ را درس می دهد. اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود هیچ قطره نفتی هم نباید از تنگه هرمز عبور کند. اگر قرار است جریان حیاتی ما قطع شود باید جریان حیاتی دشمن را نیز بخطر انداخت در هر جایی که در دسترس باشد.اگر اقتصاد ما را بهم بزنند باید چاههای نفتی عربستان و برجهای دبی که سهل الوصول ترین هدف برای به ریختن نظم مالی و جریان تولید جهانی است.
اما آنروز که گفته شد باید به جایی برسیم که هر وقت خواستیم درچاههای نفتی خود را ببندیم برای این روزها بود اما حیف ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكرم ما خوشحاليم پيادرو ها ديوار ندارد تحريمها برنگشت دلار كران نشد كشور گل و بلبل است فقر هم ريش كن شد آفرين روحاني
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
یک پیام به متحدان آمریکا در ایران...
آرزومندان ارتباط با آمریکا انتظار رابطه ی خود با آمریکا را به صفر برسانند و تا دیر نشده است بازگردند به دامان ملت و انقلاب...
Iran, Islamic Republic of
دشمنان ملت بزرگ ایران باید بدانند اگر قرار باشد نفت ایران صادر نشود هیچ قطره نفتی هم نباید از تنگه هرمز عبور کند. اگر قرار است جریان حیاتی ما قطع شود باید جریان حیاتی دشمن را نیز بخطر انداخت این پیام بایدبا قدرت و قاطعیت به گوش جهانیان برسد