جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قیمت نفت افزایش یافت

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 622861
قیمت نفت در بازارهای جهانی با توقف تولید کانادا و بی ثباتی در مورد صادرات نفت لیبی افزایش یافت و به بالای 75 دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت افزایش یافت
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، با توقف تولید کانادا و بی ثباتی در مورد صادرات نفت لیبی، بازارهای نفتی امروز آشفته بودند اما افزایش تولید اوپک و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و دیگر کشورهای بزرگ، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت شد.

هر بشکه نفت برنت با 40 سنت افزایش 75.13 دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 33 سنت افزایش 68.41 دلار معامله شد.

افزایش قیمت نفت برنت ناشی از نامشخص بودن وضعیت صادرات نفت لیبی بوده است. نیروهای خلیفه هفتار، فرمانده نظامی شرق لیبی کنترل بنادر نفتی را به شرکت مستقر در شرق و جدا از شرکت ملی نفت این کشور سپرده است.  سوکریت ویجایاکار، تحلیلگر بازار نفت گفت: «این اقدام ریسک متوقف شدن تولید نفت لیبی را افزایش می‌دهد زیرا شرکت ملی نفت در طرابلس تنها نهاد قانونی با حق فروش نفت است.»

در شمال آمریکا نیز، تولید نفت در بزرگ ترین تاسیسات نفت شیل کانادا دچار مشکل شده که سبب بالا رفتن قیمت نفت خام آمریکا شده است.

جاسون گمل، بانک سرمایه‌گذاری جفریز آمریکا در یادداشتی نوشت: «علی‌رغم توافق هفته گذشته اوپک، ما معتقدیم که عرضه کم احتمالا قیمت نفت را در سال 2018 بالا می‌برد.»

بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد شرایط کمی عرضه قیمت نفت را در سه ماهه دوم سال 2019 به بالای 90 دلار در هر بشکه خواهد رساند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *