يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

افزایش آمار داوطلبان کنکور ۹۷

سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب: 622858
مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به افزایش آمار داوطلبان کنکور ۹۷ گفت: بیشترین رقابت در گروه علوم تجربی است.
افزایش آمار داوطلبان کنکور ۹۷
به گزارش جهان نيوز، حسین توکلی، اظهار کرد: کارت آزمون سراسری سال ۹۷ از یک شنبه سوم تیر بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و داوطلبان تا فردا (چهارشنبه ۶ تیر) فرصت دارند برای دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۷ ثبت نام کرده‌اند، افزود: تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۷ در مقایسه با سال گذشته ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر افزایش داشته است و بیشترین داوطلب در گروه آزمایش علوم تجربی با ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر است یعنی حدود ۶۳.۵ درصد کل داوطلبان کنکور سال ۹۷ در گروه علوم تجربی متقاضی شده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: در گروه علوم ریاضی و فنی ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ داوطلب، علوم انسانی ۲۰۵ هزار و ۲۶ داوطلب، گروه هنر ۱۲ هزار و ۲۶۰ داوطلب و گروه زبان‌های خارجه ۷ هزار و ۵۳۸ داوطلب حضور دارند.

توکلی گفت: این امکان وجود دارد تا داوطلبان گروه‌های دیگر در گروه هنر و زبان‌های خارجی متقاضی شوند و بر این اساس در گروه هنر ۶۶ هزار و ۶۴۹ نفر از گروه‌های دیگر شرکت اعلام کرده‌اند و این تعداد به همراه آمار واقعی داوطلبان گروه هنر که ۱۲ هزار و ۲۶۰ نفر است در مجموع ۷۸ هزار ۹۰۹ نفر را شامل می‌شود که متقاضی شرکت در این گروه آزمایشی هستند.

وی بیان کرد: در گروه زبان‌های خارجه ۱۳۸ هزار و ۸۶ نفر از گروه‌های دیگر شرکت‌کرده‌اند و تعداد داوطلبان واقعی این گروه ۷ هزار و ۵۳۸ نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه شانس قبولی داوطلبان در گروه علوم ریاضی و انسانی به مراتب بیشتر از علوم تجربی است، گفت: سال گذشته در گروه علوم ریاضی و فنی حدود ۲۵۰ هزار ظرفیت داشتیم و امسال هم ظرفیت تقریبا همین تعداد خواهد بود، در حقیقت در گروه علوم ریاضی تعداد داوطلبان از ظرفیت موجود کمتر است.

توکلی بیان کرد: در گروه علوم انسانی نیز روال بدین صورت است و تعداد داوطلبان با تعداد متقاضیان تقریبا یکسان است، اما در گروه علوم تجربی شاهد تراکم متقاضیان هستیم و از تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ۶۳.۵ درصد داوطلبان در این گروه هستند. این روال نشان می‌دهد هنوز تب رشته تجربی در کشور کنترل نشده است و علت آن این است که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و پیراپزشکی در این گروه قرار دارند و داوطلبان تصور می‌کنند با تحصیل در این رشته‌ها شانس استخدام بیشتری دارند.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *