چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

درخواست ائمه جماعت تونس برای لغو حج

يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 622140
درخواست اتحادیه ائمه جماعت تونس مبنی بر صدور فتوای لغو حج در سال جاری با استناد به سوء استفاده عربستان سعودی از درآمدهای حاصل از آن برای جنگ علیه مسلمانان، جنجال برانگیز شده و ریاض را عصبانی کرد.​
درخواست ائمه جماعت تونس برای لغو حج
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اتحادیه ائمه جماعت تونس با بیان انیکه مسئولان سعودی از درآمدهای حاصل از حج برای جنگ علیه مسلمانان و کشتار آنان سوء استفاده می کنند، مفتی تونس را به صدور فتوای لغو حج در سال جاری فراخواندند.

در همین ارتباط "فاضل عاشور" امام جماعت سرشناس تونسی گفت: این درخواست پیشینه سیاسی ندارد، بلکه هدف از آن جلب نگاه ها به سوء استفاده سران سعودی از درآمدهای حاصل از حج در جنگ علیه مسلمانان از جمله حمله به یمن و کشتار مردم این کشور است.

در مقابل "حکیم عماری" مشاوروزیر امور مذهبی تونس با انتقاد از این درخواست اعلام کرد از نظر شرعی نمی توان فتوای لغو فریضه حج را صادر کرد.

این در حالی است که هزینه حج برای حجاج تونسی در سال جاری در مقایسه با سال گذشته دو هزار دینار تونس معادل 760 دلار افزایش پیدا کرده است.

رژیم سعودی طی سالیان اخیر از فریضه حج و عمره به  عنوان اهرمی برای اعمال فشار بر کشورهای اسلامی به ویژه کشورهایی که با سیاست‌های جنگ طلبانه و تنش‌آفرین آل سعود مخالف هستند، استفاده کرده است، مردم سوریه و اخیرا قطری‌ها از جمله قربانیان این رویکرد سعودی‌ها بوده‌اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *