جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عربستان در حال کشتار جمعی یمنی‌هاست

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 569136
یک کارشناس مسائل سیاسی یمن هشدار داد که عربستان با بستن منافذ ورودی یمن در حال کشتار جمعی یمنی‌هاست.
عربستان در حال کشتار جمعی یمنی‌هاست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، با ادامه و تشدید محاصره عربستان علیه یمن، اوضاع انسانی در این کشور بسیار بغرنج بوده و یونیسف اعلام کرده که بیش از 11 میلیون کودک در کشور جنگزده یمن، در وضعیتی اسفبار زندگی می‌کنند و به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

مقامات سازمان ملل متحد هشدار داده‌اند در صورتی که محاصره فلج‌کننده به‌اصطلاح ائتلاف سعودی علیه یمن لغو نشود، این کشور ممکن است بزرگترین قحطی خود را طی دهه‌های اخیر تجربه کند."فهمی الیوسفی" کارشناس یمنی مسائل سیاسی به تشریح آخرین تحولات یمن پرداخت.

عربستان با بستن منافذ ورودی یمن در حال کشتار جمعی یمنی‌هاست
وی در این مصاحبه و درباره بحران انسانی در یمن گفت: تردیدی وجود ندارد که تشدید محاصره یمن از سوی عربستان به بحرانی‌تر شدن شرایط انسانی در یمن منجر می‌شود و بستن منافذ ورودی به یمن به معنای بسته شدن منافذ حیاتی باقی مانده برای یمنی‌ها است و این اقدام عربستان در واقع کشتار جمعی یمنی‌ها به شمار می‌آید. در واقع عربستان از چند طریق در حال کشتار و قلع و قمع مردم یمن می‌باشد که یکی از این روش‌ها بمباران هوایی مردم و دیگری بستن منافذ ورودی به این کشور و ممانعت از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به یمنی‌هاست. تمامی این اقدامات عربستان از دیدگاه قوانین بین‌المللی و حقوق بشری ممنوع بوده و جنایت علیه بشریت به شمار می‌آید اما متاسفانه هیچگونه واکنشی از جامعه بین‌الملل در قبال این جنایت‌ها را شاهد نیستیم و من معتقدم که بی‌تفاوتی جامعه بین‌الملل بخشی از تجاوزهایی است که ائتلاف به سرکردگی عربستان علیه یمن به راه انداخته است.

افزایش برد موشک‌ها توسط کارشناسان یمنی صورت گرفته است
وی در پاسخ به سوال دیگر درباره توانایی موشکی ارتش یمن گفت: موشک‌هایی که ارتش یمن دارد موشک‌های روسی است که از سال‌ها پیش در اختیار داشته است و ارتش اقدام به تغییراتی بر روی آنها کرده است تا بردشان افزایش یابد و افزایش برد این موشک‌ها توسط کارشناسان یمنی صورت گرفته است. اما عربستان پس از آنکه از سوی آمریکا و غرب تحت فشار قرار گرفت تلاش می‌کند تا برای منحرف کردن افکار به اتهام زنی به ایران بپردازد. سخنان اخیر سعودی‌ها کاملا تناقض و تضاد را نشان می‌دهد. العسیری در ماه‌های اول جنگ علیه یمن گفت که بیش از 90 درصد از تسلیحات یمنی‌ها نابود شده است اما هدف قرار داده شدن فرودگاه ملک خالد ریاض خلاف این ادعا و همچنین ناتوانی تسلیحات آمریکایی که عربستانی‌ها در اختیار دارند را ثابت کرد. با رسیدن موشک به ریاض، آنها هیچ گزینه‌ای جز متهم کردن ایران ندارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *