جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تازه ترین آمار از وضعیت تجارت خارجی کشور

پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 621485
رئیس کل گمرک ایران در ارائه تازه ترین آمار تجارت خارجی کشور از افزایش قابل توجه این مهم به 11 میلیارد و 242 میلیون دلار خبر داد.
تازه ترین آمار از وضعیت تجارت خارجی کشور
 به گزارش جهان نيوز، فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در تشریح تازه ترین آمار تجارت خارجی کشور اظهار کرد : تا 27 خرداد ماه سالجاری صادرات غیر نفتی کشور با افزایش قابل توجهی به 11 میلیارد و 242 میلیون دلار رسید .
 
عسگری گفت : ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان تا مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است .
وی  در ادامه آخرین وضعیت واردات انواع کالا به کشور را تشریح کرد و افزود : در همین مدت واردات تقریبا با رشد منفی 5 درصد همراه شده و آمارهای گمرک نشان می دهد که در مجموع ارزش واردات کشورمان به 9 میلیارد و 984 میلیون دلار رسیده است .

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه تراز تجاری کشورمان همچنان مثبت است ، گفت : مازاد تراز تجاری کشور تا 27 خرداد ماه سالجاری از مرز یک میلیارد و 258 میلیون دلار فراتر رفت .

عسگری در رابطه با اینکه با وجود نوسانات قیمت ارز، وضعیت صادرات و واردات چطور است ، تاکید کرد: روند کار ترخیص و انجام تشریفات گمرکی در گمرکات حالت عادی دارد. همچنین تخصیص ارزی که توسط بانک مرکزی برای کالاهای اساسی انجام شده، تقریبا روند عادی خود را طی می کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *