پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۲
۵۵

باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند هم بشنوند!

سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 620744
باید اجازه داد زنان به ورزشگاه‌ها بیایند تا هم فحش بدهند هم بشنوند!
گروه سیاسی جهان نيوز: فردی به نام صالح نجفی که خبرگزاری ایلنا از او با عنوان پژوهشگر حوزهٔ فلسفه و مکاتب انتقادی، مترجم و ویراستار آثار فلسفی! یاد کرده در مصاحبه با همین خبرگزاری پیرامون دغدغه این روزهای اصلاح طلبان مبنی بر ضرورت حضور بانوان در استادیوم های ورزشی گفته است: 
اتفاق فاجعه‌باری در ایران افتاده که مثلاً کتاب‌خوان‌ها کمتر به ورزشگاه می‌روند. این مسأله به این علت است که در ایران زنان اجازۀ حضور در ورزشگاه ندارند و تمام جوّ ورزشگاه مربوط به همین موضوع است.
او در ادامه تصریح می کند: 
می‌گویند در ورزشگاه‌ها حرف‌هایی به زبان می‌آید که برای خانواده‌ها خوب نیست و به همین علت خانواده‌ها ـ که از نظرشان یعنی همان زنان ـ نباید به ورزشگاه بیایند. این قضیه یک تحلیل وارونه است. برای حل مسأله باید اجازه داد زنان وارد ورزشگاه شوند. زنان در دنیایی غیر از دنیای ما زندگی نمی‌کنند که اصلاً فحش نشنوند یا خودشان فحش ندهند. همه باید بتوانند در ورزشگاه حضور داشته باشند و حدگذاشتن برای فحش‌دادن یا فحش‌ندادن در ورزشگاه را باید خود مردم تعیین کنند. [۱]

*امثال آقای نجفی بعنوان کسی که یک رسانه تشخیص داده، می تواند با او به گفتگو بنشیند، حق اظهار نظر در هر چیزی را به لحاظ تئوریک دارد اما بدیهیست که این حرف نمی تواند و نباید غیر منطقی و خلاف عقلانیت باشد.
بانوان در جامعه اسلامی صاحب کرامتی ویژه و خدشه ناپذیر هستند که عقلانیت حکومتی ایجاب می کند منصه هایی که در آنها آسیب هایی برای بانوان متصور است؛ مورد اصلاح قرار گیرند.

عقل و حکومت عقلانی بر خلاف گفته آقای نجفی نمی تواند اجازه دهد بانوان در جایی که معروف است رفتارها و سخنان ناشایستی می تواند در آنها بروز کند؛ بدون اصلاح امر و ایجاد بستر مناسب ورود کنند.

که بیشتر ورزشگاه ها و استادیوم ها نیز در حال حاضر از این جمله‌اند و وظیفه آماده سازی ورزشگاهها برای ورود بانوان نیز بر عهده نهادهای اجرایی دولت و وزارت ورزش است.

قابل تأمل آنکه اساساً این یک امر محرز است که حضور در ورزشگاه ها به هر قیمتی! دغدغه اکثریت بانوان ایرانی نیست و جامعه بانوان اولویت های وسیع تری برای خود متصور است که مشخص نیست چرا جریان سیاسی خاص از توجه به آنها معذور است؟

پیش از این، طیبه سیاوشی، از نمایندگان اصلاح طلب مجلس عنوان کرده بود که حضور بانوان در ورزشگاه ها یک سرمایه است! [۲]



منابع:
1)https://tnews.ir/news/۱۱db۱۱۳۲۳۷۳۹۹.html
2)mshrgh.ir/۸۶۵۱۲۹
3)مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کسی مخالف استادیوم رفتن بانوان نیست اما وضعیت استادیوم ها به شکلیست که من پسر نوجوان رو با خودم به استادیوم نمی برم چه برسد به خانم ها! در ضمن وضع نابسامان اقتصادی و مشکلات عدیده مردم و فاجعه برجام و وعده های بدون پشتوانه در انتخابات سال گذشته و مفاسد اقتصادی و تحمیل مقاولات و معاهدات خفت بار به کشور با قیل و قال های پوچ و کاذب و ردگم کنی هایی نظیر کنسرت و استادیوم رفتن بانوان، زدودنی نیست
Romania
هیچ وقت در بازی های تیم ملی تماشاگران فحاشی نمیکنند برای همین هم هست که من فقط برای بازیهای تیم ملی به ورزشگاه میرم اصلا مگر داور یا تیم رقیب فارسی بلد هست که بخواهند بهش فحاشی کنند ولی بازیهای باشگاهی دو تیم داخلی البته که فحاشی صورت میگیرد پس میتوان یک جایگاه ویژه جهت بانوان اختصاص داد فقط جهت بازیهای تیم ملی
در کل دنیا بانوان هم در ورزشگاه ها حضور دارند حالا سوال این است در کل دنیا فقط در ایران فحاشی صورت میگیرد پس باید پرسید این چه کشور مسلمان و این چه فرهنگی است ؟
Iran, Islamic Republic of
همین که خود شما می روی معلومه که از همین قماش فحاش هستی !
من کلا نمیروم .چون نمیخوام در معرض گناه باشم .
نمیشه انسان برای خوردن چای به مشروب فروشی بره پسر.
Iran, Islamic Republic of
این چه نتیجه گیری فیلسوفانه ای بود که داشتی؟ از کجا فهمیدی طرف فحاشه؟ مگه گفت کل استادیوم فحش میدن؟
Iran, Islamic Republic of
در معرض گناه.!متاسفم از اینکه دم اسلام و اسلامیت میزنیم وافتخار میکنیم بالاترین دین رو داریم که منشا ادب واحترام به یکدیگراست و بر قراری مساوات بین زن ومرد .ولی در کشورهایی که از اسلام واسلامیت بویی نبرده اند وفساد جنسی از قول ما ایرانیان در آنها بیداد میکند و ما ادعا داریم بنیان خانواده در بین آنها معنی ندارد در اماکن ورزشی زن ومرد در کنار یکدیگر به تماشای ورزش مینشینند بدون آنکه در معرض گناه قرار بگیرند.این در معرض گناه قرار گرفتن در اماکن ورزشی وآنهم با خانواده مختص ایران است؟
United States
فرمایش شما مطلقا غلط است. این به خاطر تعریف متناقض ما و آنها از گناه است (در واقع در فرهنگ آنها حرف از گناه زدن شما را در معرض religious تلقی شدن قرار خواهد که یه صفت اخ محسوب میشود. چیزی که در فرهنگ ما هم دارد نفوذ پیدا میکند)
در ورزشگاههای آنها گناه به تعریف ما بسیار اتفاق می افتاد. این را گفتم که اذهان مردم را منحرف نکنید.
بنده هم موافق اجازه ورود زنان به ورزشگاه هستم. اما باید مسیولیت هر گونه تعرض اخلاقی بر عهده خود تماشاگر باشد. مطلقا کسانی که خواهان ورود به ورزشگاه هستند و قصد انجام گناه دارند بی گمان آنجا نشد هر جای دیگری این کار را میتوانند انجام دهند. اصلا موندم چرا باید این جور چیزها را بهانه دست دولت کرد تا سر ملت را باهاش گرم کنه.
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه در خیابانها کشور ما زنان در معرص فحش و متلک نیستند ؟
در ضمن اجازه بدهید زنان خودشان تصمیم بگیرند . اگر دیدند فضا مناسب نیست .خب نمی روند .
قلی
Germany
دکتر جان
خوب حالا شنیدی یه چیزی می گن گفتی توام تکرار کنی حتما درسته.
بد نیست قبل از اظهارفضل کمی تامل کنی.
این چه ربطی به اون داره؟؟ چون گندزده شده به اقتصاد و بقیه چیزا مردم نباید تفریح کنن؟ فقط باید هرچی شما می گی بشه؟ کلا پنج نفر نظر بدن 7 میلیار دیگه بگن چشم؟؟ خوبه حالت؟
Iran, Islamic Republic of
موقع فوتبال بانوان و قهرمانی آسیا استادیوم از زنها خالیه و زنها نمیرن و اینهمه اصرار برای رفتن قاطی مردها رو دلیلش رو نمیفهمم
Iran, Islamic Republic of
این آدم بیش از اینکه حرف زده باشه تربیت خانوادگی اش را نشون داده!
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا در خانواده ایشان زنها هم فحش میدهند و هم فحش می شنوند!!

باید به ایشون گفت که آیا زنان و خانواده های دیگران که از تربیت انسانی و اسلامی برخوردارند را به کیش خود پنداری؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
به این آقا بگید اول زنان خانواده و فامیل خود را به ورزشگاه ببرد تا حد فحاشی را تعیین کنند بعد ببینیم برای زن و بچه های ما قابل تحمل هست یا نه؟!!
Germany
شما زن و بچه اتو نبر

ما میبریم اگه بزارن
Iran, Islamic Republic of
شما با این پرچمت اول وضعیتت رو روشن کن بعد خانوادگی تشریف ببرید! البته اگر خانواده حاضر شدن دفعه دوم هم برن ورزشگاه!
Iran, Islamic Republic of
دغدغه های حرام خواران با دغدغه اکثریت ملت تفاوت بسیار دارد
قلی
Germany
الان شما به من و همه ی کسایی که موافق حضور خانما هستن گفتی حرام خوار؟
از خودت خجالت نمی کشی؟
تهمت زدن بی اساس هم جرمه هم گناه
هادی
Iran, Islamic Republic of
اصلا تو خیابان هم بین مرد و زن باید دیوار کشید...
Iran, Islamic Republic of
دیوار کشیدن در خیابان ها از جمله جفنگیاتی بوده و هست که مخالفین دوزاری جمهوری اسلامی دائما بلغور می کنند و اما در کمال حیرت شاهد بودیم رئیس جمهور محبوبتون در ایام انتخابات این مساله کذایی و عجیب رو به رقبا نسبت داد شما هم با تکرار این مساله مسخره به شعور خودتون توهین نکنید
جهان شاکیم ازت پیام های من رو سانسور و مقطوع نکن!!!
هادی
Iran, Islamic Republic of
عدم اجازه ورود زنان به ورزشگاه هم مثل دیوار کشیدنه دیگه...
چرا یکی رو موافق و یکی رو مخالفید!! چند چندید؟!
قلی
Germany
زن که تو خیابون نباید بیاد که!
بشینه خونه قرمه سبزی بپزه
Romania
قلی جان
گفتی قورمه سبزی
یاد اون مغز متفکر دولت یعنی جناب ترکان افتادم
که گفت ایرانی ها فقط بلدند قورمه سبزی و آبگوشت بز باش درست کنند
Iran, Islamic Republic of
فکر نمیکنید این حرفها یه کم مسخره شده ...
هاشمی : تهمت دیوار کشی
Romania
این تهمتی است که از سال ۷۶ تا کنون شما به انقلابیون میزنید
۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بهترین سند طرفداری از حقوق زنان بود
که تنها وزیر زن بعد از انقلاب را ایشان داشت
علي
Iran, Islamic Republic of
طرفداران حضور بانوان در ورزشگاهها كساني هستند كه از رواج فساد و بي بند و باري در جامعه حمايت ميكنند و آن را وسيله بهره برداري سياسي يا مادي خود مي دانند . خدا هدايتشان كند .
زنان جامعه همان مادرمان هستند که به ما آداب معاشرت و نحوه برخورد دراجتماع را یاد میدهند زنان بچه نیستند بلکه مادران این جامعه محسوب میشوند .... باید از خودشان پرسید.... اینکه جامعه بی بند وبار بشود بسته به غیرت مردان ما دارد که با غیرت باشیم یعنی درجاییکه زن هست حداقل ادب را رعایت کنیم ...
قلی
Germany
اصلا اینطور نیست
واسه چی به خودت اجازه می دی مردم رو قضاوت کنی و تهمت بزنی؟
درک محدود خودت از دنیای اطرافت رو به دیگران تعمیم نده.
Iran, Islamic Republic of
زنان به سینما هم نروند چون ممکن است آنجاهم حرف زشت بشنوند... اتفاقا حضور زن درورزشگاه و اماکن عمومی باعث با ادب تر شدن آقایان بددهن میشوداین تجربه من درزمان تحصیل دردانشگاه بود میخواین تحقیق کنید
قلی
Germany
رانندگی هم نکنن چون همه به هم بدوبیراه می گن
تلویزیون و اینترنت هم که معلومه باید جمع بشه.
هاشمی
Romania
قلی جان این حرفهای شما تاریخ مصرفش مال ۵۰ سال قبله
چون در ۴۰ سال بعد از انقلاب به خوبی مشخص شده که جمهوری اسلامی چقدر به حقوق زنان بها می دهد
این همه دختر و زن در این ۴۰ ساله تحصیل کردند پزشک و مهندس و کارشناس شدند در مجلس و دولت و حتی تا وزارت هم رسیدند
لذا در این زمانه حرفهای شما خریدار ندارد
Netherlands
حتما همينطوره كه شما ميگين
همه ى ماها هم كور و مغرض هستيم
كلا شما خوبين
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
آفرین اینجا رو خوب اومدی
Iran, Islamic Republic of
زن اگر زن باشه خودش هر جایی نمیره و فقط جایی میره که حرمتش حفظ بشه و الا حیا که نداشته باشه همه جا میره
Iran, Islamic Republic of
برای زن و مرد ورود به ورزشگاه و یا هر کجای دیگر منظومه شمسی فی النفسه اشکال ندارد! آنچه که اشکال دارد ورود به محیطی است که فحاشی از کوچه و خیابان هم بیشتر است. زن و مرد هم ندارد. کما اینکه گناه کبیره تعرب بعد از هجرت زن و مرد ندارد ولی زنان بسیار آسیب پذیر تر هستند.
Germany
امثال شما نرن خودش درست میشه.
قلی
Germany
خوب شد ایران فضانورد نداره! وگرنه واسه هر عملیات باید دوسری موشک می فرستادن...یکی واسه برادران - اون یکی هم خالی!! چون زنا که اجازه فضانوردی ندارن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این قلی را خاموش کنید .حرفها یش بوی گند میدهد .اگر خاموش بشود بیش از این رسوا نمی شود
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز اگه فرض بگیریم ک بخاطر فحاشی نباید زنها برن استادیوم ک مطمئنم این یک بهانه ای بیش نیس،این فحاش ها هستن ک باید ورودشون ممنوع شه.مث این میمونه ک مجرم رو آزاد بذاریم و بی گناه رو بخاطر نبود امنیت زندانی کنیم.بهتره دست از این دلیل مضحک بردارین و واقعا حرف دلتون رو بزنید ک اصولا معتقدید زن باید تا جای ممکن از اجتماع دور باشه
هاشمی
Romania
الان به بازیکنان فوتبال که همه ما دوستشون داریم در ورزشگاه فحش ناموسی میدن
از اون بالاتر به داور فحش ناموسی میدن
اول این مشکل را حل کنیم
بعد از آن صحبت از وردو زنان بکنیم
تا وقتی امنیت اخلاقی برای فوتبالیستها و داوران نمی تونیم تامین کنیم صحبت از ورود زنان نباید کرد
Iran, Islamic Republic of
این چه تیتری هست که میزنید .بانوان ایرانی در هرمکانی که باشند مطمئن باشید با وجود آنها مردان ایرانی خود را به احترام حضور زنان جمع وجور میکنند.مردان ایرانی از جنس بی ادبانشان هم در حضور زنان نهایت ادب وحترام خویش را نگه می دارند.قبل از انقلاب که مردان ایرانی در حضور زنان حجب وحیا ادب ونزاکتشان زبانزد عام وخاص بود .و کسی جرات نداشت به زنان ایرانی در اماکن عمومی دشنام دهد یا بی احترامی کند.چون مردان ایرانی زنان را ناموس خود میدانستند مگر آنکه به قول قدما زنان ومردانی ذاتشان خراب بوده که نمیشد کاری برای آن کرد. حال این زمان با وجود داشتن حکومت اسلامی که در آن ادب ونزاکت وحجب وحیا باید بیشتر باشد اینگونه تیتر زدن نهایت بی احترامی به جامعه ایرانی است.
United Arab Emirates
یکی جلوی غضنفر را بگیرد! برنامه رسمی جشن صدا وسیماکه در شبکه تهران بطور زنده جمعه شب عید فطر پخش میشد انصاری فوتبالیست به عنوان مهمان از زنان حاضر میخواهد به شیوه خارجی دست بزنند تا مطالبات خود مبنی بر ورود به ورزشگاه را فراهم کنند، مجری کم تجربه هم ذوق زده شده در جایکاه ایستاده و جولان میدهد که زنان بطور جدی دست زده و هورا بکشند تا زودتر به استادیوم ها بروند ؛ ظاهرا توی گوشی به او تذکر میدهند و او هیجانش را کمتر کرده و رفتن زنان به استادیوم را برای آینده دور میخواهد.....
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان یه زن مخالف ورزش ونشاط بانوان نیستم واتفافا معتقدم برای سلامت خانواده، نشاط روحی وسلامت زن ورزش خیلی هم مهمه.
امااااااا انگیزه ی عده ای برای ورود خانم ها به ورزشگاه وتماشای فوتبال اقایون اصلا برام قابل هضم نیست!!!!
چرا کسی نمیگه خب خانم ها هم فوتبال بانوان رو برن ببینن، اگه بحث جذابیت ورزش فوتبال وهیجان انگیز بودن اون هست حتما فوتبال بانوان هم این جذابیت و هیجان رو داره!!
اختلاط زن ومرد توی محیط ها رسمی هم معضلات ومشکلاتی داشته، وای به حالی که این اختلاط توی محیط هایی مثل استادیوم آزادی با اون جو نامناسب صورت بگیره!!!!
زن ایرانی
Germany
اتفاقا من هم به عنوان یک زن کاملا موافق حضور بانوان در ورزشگاهها هستم. اونهایی هم که حساس و دل نازکن می تونن بشینن خونه به آشپزیشون برسن
Iran, Islamic Republic of
شما در حکومت جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنید، حکومتی که قانون اون مطابق با احکام شرع هست هر وقت مجوز حضور بانوان به ورزشگاه صادر شد شما وامثالهم تشریف ببرید ومستفیض شید.
خیال نکنید با این حقوق زن،حقوق زن کردنتون (اون هم از نوع فمینیستی ولیبرالیش) ما تصور می کنیم حق با شماست!!!
شما رفتن به ورزشگاه رو افتخار میدونید ولی قورمه سبزی پختن رو عیب که به طعنه میگید بشینن خونه قورمه سبزی بپزن؟؟؟؟!!!!!
گوشه ی خونه چرا بشینن؟؟؟جا های خوب تو کشور برای رفتن زیاده.
Iran, Islamic Republic of
برای شما قابل هضم نیس چون اعتقادات ویژه ی خودتون رو دارین و در بند آخر کامنت تون بخوبی میشه خاص بودن طرز تفکرتون رو متوجه شد.بطور معمول در همه دنیا زنان و مردان از گونه ی انسان هستن و برای هم خطری ندارن و میتوانن در اجتماع بصورت گروهی و در خانه بصورت خصوصی با هم زندگی کنن اگر تعدادی از آنها مشکلی ایجاد کند باید فقط با همان تعداد برخورد کرد مانند تمام جرایم دیگر
Iran, Islamic Republic of
اعتقاد وباور من، همون حدودی هست که دین خدا برای من مشخص کرده وپایبندی به این حدود رو با افتخار اعلام می کنم، طرز تفکری که از نظر شما خاص هست وبه خوبی در بند آخر کامنت من مشخصه، حکم دین خداست حالا اگر شما زندگیتون رو بر محور دین هدایت نمی کنید یک بحث هست، اگر هم دچار تساهل وتسامح و....هستید یک بحث دیگه!
هنوز مجوز دینی برای ورود بانوان به ورزشگاه صادر نشده که من برای رفتن به ورزشگاه سینه چاک کنم
دوما برای دیدن فوتبال بانوان چرا کسی یقه پاره نمی کنه؟؟؟
دم از تساوی حقوق زن ومرد میزنید اما همین عده بیخال حمایت از فوتبال بانوان برای دیدن فوتبال اقایون سینه چاک کردن این جای تامل داره!!!!
اینکه زن ومرد هر دو انسان هستن بله، کسی هم منکر این مساله نشده، تنها جایی هم که به تفصیل از انسانیت زن ومرد و ارزش وجودی یکسان اونها صحبت کرده دین ماست ولا غیر.
اما همین زن ومرد ضمن این تساوی ، به دلیل تفاوت در روحیات و.... حقوق مشابه ندارند والبته به دلیل جاذبه های جنسی (که حکم هم جواری پنبه واتیش رو داره) رعایت حریم محرم ونامحرم رو خدای متعال برای زن ومرد ضروری دونسته.
Iran, Islamic Republic of
دین خدای تو با دین خدای من فرق میکنه.خوبه منم مجبورت کنم اعمال دینی من رو بجا بیاری?
Netherlands
نه ديگه
هرچى ما ميگيم خوبه
هرچى بقيه بگن بد و اخه
هاشمی
Romania
دوستان عزیز
آیا تا کنون مسئولین ورزش توانسته اند باکسانی که با پرتاب اشیاء بازیکنان فوتبال را مورد ضرب و جرح قرار می دهند ، برخورد کنند و امنیت را بطور کامل برای فوتبالیست ها تامین کنند
بابا به بازیکن های ما فحش ناموسی داده می شود و کسی عرضه برخورد با آنها را ندارد
آنوقت در این شرایط چگونه حرمت زنان حفظ می شود
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی زنان اگر فکر کنن ک حرمت شان حفظ نمیشود خودشان ب آن مکان نمیروند.آقا بالا سر نیاز ندارن و بچه هم نیستن ک گروهی بجای آنها تصمیم بگیرن
هاشمی : جناب آقا بالاسر
Romania
مملکت باید با قانون اداره شود
آقا بالا سر مردم در هر کشوری حکومت و دولت آن کشور است (البته آقا بالاسر که نه مجری قانون و حافظ نظم)
اصلا رای گیری و دمکراسی برای همین است
در ایران هم با قواعد دمکراسی حکومتی تشکیل شده و قانون فعلا این است و همه باید تابع باشیم
اگر روزی قانون تغییر کرد باز هم همه باید تابع قانون جدید باشیم
هاشمی
Romania
بحث آقا بالاسر و این حرفها نیست
ممکنه یه روز تعدادی خانم بگن ما می خوایم بریم استخر مردانه
بازهم شما میگی آقا بالاسر نمی خوان ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا بیخیال این زنها نمیشید بزارید برن ورزشگاه ببینیم کی ضرر میکنه ,بزارید برن تا حالشون جا بیاد,کسیکه برا خودش حرمت قایل نیست چرا زور میزنیم براش احترام بخریم
Iran, Islamic Republic of
وقتی وضعیت تماشاگرا قابل کنترل نیست,زنها برن ورزشگاه اسیب میبینن
United States
جایگاه زن در لیبرال دموکراسی غرب که قبله امال اینهاست، در حد یک کالا و دستمال هست که وقتی چرک شد دورش میاندازند. اتفاقا به استادیوم رفتن به موازات همین تفکر هست که زنان را دریده کند و زودتر به باغ لیبرالیسم ببرد.
Canada
زن نباید به کنسرت و ورزشگاه و تاتر و سالن سینمای تاریک برود. هر اتفاق ناموسی میتواند بیافتد...