جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷

قدرت خرید مردم افزایش یافته است؟

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 620217
رییس پژوهشکده پولی و بانکی اظهار داشت: زمانی که نرخ آزاد با نرخ مبادله‌ای تفاوت داشت خیلی‌ها ترجیح می‌دادند از نرخ آزاد برای واردات استفاده کنند که نشان دهنده اوضاع خوب اقتصادی مردم است.
قدرت خرید مردم افزایش یافته است؟
به گزارش جهان نيوز، علی دیواندری با بیان اینکه قدرت خرید آحاد جامعه افزایش یافته است، گفت:در حال حاضر تورم مسیر صحیح خود را طی می کند و نقدینگی موجود در سطح جامعه نه تنها موجب تورم شدید نشده است بلکه باعث افزایش قدرت خرید مردم شده است، به طوری که بیشتر کالاهای وارداتی صرف نیازهای مصرفی می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که نرخ آزاد با نرخ مبادله‌ای تفاوت داشت خیلی‌ها ترجیح می‌دادند از نرخ آزاد برای واردات استفاده کنند که نشان دهنده اوضاع خوب اقتصادی مردم است.

دیواندری در مورد دارایی‌های سمی بانک‌ها گفت: بانک‌ها دارایی‌های سمی و منجمد شده‌ای دارند که برای برطرف کردن آن راهکار علمی وجود دارد و باید بانک‌ها نسبت به پالایش ترازنامه خود اقدام کنند و در این راستا اختیارات و اقدامات قانونی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا پرونده‌های قدیمی  و وثیقه‌ها را تعدیل کنند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جوک میگویند؟ یا توهم دارند؟
Iran, Islamic Republic of
احتمالا ایشان از بیرون دارند به کشور نگاه می کنند ومی بینند که مردم روز به روز پول بیشتری برای یک دلار می دهند .
پس حتما اوضاع خوبه
Iran, Islamic Republic of
ایشان شاید به قدرت خرید خودشان که حقوق های نجومی میگیرن نگاه می کنند.
Iran, Islamic Republic of
حالش خوب نيست
Iran, Islamic Republic of
آقای محترم ا ستدلالات فنی وعلمی یک طرف بحث هست و تحقیقات میدانی درواپسگاه تئوریزه کردنهای شما بحث دیگری است کافی است سرکی به بازاربکشید و قیمتها را به چند ماهه قبل ونه سالهای قبل مقایسه کنید احیانا"اگر این امکان برایتان فراهم نشد حاج خانم را کارت خودپرداز بدست روانه بازارکنید واز او بخواهید کارت بکشد و آوازه خوش هزینه های جاری زندگی را ازگوشی خود بشنوید پی خواهید برد که اینها افسانه نیست بلکه حقیقتی انکار ناپذیراست ....
Iran, Islamic Republic of
ایشون یا از واقعیت اقتصادی مملکت بی اطلاع هستند یا مشغول ادای دین و دست بوسی روحانی و دولتمردان با ارائه آمارها و تحلیل های خیالی...
Iran, Islamic Republic of
آقای دانشمند! کسانی که از ارز آزاد استفاده میکردند اغلب افرادی بودند که در گمرک با کم اظهاری کالای وارداتی ، مالیات کمتری میپرداختند و دو یا سه برابر اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد را به جیب میزدند! در حالی که در صورت استفاده از ارز دولتی، فعالیت تجاری آنها و رقم وارداتشان قابل رصد میبود.
مضافا بر اینکه اکثریت قریب به اتفاق آنها از کارتهای بازرگانی اجاره ای استفاده میکردند که در صورت مراجعه به بانک برای ارز مبادله ای، دستشان رو میشد و امکان اینکار را نداشتند.
حالا اگه از نظر مشعشع! شما این موضوع بمعنای افزایش قدرت خرید مردمه، که خوب نظریات جناب شما هم شبیه نظریات آمار سازی بانک مرکزیه! که میگه همه چی آرومه! من چقدر خوشبختم!