جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۱۵۷
روحانی:

نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود/ نباید دشمن جدید بسازیم/ دلیل تلاطم بازار «جنگ روانی» است

پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 619728
رئیس جمهور گفت: ما نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود و سر در برابر دشمن نیز فرود نیاوریم.
نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود/ نباید دشمن جدید بسازیم/ دلیل تلاطم بازار «جنگ روانی» است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه با بیان اینکه اصحاب رسانه امروز نسبت به گذشته وظیفه و مسئولیت سنگین‌تری را بر عهده دارند، اظهار امیدواری کرد تا این جلسه آغازی جدید برای توسعه همکاری همگانی در راستای تثبیت منافع ملی باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه نگرانی نسبت به آینده کشور ایرادی ندارد، گفت: آن نگرانی خوب است که منتهی به عزم بیشتر، تصمیم استوارتر، انسجام قوی‌تر و برنامه‌ای بهتر برای پیشبرد امور و رفع نگرانی‌ها شود.

روحانی با بیان اینکه به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم، خاطر نشان کرد: ناامیدی پایان ماجراست و اگر تسلیم شدن برای هر ملتی ناپسند و زشت است، ناامیدی، تسلیم شدن در برابر بدخواهان است.

رئیس جمهور با بیان اینکه باوجود نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد چرا باید به آینده کشور، نظام و انقلاب، ناامید باشیم، تصریح کرد: ما امروز با شرایط جدیدی در کشور روبرو هستیم.

روحانی با اشاره به برخی اظهارنظرها نسبت به اینکه عنوان می‌کنند، پای صندوق رأی رفتیم و نتیجه‌ای ندیدیم، افزود: هم صندوق انتخابات سال ۹۲ و هم صندوق سال ۹۶ دستاوردهای بسیار روشنی دارد که نمونه آن، آمار اخیر بانک مرکزی درباره رشد اقتصادی است که براساس آن در سال ۹۶، ۴.۴ دهم رشد اقتصادی داشتیم.

رئیس جمهور افزود: ما از رشد منفی در کشور به رشد مثبت اقتصادی رسیده‌ایم و چرا باید از صندوق رأی ناامید باشیم.

روحانی با بیان اینکه در سال‌های قبل از دولت یازدهم اشتغال خالص حدود ۱۲ هزار نفر بوده و این رقم در سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر بوده است، گفت: ما که در کشور وارد کننده گندم و بسیاری از نیازمندی‌های دیگر بودیم، ۳ سال است که نیاز به وارد کردن گندم نداریم و امسال حتی در شکر و دانه‌های روغنی نیز این نیاز برطرف شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: پیشرفت روستاهای کشور در بخش‌های مختلف از جمله برق، راه و گاز، قابل مقایسه با زمان قبل از دو صندوق رأی گذشته نیست.

روحانی تأکید کرد: باوجود مشکلی که در برجام پیش رو داریم و یکی از امضاء کنندگان از توافق خارج شده، اما خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی به گونه‌ای رفتار کرده که امروز همه کشورها بجز چند کشور که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است، آمریکا را محکوم کرده و ایران را مورد تجلیل خود قرار می‌دهند و این در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است که قریب به اتفاق کشورهای جهان کار ملت را تجلیل و اقدام بدخواهان را محکوم کنند.

رئیس جمهور با طرح این سوال که در تاریخ شورای امنیت، کدام کشور است که پرونده آن در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به شورای امنیت رفته باشد و بتواند بدون ذلت از آن خارج شود؟
روحانی اظهار داشت: ما نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود و سر در برابر دشمن نیز فرود نیاوریم.
رئیس جمهور گفت: برای اولین بار در تاریخ سازمان ملل متحد حق غنی‌سازی برای ایران لحاظ شده البته استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست، اما تاکنون شورای امنیت این حق را به کشوری نداده و تنها برای جمهوری اسلامی ایران این حق را تصریح کرده است.

رئیس جمهور گفت: در تولید گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم و در تولید بنزین نیز با برنامه‌ریزی صحیح در مصرف تا پایان سال به خودکفایی خواهیم رسید. وضعیت سرمایه‌گذاری در کشورمان امروز برخلاف سال‌های قبل‌تر مثبت شده است.

 روحانی افزود: علیرغم همه فشارها، فضای مجازی در اختیار مردم را گسترش دادیم و شما به عنوان اصحاب رسانه، نظر بدهید که آیا این دستاورد دولت با وجود مخالفت‌های فراوان و سنگین کار بزرگی نبوده است.

رئیس جمهور با طرح این سوال که چرا باید موضوع پشیمان بودن از صندوق رأی را مطرح کنیم، اظهار داشت: صندوق رأی تنها راه‌حل مشکلات پیش روی ماست و جدا شدن از صندوق یعنی جنگ داخلی و تسلیم شدن در برابر دشمن. شاید حل بعضی از مشکلات سخت باشد، اما برای حل همین مشکلات نیز راهی جز رجوع به صندوق آراء نداریم.

روحانی تصریح کرد: هیچگاه ناامید نبوده و نیستم و امروز نیز با وجود فشارهای سنگین، اما از آینده کشور، مردم و نظام ناامید نیستم و کاملاً و بسیار هم به آینده امیدوارم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: نباید مسأله جدید یا دشمنان جدید بسازیم بلکه باید مسایل را شناخته و حل و فصل کنیم و با شناخت دقیق دشمن برای پایان دشمنی‌ها تلاش کنیم. نباید در رسانه‌ها توقعات مردم را بیجا بالا ببریم، چرا که بالا بردن بی‌حساب توقعات مردم یعنی ایجاد ناامیدی در آنها، بلکه باید توقعات را در حد مقدورات و توان ملی سامان و پاسخ دهیم.

 روحانی با بیان اینکه امروز بار سنگینی بر عهده شما اصحاب رسانه قرار دارد، گفت: امروز مشکل اصلی ما، مشکل اقتصادی، فرهنگی و یا امنیتی نیست، بلکه مشکل اصلی امروز ما جنگ روانی است. بزرگترین غم برای یک ملت زمانی است که رسانه‌های بیگانه مرجع او باشند. در کمتر جایی دیده‌ام که یک ملت اینگونه به رسانه‌های بیرونی اعتنا کنند، این وضعیت باید اصلاح شود و رسانه‌های داخلی مرجع اطلاع‌رسانی به مردم باشند.

رئیس جمهور اضافه کرد: مرجع افکار عمومی مردم باید رسانه‌های داخلی و رسانه‌های دارای نام و نشان باشند نه رسانه‌های بی نام و نشانی که در فضای مجازی به راحتی هر چه می‌خواهند می‌گویند و با القاء و تخریب باعث انحراف مسیر افکار عمومی می‌شوند.

 روحانی اظهار داشت: دولت همواره از انتقاد مشفقانه و دلسوزانه استقبال کرده و آن را به نفع دولت و کشور دانسته و می‌داند، اما تخریب، تهمت و دروغ نه تنها باعث تضعیف دولت و نظام بلکه بالاتر از آن باعث تخریب مبانی اخلاق می‌شود؛ انتشار اخبار دروغ دادن آدرس غلط به مردم و ناامید کردن آنها از آینده است.

رئیس جمهور از همه رسانه‌ها خواست که تمام توان و تلاش خود را برای صداقت و ادای امانت بکار گیرند و تصریح کرد: شما اصحاب رسانه امانتدار افکار مردم هستید. اصل و جوهره دین، صداقت و ادای امانت است و شما باید بیش از هر کسی به این مهم توجه کنید.

 روحانی خاطر نشان کرد: به عنوان رئیس جمهور امانتدار و زیر دین میلیون‌ها رأیی هستم که مردم به من دادند و معتقدم کاری که امروز باید انجام دهیم این است که باید همه دست به دست هم دهیم تا بر جنگ روانی دشمن فائق شویم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران در جانب حق قرار دارد و بر باطل پیروز خواهد شد، گفت: درست است که همه دولت‌های آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دشمن ملت ایران بودند، اما دشمنی هم حد و چارچوبی دارد .ما در تاریخ قاتل کم نداشته‌ایم اما همه آنها شمر نبودند، خائن زیاد داشته‌ایم اما ابن ملجم یکی بیشتر نداشته‌ایم؛ همه دولت‌های آمریکا دشمن ملت ایران بودند، اما رئیس دولت فعلی بدتر، خبیث‌تر و با نقشه‌های شوم‌تر از دولت‌های قبلی است.

روحانی با تأکید بر اینکه باید بدخواهانی را که خواست‌شان شکستن ملت ایران است، شکست دهیم، افزود: شما اصحاب رسانه باید بار سنگین مقابله با جنگ روانی دشمن را که امروز بالاتر و مؤثرتر از جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه ما جریان دارد، برعهده بگیرید.

رئیس جمهور با اشاره به نوسانات در بازار ارز، خودرو و سکه در ایام اخیر، گفت:آمار مستند گواه آن است که تولید خودرو، سکه و تأمین منابع ارزی کشور نسبت به پارسال حتی از رشد برخوردار بوده و نوسانات و تلاطم‌هایی که این روزها در بازار شاهد آن هستیم بیش از آنکه ریشه در واقعیت داشته باشد، ناشی از جنگ روانی است.

 روحانی اصحاب رسانه را نیروهای خط مقدم جبهه جنگ روانی توصیف کرد و اظهارداشت: امروز آزمایش بزرگی پیش روی شما اصحاب رسانه و دولت قرار دارد. اینکه رسانه شما چقدر تیراژ دارد یا چه تعداد خواننده دارد، مهم است، اما مهم‌تر از آن این است که کسی که اخبار و مطالب شما را می‌خواند، در پایان کار امیدش افزایش یافته و یا نا امید شده است.

رئیس جمهور افزود: اگر پایان یک برنامه رسانه ملی، افزایش اعتماد، انسجام ملی و سرمایه اجتماعی باشد، می‌توان گفت این رسانه موفق بوده، اما اگر حاصل کار افزایش ناامیدی باشد، قطعاً باید عملکرد آن را ناموفق ارزیابی کنیم.

 روحانی تصریح کرد: رمز موفقیت ما مقاومت و ایستادگی است. اگر بترسیم  و یا سست وخسته شویم و یا احساس شکست کنیم، پیروز نخواهیم شد. منکر وجود مشکلات نیستم، اما می‌خواهم به قدرت بزرگ رسانه‌ها اقرار و تأکید کنم و بگویم که اگر همه دست به دست هم بدهیم، پیروز خواهیم بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این دیدار چند تن از اساتید روزنامه‌نگاری و مطبوعات و پیشکسوتان و پژوهشگران رسانه و مسایل اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

عباس عبدی روزنامه‌نگار و پژوهشگر مسایل اجتماعی با اشاره به اوضاع جامعه در بخش‌های مختلف به ضرورت تقویت وحدت و انسجام در راستای رفع نگرانی‌ها و حل مشکلات کشور، تأکید کرد.

بیژن مقدم روزنامه‌نگار و پیشکسوت عرصه مطبوعات با اشاره به خروج آمریکا از برجام، تعامل با جهان را سیاستی حکیمانه و همیشگی دانست و گفت: تعامل با جهان هرگز به معنای سازش و غفلت از ظرفیت‌های داخلی نیست و ملت ایران می‌دانند که آمریکا جز دشمنی با این ملت هدف دیگری ندارد.
وی افزود: معتقدیم کسانی که برای شکست دولت روزشماری می‌کنند نه دل در گرو انقلاب دارند و نه به فکر مصالح کشور هستند. از این رو باید تلاش کنیم تا به دولت در راستای پیشبرد برنامه‌هایش کمک کنیم.

مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به برخی مشکلات رسانه‌ها از جمله در حوزه اقتصاد رسانه‌ای به بیان دیدگاه‌ و پیشنهادات خود برای برون رفت از این مشکلات پرداخت و دولت و مسئولان کشور خواست تا نسبت به شنیدن نظرات متخصصان و فرهیختگان اهتمام بیشتری نشان دهند.

خانم عذرا فراهانی روزنامه‌نگار و پژوهشگر مطبوعات نیز با اشاره به برخی از مشکلات روزنامه‌نگاران و خبرنگاران از جمله عدم امنیت شغلی، تعطیلی نشریات و رسانه‌ها به واسطه مشکلات اقتصادی، خواستار توجه بیشتر دولت به این قشر شد.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دستاورد تراشی زورکی و موهوم برای برجام که قرار بود تحریم ها را لغو کند اما حالا می‌گویند سایه جنگ خیالی را از سرمان دور کرده
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
واقعا جالبه!
روحانی وضعیت بحرانی اقتصادی را ناشی از جنگ روانی میداند اما اگر زمان احمدی نژاد و یا رقیب دیگری چنین ادعایی می شد خلافش را می گفت
آخرش به اینجا منتهی میشه که مقصرمردم هستند!
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد .اکثریت مردم ایران خواهان برگشت احمدی نژاد به ریاست جمهوری هستند
فصل هفتمِ نیابتی با ادامه برجام هسته ای
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
برجامیان می گویند اگر از برجام خارج شویم به ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل برمی گردیم و کشورهای جهان، علیه ما آماده «جنگ» می شوند. از طرف دیگر اما با ماندن ایران در برجام، آمریکا به یک احمقی مثل صدام، دستور می دهد تا به دلیل سیاستهای منطقه ای ایران، به ایران حمله کند و همه کشورهای جهان هم به حمایت از آن احمق یعنی عربستان، جمع می شوند یعنی یک فصل هفت «نیابتی» را در عمل اجرا می کنند. اینگونه، پس از دوشیدن عربستان، آنرا ذبح می کنند.پس سایه جنگ رفع نشده است و ماندن دربرجام نه تنها سودی نداشت بلکه ضرر هم داشت.
Iran, Islamic Republic of
درود بر دکتر احمدی نژاد .اکثریت مردم ایران خواهان برگشت احمدی نژاد به ریاست جمهوری هستند
Iran, Islamic Republic of
انتخاب بد مردم به خودشان باز میگردد
Iran, Islamic Republic of
مثل بومرنگه
Iran, Islamic Republic of
البته مردم مقصرن ....
من کان یرید العزة فلله العزة جمیعا
Iran, Islamic Republic of
درسته آقای روحانی
دشمن می خواست با جنگ ملت ایران رو تسلیم و ذلیل کنه و خودشم این کار رو غیرممکن می دونست
اما شما سایه اون جنگ غیرممکن رو از سر ملت کم کردی و این کشور رو تسلیم و ذلیل دشمن کردی!
هرچند عزت نزد خداست و آنهایی که به خدا توکل دارند هنوز عزیزند و دشمن را ذلیل خواهند کرد
هاشمی : مثل لاف های بنی صدر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...رهبر معظم انقلاب.
همان طور که حضرت آقافرمودند اصلا موضوع جنگ و سایه جنگ منتفی بود و یک دروغ بود چه برسد که بخواهند تحمیلش کنند. چرا اصرار دارند این دروغ را تکرار کنند؟ آیا می خواهند مجددا شرایط دیگری را به وجود آورند و به دروغ دوباره بگویند اگر آن را قبول نکنیم جنگ می شود و جنگ به ما تحمیل می کنند؟ چرا کسانی که قسم به قرآن خورده اند که طبق قانون اساسی عمل کنند، عمل نمی کنند و از رهبری و ولی فقیه تبعیت نمی کنند و دوقطبی کاذب درست و مردم را دو دسته می کنند؟ نفع چنین کارهایی برای کیست؟ مشروعیت این اعمال از کجاست؟
محمد
United Kingdom
اقای روحانی مردم شعور دارند و میفهمند.مردم در زیر بار گرانی دارند له میشوند .کم مردم و شعور انان را به سخره بگیرید.بخدا دروغ شما گناه کبیره است.دیگر بس کنید.کدام جنگ روانی؟چرا بی کفایتی را به دیگران و رسانه ها ربط میدهید.بخدا که اگر دل پاکی داشتید صوای شکستن استخوانهای مردم درجه 2 را می شنیدید
Iran, Islamic Republic of
روحانی ...
Iran, Islamic Republic of
هر چه قدر ...
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا سانسور می کنی مگه مریضی؟
United States
مریضه مال منو کلا سانسور کرد
Iran, Islamic Republic of
بعد میگن چرا مردم سراغ رسانه های خارجی میروند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آخه دولت محترم طاقت انتقاد را ندارد...
Iran, Islamic Republic of
شاید شعارهای جناب رئیس جمهور رو زمان انتخابات و بعدش خوب متوجه نشدیم؟!...
ناصر
United Kingdom
اقای روحانی با فرافکنی چیزی حل نمیشود.شما با جامعه خیلی فاصله دارید.شما در زمره مردم درجه 1 جامعه هستید.اقای روحانی مردم رأیشان را به شما دادهاند .عقلشان را که نداده اند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
احتیاجی به جدیدی نیست همین دولت تدبیر و امید ما را بس است.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی جان ، منتظر بودم با روحانی همصدا بشی بگه همش تقصیر احمدی نژاد ، یادم نرفته زمان حاج محمود چپ و راست و کارگزار فقط بی لیاقتی محمود عامل مشکلات مملکت میدونستن ، اگه خدا بخواد ۱۴۰۰ بدون کمک اصولگرا و اصلاح طلب خادم مردم با ۴۰ میلیون رای طلایی برمی گرده
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد تا اون موقع زندان نباشه
Iran, Islamic Republic of
هر کس با احمدی نژاد درافتد با اکثریت مردم ایران درافتاده است و نابود خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
اکثریت مردم ایران خواهان برگشت احمدی نژاد به ریاست جمهوری هستند و هیچ کس نمیتواند جلوی خواستهاکثریت مردم بایستد هر کس بایستد نابود خواهد شد صبر مردم دیگر سر آمده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هادی احمدی مشکنانی
Iran, Islamic Republic of
آدم نمی دونه بعضی وقتا چی بگه. من نمیدونم کدوم رشد اقتصادی تو این کشور اتفاق افتاده که مردم هیچ نشانه ای ازش نمی بینند. مردم عادی که هیچ حتی اون فعالان اقتصادی که ما باهاشون در ارتباطیم هم دارند مینالن. کشور مارا فقط حباب فرا گرفته و راه نفسو برای همه بریده.
مردم بیشتر از اونی که از گرونی و بیکاری و ... ناراحت باشند از دروغگویی و احمق فرض شدن عصبانی و ناراحت میشن.
خدا همه را به راه راست هدایت فرماید و تشنگان قدرت را اصلاح.
United Kingdom
توهمه داداش.تو جدی نگیر
Iran, Islamic Republic of
شاید منظورشون از رشد اقتصادی رشد قیمت سکه و دلار و مسکن و خودرو است !
Iran, Islamic Republic of
...
dasa
Iran, Islamic Republic of
حسن روحانی ما از تو هیچ توقع و انتظاری نداریم چون از اول هم....
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید استیضاح شود
Iran, Islamic Republic of
استیضاح...
مهدی
استیضاح
Iran, Islamic Republic of
پس چرا می نمی گفتی مشکلات اقتصادی زمان احمدی نژاد روانی است زمان تو شد روانی مردم را روانی فرض کردید شما
آزاد
Iran, Islamic Republic of
کسی هست خدمت ایشون عرض کنه :آخه مرد مومن کدوم جنگ؟دقیقا جلوی کدوم جنگ رو گرفتی؟
جنگ با تجهیزات نظامی رو که خود ژنرالهای آمریکایی زحمت میکشن و به رئیس جمهور نادانشون توصیه میکنن که نمی صرفه،با محاسبه نیروی تدافعی ما و فرسایشی شدن جنگ احتمالی و روحیه سلحشوری نیروهای مدافع ما
جنگ اقتصادی هم نه تنها جلوش رو نگرفتید که همین الان هم در حال جنگ شدید اقتصادی هستیم و شما اصرار به عقب نشینی و ... دارین
Canada
چرا اینقدر قبول حقیقت برای بعضیها سخته؟ دولت روحانی جلوی یک جنگ قطعی را که طی آن قرار بود صنعت هسته ای ایران نابود شود گرفت. منتهی بدینترتیب که این صنعت بدست دکتر صالحی... نابود شد تا جنگ نشود و این یک افتخار بزرگ برای این دولت است. چه بسا برای کسب افتخارات بعدی و جلوگیری از جنگهای دیگر ....
Sweden
اشتباه مثبت دادم. منفی
مهدی
برادر دیگه این حرفها نخ نما شده حرف جدیدی بزن
مهدی
برادر دیگه این حرفها نخ نما شده حرف جدیدی بزن
Iran, Islamic Republic of
روحانی...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
روحانی فقط برو...
Iran, Islamic Republic of
روحانی استعفا استعفا
برو روحانی. کلا برو
Iran, Islamic Republic of
...
چنان وضعیت تورم افسارگسیخته ست چنان تحت فشار معیشتی هستیم که دیگه یادمون رفت برای صنعت هسته ای عزاداری کنیم.
دولت پیر، خسته، بی رمق و بی خاصیت
Iran, Islamic Republic of
بین حرف تا عمل اینقدر فاصله؟!
اگر معتقد به وحدتی مگر رهبری نگفت دروغ بزرگی گفته شد که برجام سایه جنگ را دور کرد
چه کسی توهین به مخالفین بیشتر از همه به وحدت ضربه زد چون شما
چه کسی از طرح های صهیو نیستی مثل 2030. Fatf ,... حمایت کرد بر خلاف تظر رهبری جز شما
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اینجانب بعنوان برادر سه شهید از ظلمی که اقای روحانی و دوستانشان در حق نظام و مردم و انقلاب کردند شکایت خود را نزد خدا خواهیم برد چرا که امسال برادران من بودند که با اهدای خون خود سایه جنگ را برای همیشه از این مرز و بوم دور کردند
اقای روحانی شما اگر 30 سال دیگر ریس جمهور باشید به اندازه یک درصد خدمات دولت هشتم و نهم خدمات روستایی نداشته و نخواهید داشت. .چرا که من روستایی هستم و مدام در حال رفت و امد هستم و می بینم و مقایسه می کنم شما حتی اسفالتهای جاده های روستایی که دولت قبل انجام داده بود انجام نداده اید چرا که وزیر راه و شهر سازی شما ...ا کجا روستا و روستایی کجا
از اقای احمدی نژاد هم نزد خدا شکایت خواهم کرد چراکه علیرغم تمام زحمات در میدان عمل با چند برخورد نسنجیده و دور شدن از خط رهبری راه تسلط ... به مردم را باز کرد
ا...
از نمایندگان مجلس هم نزد خدا شکایت خواهم کرد ...
United States
ولی من از احمدی نژاد به عنوان یک فرد مومن انقلابی ساده زیست راضیم و خداوند متعال و امام زمان عجل الله تعالی فرجه هم از ایشان راضی باشد ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
من از احمدی نژاد اول (تا سال 90) راضی ام اما برایم احمدی نژاد دوم (90 تا کنون) و اکبر بهرمانی هیچ فرقی ندارند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Romania
این دیگه جوک ساله
Iran, Islamic Republic of
آخه اینها چیه برزبان میاورید ...
United States
شیخ حسن ...
Iran, Islamic Republic of
قدرت دفاعی و موشکی ما و سردار سلیمانی ها و تهرانی مقدم ها سایه جنگ را از سر کشور دور کرده اند نه لبخند دیپلمات ها !!
Iran, Islamic Republic of
درودبه شرفت
Iran, Islamic Republic of
درود بر دلار 7000 تومانی و سکه 2/5 میلیونی و قیمت سرسام آور خودرو و مسکن !!!
مهدی
امیدوارم واژه های راستگویی و تدبیر با اتفاقات شیرین اقتصادی که پس از جوانمرگ شدن برجام رخ داد برای مردم خوووووووووب جا افتاده باشد.
امضا: دکترررررررررررررررر روحانی
عمار
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حق غنی سازی ایران مطابق معاهده NPT پذیرفته شده بود و نیازی به 30 ماه مذاکره نداشتیم برجام بی فرجام برای لغو تحریمهای ظالمانه بود که متاسفانه محقق نشد.
عمار
Iran, Islamic Republic of
مگر سخنان بنده عین واقعیت نبود؟مگر مستندات نداشت؟
چرا اینقدر محافظه کارید؟
مشکل کشور ما از همین محافظه کاریهاست.
شعر جناب مطیعی نیز تایید گفتار ما است:
"ترس و ترساندنِ از جنگ غلط بود غلط
ترس، دروازه به تحریم گشوده‌ست فقط
مشکلی نیست که با همّت ما حل نشود
کارها کاش به برجام معطّل نشود"
اما جناب رییس جمهور هنوز برگلابی برجام که مانع جنگ شده اسرار دارد !!!!
Iran, Islamic Republic of
حسن ول کن جنگ رو دلارو بچسب
Iran, Islamic Republic of
شیخ حسن باید درباره پرواز قیمت مسکن و خودرو و دلار و سکه پاسخگوی افکار عمومی باشد.
مهدی
استیضاح
شاهین
United Kingdom
با سلام
با زبان روزه و با یقین از اینکه در روز قیامت باید گفتارم را ثابت کنم می گویم ....
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای روحانی ... در برجام دیگر عزت ما چگونه باید منکوب می شد که نشد؟
Iran, Islamic Republic of
آیا بتن ریزی و تخریب صنعت هسته ای 30 میلیارد دلاری کشور به معنای تسلیم شدن در برابر دشمن نیست ؟
Iran, Islamic Republic of
سایه ی جنگ بر سر ما بود تا روحانی آمد و جنگ واقعی آغاز شد
Iran, Islamic Republic of
اگه اینو نگه چی بگه
Iran, Islamic Republic of
آنزمان که چرخ سانتریفیوژ را به چرخ اقتصاد گره می زدند و توقعات کاذب از برجام نافرجام در ذهن مردم ایجاد می کردند باید فکر امروز را می کردند که در صورت نابودی برجام جنگ روانی ایجاد خواهد شد و نرخ دلار و سکه و خودرو و غیره سعودی خواهد شد .
Iran, Islamic Republic of
بهترین راهکار درشرایط فعلی استعفا یااستیضاح حسن روحانی است تایک دولت انقلابی دریک انتخابات آزاد انتخاب شود تا هم دشمنان حساب دستشان بیاید هم ملت به آینده امیدوار شود واعتماد ملت وغرور ملت بازسازی شود
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید استعفا دهد .... ..بس کن آقا بس کن مردم دیگه خسته شده اند بهترین کاری که میتوانی انجام بدهی استعفا است همین و بس
Iran, Islamic Republic of
استیضاح فقط
Iran, Islamic Republic of
با کدام مجلس این مجلس هنور نتوانسته اخوندی را برکنار کند سوال از رییس جمهور را ول شد رفت حالا توقع داری روحانی را استیضاح کنند و....
علی
Iran, Islamic Republic of
از این مجلس... انتظار استیضاح داری؟
چوبین
Iran, Islamic Republic of
ببخشید، مزنه سکه، امروز چنده؟
دلار به کجا رسید؟ مردم نگرانند؟
پراید کیلویی چند؟!
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی : باز رئیس حاشیه سازی کرد
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها از رو نمی روند
و هی جنگ جنگ می کنند
۸ سال در دوره احمدی نژاد که شما میگید تند رو است و فلان هیچ کشوری جرات نکرد جنگی بر علیه ما شروع کند
...
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی نژاد بیش از هشتاد درصد مردم ایرا ن خواهان رییس جمهور شدن احمدی نژاد هستند ...
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه رهبر معظم انقلاب فرمودند این حرف که می گویند برجام سایه جنگ رو دور کرد دروغ است .
United States
همانگونه که امام خمینی ( ره ) در باره شرط پیروزی مردم فلسطین فرمودند برای جلوگیری از جنگ و ایجاد فتنه شیطان بزرگ و اذباب انان هم باید به " مسلسهای متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده و بازی های سیاسی را که از ان بوی سازشکاری و راضی نگهداشتن ابر قدرتها به مشام می رسد را کنار گذاشت .انفعال و هراس موهوم و لبخند به دشمن انان را جری و وحشی تر میکند . اقای روحانی / دیپلماسی لبخند و عقب نشینی و انفعال جواب نمی دهد و سایه جنگ را ازبین نمیبرد چنانکه این دیپلماسی در برجام نافرجام به شکست کشیده شد .سایه جنگ را حضور مقتدرانه و عاقلانه و منطقی نیروی های مقاومت و پیروان راستین امام خمینی ( ره ) در منطقه خنثی کرده و خواهد کرد .
Iran, Islamic Republic of
با همين دست فرمون برو جلو فريدون جان موشكي هم بده بره اونوقت صبر كن ببين جلوي جنگ رو شما و برجام مرجام تون گرفته يا اقتدار مملكت كه ثمره تلاش و خون جوانهاي با غيرت انقلابي بوده؟
...
Iran, Islamic Republic of
نگذاشتیم که جنگ بر ما تحمیل شود[با کدام قدرت؟؟؟؟] / نباید دشمن جدید بسازیم[ خوب نساز؛ امروز بزرگترین دشمن دولت مردم اند]/ دلیل تلاطم بازار «جنگ روانی» است[ پس ضعف مدیریت تان توهم است؟؟؟؟]
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حامد
Iran, Islamic Republic of
این که برجام سایه جنگ را برداشت دروغ است.
آقای روحانی حالا که در زمینه کنترل گرانی و ارزش پول ملی و مذاکره و برجام مثل همه مسائل دیگر شکست خورده ای از روی انفعال چنین سخنانی می زند. با حرف درمانی مشکلی حل نخواهد شد. راستی چه خبر از برنامه های صد روزه!
Iran, Islamic Republic of
تازه برجام ما را به جنگ نزدیک کرد
فهم این مسئله کمی تفکر می خواهد
وقتی دشمنان ما را محتاج و ضعیف بدانند دنبال بهانه برای حمله می گردند چون در دنیا قانون جنگل حاکم است
Iran, Islamic Republic of
تیکه ی محبوبیت
Iran, Islamic Republic of
مردم باید ... خواستاراستیضاح روحانی شوند
Iran, Islamic Republic of
...
United Kingdom
مجلس یک مجلس..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برای انحراف افکار مردم از گرانی دوباره اسم جنگ اورد. ...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف خودتان را با مطالبی که بدرد مردم نمیخورد روشن کن امروز مردم مسکن مناسب،اشتغال،کاهش تورم وجلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت هارا انتظاردارند من واقعا"درعجبم که اختلافات در تصمیمات کلان مملکتی چه قدر بسرعت نور برقیمتها تاثیر دارد که اگر فردی را میخواستی با سم مهلک از پای درآوری اینقدر اثرگذار نبود.چرا نیازمندیهای طبیعی انسان که لازمه هرانسانی است با سیاستهای شما اینقدر مخلوط شده مگه شماها به مردم قول ندادید که هرگز در مسیر انتخابی مردم را موش آزمایشگاهی فرض نخواهیم کرد که کدامیک درجامعه جواب میدهد خداوکیلی دست بردارید بس است بابا بس است بگذارید شب با آرامش سرمان را بربالین بگذاریم .اخه کشور این همه کشمکش باید باشد ...
رضا
Iran, Islamic Republic of
از نظر روحانی، در دولت احمدی نژاد علت همه مشکلات بدلیل ضعف مدیریت بود و امروز بخاطر جنگ روانی است و هیچ ضعف مدیریت نداریم. عجبا !!!!
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
در نیت خیر آقای روحانی شکی نیست، ولی ...
Iran, Islamic Republic of
امان از بعض کارهای جهان نیوز
طوری مطالب رو سانسور می کنه که حرف طرف رو وارونه جلوه میده
مثل کامنت فوق که هدف آقا مسعود مخالفت با دولت بوده ولی مخالفت هاش رو سانسور کرده
lsu,n ndglhj
Iran, Islamic Republic of
...
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
چرا ایشون فکر میکنن حرفهاشون تو مردم خریدار داره؟ دیگه اوناییم که به دولت روحانی رأی دادن هم پشیمون و نا امیدن. دولتش کلا در حالت چالش....
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید استیضاح شود
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی
عادت به توهین ندارم ولی شما هم بیش از حد به مردم و شعور آنها توهین
میکنید
...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا روحانی در این مورد حق دارد
...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رو آقا معلوم کرد. گفت هرکی بگه با برجام جلوی جنگ رو گرفتیم دروغ گفته،....
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور محترم داره....
Iran, Islamic Republic of
چطور جلوی جنگ رو گرفتید شما و حامیانتون که دارید با تصویب fatf قدرت دفاعی کشور رو نابود میکنید
...
Germany
دلیل تلاطم بازار، لیاقت و شایستگی شما در اداره کشور است.
Iran, Islamic Republic of
چقدر ...ه است اینکه بگویند اگه ما نباشیم جنگ میشه اگه ما باشیم جنگ نمیشه! ریختن سفارتشو خاک کشورشو تو ایران گرفتن هیچ غلطی نتونست کنه.. ...
Iran, Islamic Republic of
کدام جنگ ....خوب میدانی که هیچ جنگی در کار نبود فقط هوچی گری افساد طلبها بود برای خیانت به کشور که در دام انها افتادید کدام وضعیت اقتصادی خوب شده قیمت سکه ساعتی شده چهار تا عدد ساختگی امار وضع اقتصادی خوب شد ..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور محترم ما را گلابی برجام فرض کرده وای وای جنگ چه خطرناک! الان مشکلات شدید اقتصادی که عامل اصلیشی باید یادمون بره؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خوب راست میگه
چی که هی توقعات مردم و میبرید بالا
دلار اصل قیمتش 20 هزار تومنه
اما با همت این دولت با همت الان روی 7 تومن وایستاده
چرا شکرگزار نیستید؟
چرا مردم و نا امید می کنید؟
...
Mahmoud
Iran, Islamic Republic of
اگر روزه بوده با این حرفها روزه اش باطل شده....
بیژن
Iran, Islamic Republic of
...دیگه چیزی هم باقی مانده؟
Iran, Islamic Republic of
در دولت های دیگه نابسامانی اقتصادی تقصیر دولته به حسن آقای روحانی میرسه روانیه!!!
دیگه این اقتصاد زیر نظر دولت روحانی خیلی روانی شده داره کارش به تیمارستان میکشه!!!
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر احمدی چارا حل بحران کشور ماست
Iran, Islamic Republic of
دولت حاشیه با اطرافیان فوق حاشیه فقط میتونه کشورو بدبخت تر از الان کنه غیر از اینه؟
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
ما بچه بودیم یک قوطی آب‌صابون میدادند دستمان تا حباب هوا کنیم و بزرگترها به کار و چرت بعد از ظهر برسن. الحمدلله کل مقدرات کشور به دوران کودکی بازگشته و حباب سراسر کشور را فراگرفته ...
اسحاق
Iran, Islamic Republic of
کسانی که دچار بیماری نزدیک بینی هستند. منابع نوری کوچک را به دلیل تفرق نور چند برابر میبینند. کور سوها را آفتاب تابان دیده و پلک های چشم را جمع میکنند. این افراد نا آکاه از نقض خود به کسانی که میگفبند این کورسو است و آفتاب نیست میگفتند شما نیاز به عینک دارید، در صورتی که خود بیش از دیگران به عینک محتاجند.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
سلام دلار و سکه و ماشین و خونه و..................‌‌‌‌.. ار نوع جهانگیر میخوام کجا برم که حباب نباشه کسی میدونه
پوریا
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اکثر حرفهای شما بر عکس نمود پیداکرده بعضی موارد هم مثل تولید گندم باید شاکر باران های به موقع خداوند بود
سایه جنگ را نه شما بلکه مدافعین حرم و دستاوردهای نظامی نیروهای مسلح برداشت
شما بهتره از دستاوردهای واقعی برجام سخن بگید و از موقعیت کنونی
محمد
United Kingdom
خدایا کشورم را از خشکسالی و دشمنان و دروغ در امان بدار.
United Kingdom
...
سیاوش
United Kingdom
باور کنید از منزل دهها میلیاردی در ولنجک نمیتوان درد مردم را دید و رنج مردم را شنید.
United Kingdom
اقای روحانی اگر توان انجام کار درست را ندارید لااقل با مردم صادق باشید
داریوش
United Kingdom
ایا بدبخت کردن مردم ایا از بین بردن اینده جوانان و فرزندان ایران خیانت نیست پس چیست؟ و سزای خائنان چه باید باشد؟
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی شما خیلی از واقعیتهای زندگی مردم بی خبرید....
Iran, Islamic Republic of
جهان چرا بقبه اش را سانسور کردی؟مگر توهینی شده بود؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
کدوم جنگ؟
نمی تونند قیمت یه سطل ماست را کنترل کنند بعد می گند جنگ روانی!؟
...
علب گرگانی
Iran, Islamic Republic of
پایگاه گرامی جهان این پیامهایی که مردم میدن راپخش کنید زیرا
این دولت ... پدرمردم درآورده دست کم شما حرف ماراپخش بکنیدتاکمی دل ماخوش باشه که جایی هست حرفمان بزنبم نه اینکه شماهم باپخش نکردن پیام مردم نمک روی زخمشان بپاشید!!!!!
دلیل گرانی بازار اقثصادی نیست روانیه!!!!!
همان حرف ... سیف که میگه این گرانیهاحبابه!!!!!!!
یکنفرنیست به این تیم اقتصادی ... دولت بگه عمرحباب چندثانیه که بیشترنیست و خیلی زودهم می ترکه وبادش خالی میشه!!!!
اما این حباب پوستس..م کلفترهست نه تنهاهیچ آثاری از ترکیدتش نیست بلکه هر روز هم بزرگتر و بزرگتر میشه !!!!
....
احمد
United Kingdom
اقای روحانی همه چی ارومه ما چقدر خوشبختیم
Iran, Islamic Republic of
8 سال جنگ تحمیلی ایران و عراق به ریاست آمریکا و انگلیس و اسرائیل را فراموش کرده اید و مردم را از جنگ می ترسانید...
یار
United Arab Emirates
جناب دکتر روحانی ...با مجموعە وزراتون، تا کی میخواهید خودتون از این مصیبتهایی کە سر ملت میارید تبرئە نمایید، من ساکن یکی از شهرهای مرزی هستم دوران جناب دکتر احمدی نژاد مردم مناطق مرزی وضعیت معیشتی خوبی داشتن و مردم دغدغە نون شب را نداشتن مجموعە دولت دکتر احمدی نژاد با کمک سپاە و نیروی انتظامی بشدت بە مردم مناطق مرزی میرسیدن و مردم غیور و انقلابی مرزنشین هم راضی و هم سپاسگزار بودن، ولی از وقتی جنابعالی بە مقام صدارت رسیدەاید مردم بشدت تحت فشار قرار گرفتەان و انگار از زیر فشار اقتصادی دارن خفە میشن، ولی شما همچنان بی توجە بە نیازها و نون شب مردم هستید، من شک ندارم کە جناب رئیس جمهور محترم هیچگاە نە گرسنگی کشیدەاند و نە هیچگاە محتاج و درماندە بودەاند کە اگر ایشان تو زندگی شخصیشون سختی و گرسنگی و بیکاری میکشیدن قطعا یە جوری بداد مردم میرسیدن، ...
علی
Iran, Islamic Republic of
باز هم.....
Iran, Islamic Republic of
دیدن سایه جنگ از جنس دیدن«هاله نور»است.
Iran, Islamic Republic of
بلکه از جنس دیدن "کجاوه ی نور" است.
Iran, Islamic Republic of
تکرار حرف خلاف واقع دور کردن سایه جنگ در برجام، برای تحمیل برجام های بعدی است؛هر چند اسمشان برجام نباشند. ادبیاتی که امروز استفاده می شود از جنس ادبیات قبل از برجام است. آیا گرانی های اخیر به روند طبیعی اقتصاد ایران مربوط می شود؟!
Iran, Islamic Republic of
نیازی به ایجاد جنگ نیست
با برجام کشور رو داغون کردید
تازه دارید گلابی های افزایش قیمت دلار رو می چینید
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی خواهشا از این عبارت( نگذاشتیم دیگر جنگ شود) استفاده نکنید چون به شعور مردم توهین می شود
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من نمی دونم چرا رییس جمهور هر از چند گاهی میگه که ما بودیم که سایه جنگ رو از کشور دور کردیم این استقامت مردم عزیز کشور بوده تو جیب ما رو نزن نمی خواد کاری بکنی هیچ کشوری جرات حمله به ایران رو نداره اگر جرات داشتند مطمئن باشید که لحظه ای درنگ نمی کردند نوسانات بازار ارز و خودرو هم کار وطن فروشان داخلی هست نه آمریکا شما سوریه و عراق را ببینید آمریکا توسط گروه های تکفیری به اونها حمله کرد آیا دلار و خودرو گران شد اینها بهانه است
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کسانی هم که درکوفه برای امام حسین نامه نوشته بودندوایشان را دعوت کرده بودند می گفتند بخاطر این که لشکرشام به ما حمله نکند به امام خیانت کردند و با لشکر یزید به جنگ امام حسین رفتند.واقعا راست می گویند که تاریخ همیشه درحال تکرار است فقط ادمها ووسیله ها فرق می کند.وگرنه خیروشر همیشه خیر وشراست.....امیدوارم ملت ما همین طور که تا حالا مثل اهل کوفه نبوده اند همین طور باقی بمانند
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Denmark
اصل گزاره یا برجام یا جنگ غلط است.
بلکه به اعتقاد من پایان برجام و FATF و.... جنگ است بدون انتخاب!
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر گرانی
United Kingdom
و مسببین ان
United Kingdom
بزرگترین مشکل یک انسان انست که خود مشکلش را قبول نداشته باد لذا او هرگز نمیتواند مشکل را حل کند.پس اقای روحانی شما هرگز نمیتوانید مشکلات کشور را حل کنید چون شما فرا فکنی میکنید و مشکلات را قبول ندارید.
زینب
United Kingdom
اقای روحانی شما و وزرایتان از خانه های لوکس چند ده میلیاردی ار ولنجک و نیاوران و زعفرانیه و الهیه و ... نمیتوانید صدای شکستن استخوانهای مردم درجه 2 را بشنوید و جامعه تان را بشناسید.این یک واقعیت است چه قبول داشته باشید یا نه.رنجهای مردم را در این کشور فقط خداست که میشنود.برای خدا کمی منصفانه بیندیشید.از ان بالا بالاها به پایین بیایید و به میان مردم.فردا خیلی دیر است.
United Kingdom
عجب! عجب!
Iran, Islamic Republic of
نخیر ،مثل اینکه شیخنا !! یقین داره که مرغ یه پا داره!!!
هرچه رهبر حکیم و صبور و دشمن شناس انقلاب تذکر می دهند که دشمنان ما جرأت حمله به کشور و تحمیل جنگ به ملت ایران را نداشته ودارند و برجام نحس دولت لیبرالی ... هیچ نقشی در دور کردن سایه جنگ از سر ایران نداشته وندارد، با این حال...، همچنان بر عقیده باطل خود و اطرافیانش اصرار دارد و در هر محفل و مجلسی ، از صبر و حلم سکاندار حکیم و صبور انقلاب .... استفاده را برده و علناً برخلاف نظر و فرمایشات به حق و درست سکاندار حکیم انقلاب ، سخن پراکنی می کند. ....
سید محمد
United Kingdom
اقای روحانی ایا داشتن یک زندگی ابرومند معمولی و داشتن کار و امکان ازدواج برای جوانان کشور توقع زیادی است؟شما از کدام توقع صحبت میکنید؟مردم درجه 2 یک زندگی ابرومند و معمولی میخواهند.لطفا فرا فکنی نکنید و منصف باشید.
علی
United States
کدام جنگ آقا !با این وضع اصلا آمریکا نیاز به جنگ نداره !
سید
Iran, Islamic Republic of
هرجا کم میارن سریع سایه جنگ رو از سر کشور رفع میکنن!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
غرب به زمین های سوخته حمله می کند کشوری که دندان داشته باشد حمله نمی کند همان کار ی که شما در حال انجام هستید و تاکید دارید.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
با مجید موافقم ...
Iran, Islamic Republic of
....
باغ ميوه وآفتاب تابان و فتح الفتوح افتخار نسل هاي آينده .
ازبين برنده تمام مشكلات از آب خوردن تا اشتغال و مسكن و تجارت و توليد ازدواج و ....
...؟
Iran, Islamic Republic of
...