جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تمدید تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۵
کد مطلب: 618759
در بیانیه رسمی کاخ سفید آمده است: اقدامات و رفتار بعضی از نمایندگان دولت بلاروس همچنان تهدید شدید برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده محسوب می‌شود.
تمدید تحریم‌های آمریکا علیه بلاروس
به گزارش جهان نيوز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تحریم‌های خود بر ضد بلاروس را برای یکسال دیگر تمدید کرد.

به گزارش لاپان، در بیانیه رسمی کاخ سفید آمده است: اقدامات و رفتار بعضی از نمایندگان دولت بلاروس همچنان تهدید شدید برای امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده محسوب می‌شود.
واشنگتن همچنان معتقد است که در بلاروس حقوق بشر نقض می‌شود و مقامات در طرح‌های فساد اقتصادی شرکت‌ها مشارکت دارند، بنابراین تحریم‌ها بر ضد بلاروس تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ میلادی تمدید می‌شود.

نخستین بار جورج دبلیو بوش در سال ۲۰۰۶ میلادی تحریم‌هایی را بر ضد بلاروس وضع کرد که تا کنون ادامه دارد.

علت اصلی شروع تحریم‌ها نبود فضای سیاسی عادلانه در بلاروس و ریاست جمهوری لوکاشنکو برای سال‌های طولانی با برگزاری انتخابات نمایشی عنوان شده است.

این تحریم‌ها در ابتدا شامل ۱۰ تن از مقامات بلندپایه بلاروس همچون الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور، ویکتور لوکاشنکو، فرزندش، مقامات امنیتی، قضایی و اقتصادی بلاروس بود که بعدا گسترش یافت.
براین اساس این افراد حق سفر به آمریکا ندارند و اموال آنان در این کشور مصادره می‌شود، همچنین شرکت‌های آمریکایی حق معامله با تحریم شدگان را ندارند.

منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *