شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آخرین آمار مفقودین فوران آتشفشان گواتمالا

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 617843
سازمان مدیریت فجایع طبیعی گواتمالا از افزایش شمار مفقودین فوران آتشفشان فوئگو خبر داد.
آخرین آمار مفقودین فوران آتشفشان گواتمالا
به گزارش جهان نيوز،باشگاه به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،نوشت: سرخیو کاباناس، رئیس سازمان مدیریت فجایع طبیعی گواتمالا گفت: شمار مفقودین حادثه فوران آتشفشان فوئگو به 192 نفر رسیده است. اطلاعات اولیه از نام، سن و محل تولد آنها در دست است.  همچنین مرکز پزشکی قانونی گواتمالا روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تاکنون فقط اجساد 75 نفر شناسایی شده است و با افزایش شمار قربانیان روند شناسایی به کندی پیش می رود.  آتشفشان فوئگو از بامداد روز یکشنبه برای دومین بار در سال جاری میلادی فوران کرده است. چند ساعت پس از فوران آتشفشان، یک زلزله ۵.۲ ریشتری نیز سواحل گواتمالا را لرزاند.  به گفته رئیس سازمان مدیریت فجایع طبیعی گواتمالا بیش از سه هزار 100 نفر از اهالی روستاهای اطراف آتشفشان خانه های خود را ترک کرده اند.

به نظر می رسد فعالیت آتشفشان فوئگو بر روند زندگی یک میلیون و 700 هزار نفر از مردم این منطقه تاثیر بگذارد.  آتشفشان فوئگو در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب غربی گواتمالا سیتی، پایتخت این کشور، قرار دارد و گفته می‌شود فوران اخیر این آتشفشان، بزرگترین فعالیت آن از دهه هفتاد میلادی تاکنون بوده است.  با اعلام حالت فوق العاده در گواتمالا، ارتش این کشور نیز برای کمک به حادثه دیدگان وارد عمل شده است.  در پی افزایش شمار قربانیان و مفقودین این حادثه، جیمی مورالس، رئیس جمهور گواتمالا، سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *