شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

هشدار ژاپن درباره دادن هرگونه امتیاز به کره شمالی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب: 617222
وزیر دفاع ژاپن به جامعه بین‌المللی نسبت به اعطای امتیاز به کره شمالی برای شرکت در مذاکره هشدار داده است.
هشدار ژاپن درباره دادن هرگونه امتیاز به کره شمالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، ایتسونوری اونودرا وزیر دفاع ژاپن امروز شنبه هشدار داده است که جامعه بین المللی نباید به کره شمالی تنها به این خاطر امتیاز و پاداش بدهد که حاضر به شرکت در مذاکره شده است.وی در سخنانی در نشست امنیتی سنگاپور افزود: من بر این باورم که این مهم است که تنها به دلیل اینکه کره شمالی حاضر به مذاکره شده است، نباید هیچ پاداش و امتیازی به این کشور بدهیم.

این در شرایطی است که هارجیت سینگ سجان وزیر دفاع کانادا نیز در سخنانی گفت: هیچ طرح و برنامه ای در سئول یا واشنگتن برای سرنگونی دولت کره شمالی یا تسریع روند صلح با کره جنوبی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: هیچ طرحی برای تغییر نظام سیاسی یا فروپاشی کره شمالی وجود ندارد. هیچ طرحی برای تسریع روند آشتی و صلح با کره جنوبی وجود ندارد. آنها به دنبال بهانه ای نیستند تا نظامیان خود را به کره شمالی اعزام کنند.

وزیر دفاع کانادا اظهار داشت: مقام های کانادایی به طور کامل از تحریم های بین المللی حمایت می کنند و محدودیت های مورد نظر خود را اعمال کرده اند تا کره شمالی را مجبور به تسلیم تسلیحات اتمی اش کند. اینکه به کره شمالی اجازه دهیم تسلیحات هسته ای اش را در اختیار داشته باشد و آن را حفظ کند، موجب خواهد شد تا سایر کشورهای غیر هسته ای نیز برای توسعه برنامه های اتمی خود تشجیع شوند.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: توکیو تلاش خواهد کرد تا نشست بی سابقه آمریکا و کره شمالی با موفقیت برگزار شود.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرده است که دیدار وی با رهبر کره شمالی 12 ژوئن یعنی 22 خرداده ماه برگزار خواهد شد.

نخست وزیر ژاپن افزود: توکیو مصمم است تا حداکثر تلاش خود را انجام دهد تا نشست تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی در خصوص مسائل هسته ای، موشکی و افراد ربوده شده، برگزار گردد. مساله اتباع ژاپنی ربوده شده، یکی از مهمترین اولویت های سیاسی دولت ژاپن است.

نخست وزیر ژاپن قرار است 7 ژوئن یعنی 17 خرداده ماه در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند. وی روزهای 8 و 9 ژوئن نیز به کانادا سفر خواهد کرد تا در نشست رهبران گروه 7 شرکت کند.شینزو آبه اظهار داشت: ژاپن موضع خود در خصوص حفظ فشار بر کره شمالی مطابق با اقدامات هماهنگ جامعه بین المللی را تغییر نخواهد داد. ژاپن یک کره شمالی مسلح به تسلیحات هسته ای را نحمل نمی کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *