جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۱۲۰

پیام اقتدای خاتمی به نماز ناطق نوری چیست؟+ عکس

چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 616362
اقتدای سید‌محمد خاتمی به حجت‌الاسلام ناطق ‎نوری در نماز جماعت مراسم افطار آقای محمدرضا عارف، «نماد» یک تحول سیاسی عمیق در جریان اصلاحات است. تحولی که از خرداد سال‌92 آغاز شد و آنان چشم‌انداز فعالیت سیاسی را در همگامی با افراد منفرد جریان رقیب می جویند. به همین خاطر برای پیشبرد حضور در بدنه قدرت، خواهان ذبح آرمان های اصلاح طلبی هستند و این نیازمند «اقتدا» به جریان راست سنتی فاصله گرفته از اصول‌گرایی است.
پیام اقتدای خاتمی به نماز ناطق نوری چیست؟+ عکس
گروه سیاسی جهان نيوز: سپهر سیاست همواره متأثر از رخدادهای فضای پرتلاطم جامعه است. جریان های سیاسی برای دستیابی به قدرت بهره‌گیری از فضای مقطعی یا دائم با آفرینش گفتمان‌های بدیع و غیریت‌سازی آن با گفتمان‌های رقیب، سرمایه اجتماعی منحصربه‌فردی را تولید می‌کنند و گاهی رخدادهای شتاب‌دهنده جامعه منجر به شکل‌دهی جریان‌های سیاسی نوین می‌شوند.

به گزارش جهان نيوز، دوم خرداد 1376 بزنگاه تاریخی برای ایجاد مختصات سیاست‌ورزی جدیدی در منازعات قدرت کشور بود.‌ اردوگاه چپ‌‌نشینان با بازتعریف آرمان‌های پیشین در دهه‌60، با چهره جدید اقبال عمومی را کسب کردند. پس از این پیروزی جریان سیاسی «اصلاحات» در صحنه سیاست کشور با هویتی متمایز از چپ‌گرایان دهه پیشین به قدرت رسید و صورت‌بندی منازعات سیاسی از «چپ/ راست» به «اصلاح‌‌طلبی/اصول‌گرایی» تغییر محتوایی پیدا کرد اما پس از گذشت 21‌سال از این رخداد مهم، اصلاح‌طلبان خواهان ترسیم چشم‌انداز سیاست‌ورزی خود در تحولات هستند.

دلواپسی برای اصلاحات
بر پایه گزارش صبح نو، آقای محمدرضا تاجیک، از فعالان فکری جریان اصلاحات، پیرامون وضعیت این جریان سیاسی پس از 21‌سال، واگویه‌های درونی طیفی از فعالان فکری ناامید اصلاحات را بازگو کرد؛ او اصلاح طلبان را منقطع از خاستگاه تاریخی پیشین خود دانست و از فروپاشی اندیشگانی آن نسبت به آرمان‌های ادعایی سخن گفت و در همین راستا اظهار داشت: «اصلاح‌طلبان در یک مقطع خاص تاریخی به اقتضای شرایط خود، تلاش کردند با یک تصمیم و تدبیر عقلایی از جریانی متفاوت از جریان اصیل اصلاح‌طلبی دفاع کنند؛ (در این مسیر) آگاهانه یا ناآگاهانه جریان اندیشگی، اجتماعی و گفتمانی اصلاح‌طلبی را به یک معنا ذبح عقلی کردند. به این معنا که جریان اصلاح‌طلبی را از شادابی و فربگی اندیشه‌ای و گفتمانی به یک بازیگر در صحنه قدرت تقلیل دادند.»

این فعال جریان اصلاحات برای برون‌رفت از شرایط نامناسب جریان اصلاحات، خواهان‌ ترمیم زیباشناختی گفتمان فعلی متناسب با روح جامعه ایرانی است و بیان داشت: « احساس می‌کنم درون جریان اصلاح‌طلبی تحولی ایجاد خواهد شد و ما در آینده با صورت و سیرت دیگری از جریان اصلاح‌طلبی مواجه خواهیم بود که ‌چندان متفاوت از جریان فعلی نیست، بلکه اصلاح‌طلبی است که با مرحله کنش کنونی و با روح زمانه انطباق پیدا کرده و بیش از آنکه خرقه سیاسی و قدرت به تن کند، خرقه فرهنگی و اجتماعی بر تن خواهد کرد. چنین جریانی چهره زیباشناختی و گفتمانی بیشتری پیدا کرده و از این فضای زمخت قدرت و سیاست فاصله پیدا خواهد کرد.»
مسلماً این اعترافات عیان پیرامون فروپاشی هویتی اصلاحات برون‌داد دلواپسی جمعی از اصلاح طلبان در جلسات درونی است و پیش از این تلاش هایی برای حل آن صورت گرفته است.
 
هویت‌خواهی تصنعی
تلاش برای  «بازگشت هویت اصلاحات» گزاره اصلی برخی از سیاستمداران تندروی اصلاحات است. آنان اقدامات جریان اصلاحات از سال‌1392 تا کنون را به مثابه تهی‌شدگی از مؤلفه‌های اصلی آرمان‌های اصلاحات تلقی می‌کنند و عملگرایی حاکم در کنش سیاسی سه انتخابات پیشین را عامل اصلی دوری‌گزینی از ماهیت پیشین می‌دانند. اصلاح‌طلبان پس عبور از وضعیت ناپایدار، تکاپوی خود را برای وضعیت استقرار و تثبیت آغاز کرده‌اند؛ این شرایط نیازمند حضور نیروهای سیاسی خاص برای کنش‌های هدفمند مبتنی بر بازیابی هویتی و حل نارسایی‌های گفتمانی متناسب با مطالبات زمانه است.

حزب اتحاد ملت وظیفه نقش‌‌آفرینی و هدایتگری بازگشت هویت اصلاحات را دارد، آنان نیروهای سیاسی حزب منحله مشارکت هستند که در قامت حزبی پوششی به فعالیت سیاسی خود می‌پردازند. نخستین تلاش‌ها در س لسله نشست‌های «اصلاحات همه‌جانبه در ایران» رخ داد. در مقابل طیف هویت خواه، جریان قدرتمند کارگزاران سازندگی وجود دارد. خلاصه راهبرد چشم‌انداز آنان برای جریان اصلاحات، در عبارت «ما از ایدئولوژی عبور کرده‌ایم و اکنون زمانه استراتژی است» عیان می‌‌شود؛ تکنوکرات‌ها، اصلاحات را بستری مناسب برای کسب و ارتقای قدرت خود تلقی می‌کنند. کارگزارانی‌ها نشان دادند که در گردبادهای سیاست ایران محافظه‌کارانه رفتار می‌کنند. آنان «بقاطلبی» را بر «فنا‌خواهی» ترجیح می‌دهند؛ بنابراین هرگونه مطالبه‌خواهی در راستای هویت‌گرایی اصلاحات را اقدامی ارتجاعی و بازگشت به رادیکالیسم تلقی می کنند. در منازعات درون‌گروهی، اعمال نظر رییس دولت اصلاحات به مثابه پایان بخش جدال است، آقای محمد خاتمی برخلاف ادوار پیشین از جریان سیاسی هویت‌خواه فاصله گرفته است و برساخت جدید هویتی را در پایان ایدئولوژی می نگرد.
 

 
اقتدا به راست سنتی
اقتدای سید‌محمد خاتمی به حجت‌الاسلام ناطق ‎نوری در نماز جماعت مراسم افطار آقای محمدرضا عارف، «نماد» یک تحول سیاسی عمیق در جریان اصلاحات است. تحولی که از خرداد سال‌92 آغاز شد و آنان چشم‌انداز فعالیت سیاسی را در همگامی با افراد منفرد جریان رقیب می جویند. به همین خاطر برای پیشبرد حضور در بدنه قدرت، خواهان ذبح آرمان های اصلاح طلبی هستند و این نیازمند «اقتدا» به جریان راست سنتی فاصله گرفته از اصول‌گرایی است. در این روند نقش‌آفرینی مرحوم هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری حکایت از سقوط اصلاحات به اغمای گفتمانی است و مسلماً منجر به فاصله گیری بخشی از سرمایه اجتماعی اصلاحات خواهد شد و این سرمایه اجتماعی رها، خواهان جریان سوم آرمان‌خواه است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پیامش این است که اصلاح طلب ها در یارگیری موفق بودند به طوری که هاشمی و ناطق نوری و لاریجانی که روزی اصولگرا بودند متمایل به اصلاح طلب ها شدند ولی برعکس اصولگرایان مدام بین خود تفرقه انداختند
Iran, Islamic Republic of
از همان باتداي خلقت انسان ,اين واقعيت به اثبات رسيده و وجود داشته كه پايبندي و ماندن بر اصول و آرمانهاي الهي در كليه اديان ,سخت و طاقت فرسا بوده و هست و كار هر مدعي نيست.
انقلاب سال 57 مردم ايران هم كه بر بستري از اصول و اعتقادات مذهبي و اسلام ناب محمدي صوات الله عليه وآله و تحت زعامت شخصيتي روحاني و عارف و فيلسوف و فقيه شكل گرفت ,خراج از اين قاعده نبوده و نيست. در چنين نظام مقدسي , ايستادگي پاي اصول خيلي سختتر و مهمتر از ورود به اردوگاه مدعيان طرفداري از آن است. از اول انقلاب شاهد ريزها و رويشهاي متفاوتي بوده ايم. افراد و شخصيهايي بوده و هستند كه علرغم آنهمه ادعا وسابقه فلان و بهمان ,در ميانه راه خسته شده و يا به چرب و شيرين دنيا و ظواهر آن دلبستگي پيدا كردند و بناي مخالفت و نق زدن و پيچيدن به سمت جاده انحرافي را گذاشته و مي گذارندو از آن سو شاهد پيوستن افرادي هستيم كه بدون شاتن سابقه اي در بدو انقلاب و حتي بدون درك زمان اول انقلاب و ديدن معمار كبير انقلاب ,اينروزها به سرسختترين حاميان و فدائيان انقلاب تبديل شده اند....
Iran, Islamic Republic of
پیام این نماز استحکام و تپبیت جبهه اصلاحات است
متاسفم برای افرادی که پشت سر خاتمی، حرص حرص می زنند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
وقتی خاتمی، خودش دیگران سر کار می گذارد و پشت سر کسی نماز می خواند که سال 76، ضد او جنگید یعنی واقعا طرفدارانش سرکارند و حالا باید بروند پشت سر ناطق، تا یکی آنها را تحویل بگیرد.
Iran, Islamic Republic of
حلقه بسته مدیریت کشور آشکار شد .در عکس لو رفته هفته قبل نماز جماعت به امامت هاشمی و پشت سرش لاریجانی سید حسن خمینی روحانی ناطق نوری جهانگیری و الان نیز خاتمی پشت سر ناطق نوری و عارف نیز پشت سر خاتمی .این است حلقه بسته مدیریتی کلان انقلاب که احمدی نژاد می گفت و خود با ریس جمهور شدن این حلقه را از هم گسست ...
Iran, Islamic Republic of
امام راحل چه خوب بيان كردند كه:
اسلام مرفهين بي درد همان اسلام آمريكايي است
مگر مي شود كسي دم از اصول انقلاب و ارزشها بزند و همزمان قصر نشين و خود را تافته جدابافته ملت بداند.
هرچند درظاهر خود را متعهد به ارزشها و وبه تعبير امام پابرهنه هابداند،اما خدا روزي تشت رسوايي اين حضرات رابرزمين خواهد انداخت.
چه كسي فكر مي كردتفاوتي بين خاتمي وناطق نباشد،اما امروز دست خدا پرده از چهره تزويرشان كنارزد.
اسلام مرفهين بي درد=اسلام آمريكايي
آجرلو
Iran, Islamic Republic of
پایبندی به اصول، سخت است. تنها مردان خدا پای آن می‌مانند. غلطیدن به جانب شیطان، سهل است، چون با هواهای نفسانی سازگار است. درست مثل مومن بودن و لاابالی بودن. مومن بودن جهاد اکبر است ولی لاابالی بودن منطبق با هوای نفس است. آن یکی سربالایی است، این یکی سرپایی است. به همین جهت سیر کندگان جاده حق همواره کم بوده‌اند. «قلیل من عبادی الشکور» اما مسیر شیطانی همواره زیاد بوده و تا ظهور حضرت حجت هم اکثریت را خواهند داشت ولی «اکثرهم لایعقلون»
به هر حال مومنین باید در مسیر حق‌ انتخابی خود ثابت‌قدم باشند، «لا تستوحشوا فی طیق الهدی لقلة اهله»
اینها از اولش با هم بودند و فقط برای سرکار گذاشتن، نقشای مختلف گرفتند
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جریان غربگرا برای کنترل انقلاب، مهره هایش را هر جا که می توانست می کاشت. اما حالا برای اسقاط انقلاب باید همه آنها متحد شوند تا به خیال خودشان، بر انقلاب غلبه کنند
Iran, Islamic Republic of
از جنبه انقلابی و غیر انقلابی نگاه کنیم انقلاب اسلامی همانند سانریفیوژ عمل می کند و طی زمان ناخالصی ها از هسته انقلاب به بیرون پرت میکند فرقی نمیکند ... .
Iran, Islamic Republic of
احسنت تحلیل خوبی است ...!!!!!
Iran, Islamic Republic of
والبته دلیل این که ملاک ومیزان حال فعلی افراد هست امکان انحراف حتی در سابقین در انقلاب هست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا چنین پیامی‌ نداره. هیچ پیام خاصی نداره. منتهی بعضیا عادت دارن از موضوعات ساده، انبوهی از پیام‌های حرفه ای بیرون بکشن که خود جنس ازش بی خبره.
...
محمد
شایدم پیامش این باشه که الان با این وضعیت برجام و جریان تَکرار می کنم!!!، وقتشه پشت سر رقیبی نماز خوند که یه زمانی(خرداد76) برای پیروز شدن در انتخابات لِهِش کردند و گفتند اگه ناطق پیروز بشه توی پیاده رو مرد و زن رو از هم جدا میکنه!!!! آره این جماعت هر جایی و زمانی که منافعتشون در خطر باشه! همه کاری میکنند
Iran, Islamic Republic of
خیلی مطلب شما را قبول ندارم چون از قرآن فهمیده میشود که حفظ ایمان و استقامت در راه حق هم مهمتر از اصل ایمان است و هم مشکلتر لذا مقداری طبیعی است که انسانها نتوانند تا آخر خط بر صراط مستقیم پایداری کنند اینکه این همه باید نگران عاقبت به خیری خودمان و دیگران باشیم از همین باب است.
عمار
Iran, Islamic Republic of
این یعنی با وضعیت فعلی ،از پیشنهاد قبلی تکرار میکنم نا امید شدند وبرای بقا از روی ناچاری وحیله گری تخم مرغهایشان را در سبدی جا زده اند که قبلا کاملا مخالف آن بودند.
مردم هوشیار باشند از یک سوراخ چند بار گزیده نمیشوند.
Iran, Islamic Republic of
از عجایب روزگار سید مظلومی که با ممنوع التصویری محبوبتر شد
سر کارید
Iran, Islamic Republic of
یک روز باهم کارد و پنیرند(سال76) یک روز پشت سر یکدیگر نماز می خوانند
Iran, Islamic Republic of
سیاست همین است سخن معروفی است که میگویند در سیاست دشمن و یا دوست دائمی نداریم بلکه منافع دائمی داریم. شاید در آیند وضعیتی پیش آید که شما ببینی که مثلا خاتمی و ناطق و حسین شریعتمدار در کنار هم نشستند و میخندند.
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین شریعتمداری هرگز در کنار لیبرال های غربگرا قرار نخواهد گرفت .
Iran, Islamic Republic of
سرمقاله حاج حسین در سال 78 بعد از ترور حجاریان رو بخون، تا ببینی چه اتفاقاتی افتاده و خواهد افتاد!!
فکر می کنی این اتحاد شگفت انگیز در زدن احمدی نژاد از کجا ریشه گرفته؟
Iran, Islamic Republic of
سخن غلطیست. در سیاست معاویه گونه، اینگونه است. در سیاست امیرالمومنین حضرت و علی بن ابیطالب، و اقتداکنندگان به ایشان، منفعت شخصی، بی ارزش است و منفعت نیست که برایش بگردیم. هر منفعتی هست، برپایی اسلام، و شکستن کفر و نفاق و خدمت به محرومین و حل مشکلات و پیشرفت امور است. این سیاست، نیاز به ثبات‌ در اهداف دارد، نه چرخش.
Iran, Islamic Republic of
در هر صورت این قوم دنبال بهانه است چه ناطق امام جماعت بود چه خاتمی
Iran, Islamic Republic of
خودت محبت نفاق را در دل داری دیگران را مثل خودت نبین.
Iran, Islamic Republic of
درود بر خاتمی عزیز . دلمون برای اون روزهای خوب و سربلندی ایران تنگ شده .
ناطق و خاتمی، سال76 را یادتان هست؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
جریانی با تفکر هاشمی، در سال 1376، مردم را با دوقطبی ناطق-خاتمی، سرکار گذاشت، تا از آب گل آلود، رأی به یکی از وزرای هاشمی(خاتمی) بدست آید که مردم بیچاره نیز فریب خوردند و به خاتمی رأی دادند. فکر کردند ناطق، حامی وضع موجود، یعنی تورم 50درصدی و غیره بود و خاتمی ناجی آنها است. اما در دور دوم خاتمی، فهمیدند که سرشان کلاه رفته است و در انتخابات 82 مجلس(هفتم)، از خجالت اصلاح طلبان نیز، در آمدند(البته برخی می گفتند که چون اصلاح طلبانِ مجلس ششم را رد صلاحیت کردند مردم از صندوق ها قهر کردند اما انتخابات 84 این تحلیل را رد کرد) و در سال 84، با وجود اینکه خاتمی، از معین حمایت کرد، حدود «4میلیون نفر» به معین رأی دادند. در سالهای 84 تا 90 نیز مردم فکر کردند اوضاع بهتر می شود اما نمی دانستند که اولا تحریمهایی که حاصل توافق سعدآباد(در سال82) در دوران اصلاحات بود، گریبان آنها را می گیرد و از طرف دیگر، احمدی نژاد هم در دور دوم، بنا بر گل آلود کردن اوضاع گذاشته بود(بازار ارز را رها کرد تا در سال 1390 به بعد، تورم 49درصدی رقم خورد) تا اکثریت مردم فکر کنند روحانی (که باز هم از طیف هاشمی بود) ناجی آنها است و روحانی نیز رأی آورد. مردم فکر کردند با برجام و ادامه آن، چرخ معیشت آنها می چرخد ولی هر سال دریغ از سال قبل و دولت های قبل، زیرا دوباره باید اوضاع گل آلود شود این بار با دوقطبی «معیشت- مقاومت» یا دوقطبی «معیشت-موشک»، تا دوباره مردم را ... مجبور سازند که به گزینه ای که این جریانات غربگرا معرفی می کنند (البته باید گزینه ای باشد که از فیلتر شورای نگهبان عبور کند)، وادار کنند که رأی دهند. ...
Iran, Islamic Republic of
نه ناطق اون ناطق 20 سال پيشه و نه سيد مظلوم، خاتمي 20 سال پيش
احسنت هر دوتاشون گمراه شدند
Germany
و باز هم قیاس به نفس خسته نشدی برادر
یعنی پوست انداختند؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
بله درست است هر دو نقاب از چهره خود برداشتند تا امثال شما بفهمید که چپ و راست یکی هستند و راه انقلاب از این دو خط انحرافی جداست.
Iran, Islamic Republic of
و حتما اسلام ناب هم شماها هستین؟ از توهم خارج شو برادر
Iran, Islamic Republic of
نخیر قربان
شکسته نفسی نفرمایید
اسلام شما هستید و بس؛ ناب و غیرنابش هم توفیری ندارد .
بجز شماها که از مریخ به این سرزمین و این قطعه تاریخ نزول اجلال فرموده اید، دیگران همه گبرند و کافر، منحرفند و فاسق، جاهلند و بی بصیرت، متوهمند و نادان،....
تشکر از سرعت عمل چاپ
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
اولا تشکر می نمایم از این سرعت عمل. ثانیا به امید روزی که برخی از مردم و سیاسیون، از لجبازی های از نوع قرمز و آبی (چپ و راست) خود را رها نمایند و با آگاهی رأی دهند ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
که اگر مردم به کسی که مد نظر شماست رای بدهند مردم آگاه هستند و اگر به کسانی که مخالف شما هستند فریب خورده هستند
Iran, Islamic Republic of
تحریما حاصل عملکرد هیجانی و شعاری معجزه هزاره سوم بود که میگفت آنقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود. برادر عزیر آدرس غلط نده
توافق سعدآباد را نخوانده ای و نمی شناسی
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
شما چون دوست نداری ... کارهای .... جریان غربگرا ببینی، دائما همه چیز را به گردن احمدی نژاد می اندازید....
Iran, Islamic Republic of
یعنی شما خوانده ای و میشناسی؟
مثل برجام، سند هم بیاوریم شما کورکورانه از برجام حمایت می کنید
Denmark
بسمه تعالی
در برجام، منتقدان از جای جای متن فارسی و انگلیسی برجام ایرادات را استخراج می کردند و در معرض عموم قرار می دادند ولی جریان غربگرا با پروپاگاندای گسترده، باعث شد حتی اساتید دانشگاهی غربگرا، متن برجام را نخوانده(مثل صادق زیبا کلام) کورکورانه از برجام حمایت کنند در توافق سعدآباد هم سندش از کتاب "امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" نوشته روحانی خودتان. افسوس که شما گوش و ذهنتان بدهکار نیست و راه خود را می رود و فقط می خواهید یک ایراد کوچک از جنح مخالتان بگیری تا او را بکوبید و اصلا به حق یا نا حق بودن حرف مقابلتان توجه نمی کنید.
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
تحلیل جالبی بود مراقب باش سازمان سیا ندزده شما را. من به شدت منتقد وضع موجود و نگران آینده کشورم. مشکلات موجود حاصل عملکرد یک فرد یا دولت نیست حاصل عملکرد 40 سال تمامی دولتها ؛ قوای سه گانه ، نهادهای نظامی و انتظامی و افراد و احزاب سیاسی و از چپ و راست می باشد. ولی جالب اینجاست که شما میگی مردم فریب خوردن و به خاتمی رای دادن , ولی تو تمامی دولتهای گذشته دولت خاتمی از لحاظ آمارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی و روابط بین المللی از بقیه بهتر کار کرده و شرایط بهتری داشته.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
در این چهل سال بیشترین دولتها در اختیار جریانات غربگرا بوده است
دولتهای آقایان موسوی، هاشمی، خاتمی و ...
مشکلات کشور بر گردن غربگراها و عاشقان سینه چاک کدخدا است
United States
پس شورای نگهبان با نظارت استصوابیش چه کاره است؟ چرا اجازه داد این افراد زمام اموز کشور را بدست بگیرند؟ اگر موسوی هاشمی خاتمی احمدی نژاد و روحانی بد هستن پس چه کسی خوبه
Iran, Islamic Republic of
تحلیل بسیار شگرف انگیزناکی بود .
فقط جناب استاد
وقتی مقایسه تشبیهی می فرمایید که "احمدی نژاد در دور دوم بنا رابر گل آلود کردن اوضاع گذاشته بود ... تا اکثر مردم فکر کنند روحانی ناجی آنهاست، چرا عینهو صدر تحلیلتان مرقوم نفرمودید "تا مردم به یکی از وزرای احمدی نژاد که همان حسن روحانی باشد، رای بدهند و ....!"؟
حیف شما نیست؟
به هرحال تاریخ علوم سیاسی به دو مقطع ماقبل و مابعد دستورالعمل شیمون پرز تقسیم شده و در دوران مابعدالشیمون، هر تحلیل که عنصر زدن احمدی نژاد ولو بقدر دوره دوم دولتش یاولو بقدر دو سال آخر دولتش یا هرچی(!) را نداشته باشد، ناقص است!
Iran, Islamic Republic of
از جمله سر بلندی ها یکی این بود که وزیر خارجه آلمان تو مذاکرات تهران با مشت زد رو میز و با تندی گفت باید تاسیسات هسته ای پلمپ بشه دولت افساد طلب هم گفت چ ش م
چه قدررررررررررررررررر سر بلند بودیم!!!
جلوی آمریکایی های بی فرهنگ بی اصالت کرنش میکردند دم از گفتگوی تمدن ها می زدند و آمریکایی های وحشی به ایران گفتند محور شرارت
بعید نیست چند روز دیگه یه عده بی سواد بگن گفتگوی تمدن ها هم پیشنهاد امام خامنه ای بوده!!!!
لعنت خدا بر منافقان چه در لباس روحانیت چه دکتر چه مهندس و....
Iran, Islamic Republic of
سربلندی ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! محور شرارت خواندنایران از طرف آمریکا پس ازتعطیلی کامل فعالیت های هسته ای در دوران ایشون بود
می بینم که باز از حضور سید عزیز ما و درایت سیاسی و مذهبی ایشان
ناراحت شدید !!
Iran, Islamic Republic of
توهم میرود
Iran, Islamic Republic of
علی لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran, Islamic Republic of
واقعا ذهن شما رو از چي پر كردن
يني از يك نماز ساده چه برداشتها كه نمي كنيد؟!
چقدر سياست زده ايد
Iran, Islamic Republic of
واقعا به حال این قوم باید گریست و همین ادبیات این قوم است که باعث رویگردانی مردم از آنان شده و سالهاست همه انتخابات را میبازند
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آره! بدتر از سفارش تحریم به دشمن! (البته از نظر ما) که نیست!
تازه تو کشیدن نقشه تحریم بهشون اطلاعات کافی و وافی هم میدن که یک وقت نکنه تحریم ها اثر نداشته باشد!
Iran, Islamic Republic of
پلیس ۱۱۰ کلا حالت خوب نیست
Iran, Islamic Republic of
شما از سیاست سر در نمیارید اگر کمی اهلش بودید بیشتر از اینها از همین نماز می فهمیدید
Iran, Islamic Republic of
همين كه شماها ميفهميد بسه
اوضاع مملكت و داريم ميبينيم كه دست شماست با اون سياست فهميتون كه تمام مردم رو بر ضد خودتون كرديد و تمام دنيا رو برضد ايران!
اين سياست به درد خودتون ميخوره
Iran, Islamic Republic of
فعلا که دست شماست و گرنه ما اهل معامله گری برجامی نبودیم ، حاضر هم نبودیم همه چیز رو بدیم برای تقریبا هیچ ! اگه دست ما بود ، اگه چیزی هم بدست نمیاوردیم - که می آوردیم - چیزیو هم به باد نمی دادیم
Iran, Islamic Republic of
شيختون هم با همين ادعاها كه" من ديپلماتم و حقوقدانم و شماها از سياست سرتون نميشه و زبان مذاكره با دنيا را بلد نيستيد و مديريت ما مديريت ژنرالهاست نه گروهبانها و قس عليهذا , وارد گود شد ...
پس لطفا" شماها بس كنيد كه حناتون ديگه رنگي نداره! ديگه نه كدخداتون تحويلتون مي گيره و نه از برجام نحستون چيزي مونده تا مردم غافل را همچنان سركار بگذارين و برخر مرادتون سوار شويد!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر شیخ ما نبود معلوم نبود الان در چه وضعیتی بودم خداوند حافظ روحانی
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
... لطفا یک نماز جماعت معمولی را سیاسی نکنید
Iran, Islamic Republic of
ممنوع التصویری که محبوب قلبها شد
بر سورس لعنت
Iran, Islamic Republic of
این برادر اگه میدونست کجا قراره جون بده استخر استخر نمیکرد
میناب
عاقبت استخر در انتظار شماست به هوش باشید
Iran, Islamic Republic of
و در انتظار شما چیست؟ آیا فکر کرده ای برادر که کجا و چگونه جان از تنت بدر خواهد شد
قطعا استخر فرح نخواهد بود
Iran, Islamic Republic of
این برادرا رویین تنن و مرگ ندارند و مرگ را فقط برای همسایه میبینن
ولی این برادر مرگ در استخر و تک و تنها بدون شهادتین را دوست ندارند
Germany
از کجا مطمئنی مگه باورت شده به غیب وصلی
الان کری بخون، مرگ شوخی نیست!
روح هاشمی مظلوم شاد. مردی که نزدیکترین فرد به امام بود. بیشترین نقش در انقلاب را داشت اما با ایثار مردانگی را ثابت کرد
Iran, Islamic Republic of
قلب داریم تا قلب، قلبی که توش اوباما و ترامپ پرسه بزنه...
Iran, Islamic Republic of
اگر عاقل بود فتنه گری نمی کرد و ممنوع التصویر نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
نا خواسته با این ممنوع التصویری محبوبیت سید مظلوم را چندیت برابر کردید!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله برادر جهان شما خواستید خاتمی دیده نشود ولی بیشتر دیده شده دوران سانسور و ممنوع التصویری سالهاست بسر اومده
دلارام
Germany
مثل دوران موشک که عالیجناب استخرمکان فکرمی کردبه سراومده
United States
...
روح هاشمی مظلوم شاد. مردی که نزدیکترین فرد به امام بود. بیشترین نقش در انقلاب را داشت اما با ایثار مردانگی را ثابت کرد
منیب
سید مظلوم مورد تایید نتانیاهو و اصلاح طلبان سرمایه اسرادیل در ایران
Germany
سیدی که در ممنوع التصویری فقط با اشارتی نتیجه انتخابات را تعیین میکند باید هم مورد بغض و غضب مخالفانش باشد
Iran, Islamic Republic of
نتیجه انتخابات رو فقط مردم تعیین می نمایند ولاغیر.
Iran, Islamic Republic of
اگر محبوب بود که ممنوع التصویر نمی شد .
Iran, Islamic Republic of
محبوب بود که ممنوع التصویر شد و الا انسان غیر محبوب ممنوع التصویر شدنش بی معناست
نواب
Iran, Islamic Republic of
زمان امیرالمؤمنین هر نماز جماعتی هم سیاسی بود، نماز جماعت مارقین، ناکثین و قاسطین
اصلا نماز خودش حرکت سیاسیه
Iran, Islamic Republic of
وقتی جهان نیوز سانسور میکنه یعن دستانش کاملا خالیه و الا نیازی به سانسور نداشت
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دوباره داره سانسورو شدیدتر میکنه
اتحاد زر و تزویر مبارک باد.آقای ناطق به کجا چنین شتابان؟ لا الی هولاء و الی هؤلاء مذبذبین بین ذالک.....
Iran, Islamic Republic of
سیستم ۴_۴_۲_۱ بازی میکنن؟!
😁😁😁
Iran, Islamic Republic of
خدا ناطق را نجات دهد
Germany
شما به فکر نجات خودت باش که از همه محتاج تری
خدا تو و امثال تو رو از تعصب نجات بده.
راستی چرا هر روز یه اصولگرا به اصلاح طلبها پیوند می خوره؟ چون شما تنگ نظر و تعصبی هستید.
Germany
چون درقرآن آمده، راسخان دردین اندکند
United States
بازم که تفسیر به رای کردی؟ یعنی شما راسخ در دینی ؟ بابا شما دیگه کی هستین.
Iran, Islamic Republic of
اینجا که افطاری دادن ویلای شخصیه یا جایی از بیت المال
اگر شخصیه یکی بگه از کجا آورده ( از راه ژن برتر؟! )
من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ...
Iran, Islamic Republic of
یعنی الان حرفی برای گفتن داشتی؟ از اولشم حرفی نداشتی
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
عشق است محمود احمدی نژاد
پاک ترین سیاستمدار حال حاضر ایران
عاشق خدمت
Iran, Islamic Republic of
من طرفدار هر کسی که با کمپانی های چپ و راست و افولگرا و افسادطلب زد و بند نداشته باشه و مستقل باشه و به فکر مردم باشه و منافع ملی را به منافع حزبی و گروهی ترجیح بده، هستم.چون دنیا و آخرت خودم و مردمم را در این می بینم...
چون برام مسجل شده که کسی که وام دار یک حزب یا گروهی باشه، دیگه تمام هم و غمش راضی نگه داشتن آن حزب و گروه است...
چون دو قطبی را در چپ و راست بازی می بینم نه اضافه شدن مستقلین به این دو قطب...
چون دعواهای حزبی را آفت بزرگی در جهت پیشرفت کشورم می دانم...
چون منافع مردم و کشور و نظام را زیر دست و پای دعواهای حزبی و جناحی له شده و به فنا رفته می بینم...
چون خودم را مسئول در برابر وجدان خودم، نسل حال حضر و نسل های آینده میبینم که چرا در پازل یک عده منفعت طلب و بی خاصیت بازی کردم...
و دلایل مختلف دیگر که باعث رنجش خاطر می شود...
چقدر این جهان نیوز ... است؟!!!
منتظره ببینه کی انگشت می کنه تو دماغش!!
امیر ت
Iran, Islamic Republic of
جناب خاتمی !
به قول یک عزیزی بگذارید یک نماز برای مردم بماند و از اون استفاده ابزاری نکنید
United States
بى تربيت ! متوجه حرف زدنت باش، با بزرگ قوم كه بى ادبى نمى كنند. يكموى اين سيد جليل القدر به همه قبيله افراط مى ارزه !
Iran, Islamic Republic of
بزرگ قوم !!!!! خخخ.
شم هم با هرچی کار دارید لااقل با نماز ملت کاری نداشته باشید!
Iran, Islamic Republic of
اینا فیلم ها همه برای مخالفت با محمود است.
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی عقلی که نماز را هم جناحی و سیاسی تفسیر کردی. خدا به اندازه یک کنجد به شما عقل دهد و به من پول.
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا
یه کنجد پول چه دردی ازت دوا می کنه؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
اگه خاتمی جلو می بود باز شماها جوری دیگه مطرح می کردین....
محسن
United States
آقایون خانوما !نمازی که از جنس« تنهی عن الفحشاء و المنکر » نباشه یک پاپاسی هم نمی ارزه !
Iran, Islamic Republic of
حتما تشخیصش با شماهاست؟ واقعا نمیخواین از این توهم بیای بیرون
Iran, Islamic Republic of
توهم این قوم تمومی نداره و حالا مرجع تشخیص نماز مقبول و غیر مقبول هم شدن. تقبل الله برادر
Russian Federation
سال 76 مردم بخاطر حمایت یک نفر از اقای ناطق به اقای خاتمی رای دادند.که این یک نه محکم به ان حامی بود
منظورت هاشمی است دیگه نه؟
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
هاشمی خودش را به در و دیوار می زد که ناطق را دنباله خودش نشان دهد
Iran, Islamic Republic of
دلتون خوش باشه برادرا تا یک سی بر صفر دیگری را تجربه کنید
چپ و راست سر کارت گذاشتند.اصلا شصت تو، و برادرا یک
Iran, Islamic Republic of
دلت خنک شد؟ تا کی می خواهید در بازی قرمز و آبی، نردبان این جناح ها باشید؟
Iran, Islamic Republic of
دفاع از حق وظیفه است نه بازی
Iran, Islamic Republic of
به اهداف پليدت نميرسي زاكاني، اتفاقا پيامش مودت و وحدت است كه در اسلام اصيل و نه اسلام تو ، نهفته است.معلومه از الان براي 1400 قالب تهي كردي.
على
Iran, Islamic Republic of
خدا رحمت كند امام امت را كه همه چيز را براى ما
آماده كرد ورفت اما متأسفانه ما راه و روش استفاده
از آن را نمى دانيم واز آنها خوب استفاده نكرده ايم.
...
United States
آقای خاتمی
اگر تو را از دیده بگیرند و یاهمواره تو را نادیده بگیرند بدانند که قادر نخواهند بود تو را از قلب ها بگیرند
Iran, Islamic Republic of
مگر میشود با ممنوعیت کسی را از محبوبیت انداخت الان که عهد بوق نیست عصر انفجار اطلاعات است
Germany
پیام این اقتدا کاملا آشکارادراین بیت شعرنهفته است:
نه هرکه سربتراشدقلندری داند، نه هرکه طرف کله کج نهادوتندنشست کلاهداری وآیین سروری داند
...
Iran, Islamic Republic of
اقتدای ماموم به امام پیام سیاسی ندارد و کاملا مذهبی و دینی است
Iran, Islamic Republic of
مرحوم ایت اله هاشمی رفسجانی بزرگ
United States
روح ملکوتی امام راحل و فرمانده کل قوایش حضرت آیت الله هاشمی شاد
Sweden
امام خمینی رحمت الله علیه در وصیت نامه خودجواب وضعیت دنیا طلبان را داده اند : «بحث مبارزه و رفاه، بحث قيام و راحت طلبي، بحث دنياخواهي و آخرت جويي، هرگز با هم جمع نمي شوند، تنها آنهايي تا آخر خط با ما هستند كه درد فقر و محروميت و  استضعاف را چشيده باشند.» امام (ره) با پذيرش قطعنامه 598 صريحاً اعلام مي‌كنند: «قبول قطعنامه به معناي حل مسئله جنگ نيست.» و خطاب به رزمندگان سلحشور اسلام مي فرمايند: «فرزندان انقلابي‌ام! بغض و كينه انقلابي‌تان را در سينه‌ها  نگه داريد و با غضب و خشم به دشمنانتان بنگريد، بدانيد پيروزي از آن شماست.» و نيز فرمودند: «اگر بندبند استخوان هايمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاي دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله‌هاي آتش بسوزانند، اگر زن و فرزندانمان را به  اسارت ببرند، هرگز امان نامه كفر و شرك را امضاء نمي‌كنيم.»
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
ملت متوجه هستند که هرگاه بزرگواری برنامه ای در سر می پروراند و خیال رئیس جمهور شدن به سرش می زند ،نخست با رهبر معظم انقلاب زاویه می گیرد . ..