جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فاز جدید بحران قطر

سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب: 616320
با گذشت یکسال از آغاز بحران در روابط قطر با چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات)، با وجود ادعای مقامات آمریکا برای حل بحران قطر اما این بحران وارد فاز جدیدی شده است.
فاز جدید بحران قطر
به گزارش جهان نيوز، با وجود ادعای مقامات آمریکا در خصوص تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل بحران قطر اما حوادث و اتفاقات بیانگر ریشه‌دار بودن این اختلافات است و حتی پای اعضای خاندان حاکم این کشورها به این بحران باز شده است.

یک منبع عربی آگاه از پناهنده شدن «راشد بن حمد الشرقی» رئیس سازمان فرهنگی و اطلاع‌رسانی الفجیره و پسر حاکم امارت الفجیره به سفارت قطر در لندن در روز ۱۹ ماه می جاری خبر داد.

روزنامه الأخبار لبنان به نقل از این منبع نوشت که ۱۰ روز پیش این شیخ اماراتی با پای پیاده به سفارت قطر آمده و تقاضای پناهندگی کرده است و سه روز در سفارت قطر اقامت داشته و طی آن اسرار زیادی از دولت امارات فاش کرده و پس از آن با یک خودروی دیپلماتیک از سفارت قطر به فرودگاه هیترو و از آنجا نیز با یک هواپیمای ویژه و با گذرنامه دیپلماتیک به دوحه انتقال داده شده است.

این منبع افزود که تماس‌های امارات با مسئولان انگلیس به منظور تعیین سرنوشت و مشخص شدن مکان شیخ الشرقی ادامه دارد و ابوظبی مدعی است که وی از محل اقامت خود در هتل «بارک لاین ۴۵» ربوده شده است در حالیکه شیخ الشرقی با وجود اینکه به مدت دو ماه اتاقی را در این هتل رزرو کرده بود اما تنها ۳۴ روز در آنجا اقامت داشته است.

الأخبار به نقل از این منبع عربی همچنین نوشت که پلیس لندن به مقامات امارات ابلاغ کرده‌اند که الشرقی با یک شیخ قطری از خاندان آل ثانی در لابی هتل دیدار کرده و الشرقی ربوده نشده است و طبق گزارش‌های دستگاه‌های امنیتی انگلیس وی به خواست خود به قطر رفته است اما «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات همچنان اصرار دارد که الشرقی ربوده شده و مقامات انگلیس را برای تعامل با این قضیه به عنوان یک قضیه آدم‌ربایی تحت فشار قرار داده است.

این منبع همچنین افزود که قطری‌ها و اماراتی‌ها تلاش دارند این خبر همچنان کتمان شود زیرا ابوظبی نمی‌خواهد چنین نشان دهد که از قطری‌ها رودست خورده است به خصوص که الشرقی در نشست‌های پدرش در «شورای عالی حاکمان امارات» شرکت داشت و اسرار و اطلاعات زیادی از ابوظبی در دست دارد در حالیکه قطری‌ها نیز در تلاش هستند تا از این شیخ‌زاده اماراتی و اطلاعاتی که در اختیار آنها قرار می‌دهد به عنوان برگ برنده و اعمال فشار در مذاکراتی که از چند ماه پیش در سوئیس بین نمایندگان قطر و عربستان تحت نظارت آمریکایی‌ها در حال انجام است، بهره ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *