جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا را غیرقانونی دانست

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 614196
وزیر خارجه ونزوئلا بر این باور است که تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور، غیرقانونی است.۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا را غیرقانونی دانست
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، ژرژ آریازا وزیر خارجه ونزوئلا روز دوشنبه در اظهارات کوتاهی در کاخ ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد: تحریم های جدید آمریکا که توانایی ونزوئلا در نقد کردن دارایی ها و بدهی هایش در آمریکا را محدود می کند، تدابیری غیرقانونی است.
 
وی در ادامه افزود: این تحریم ها، اقداماتی جنون آمیز، بیرحمانه و در تناقض کامل با قوانین بین المللی است.دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به انتخاب مجدد نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا، یک دستور اجرایی را برای اعمال تحریم های جدید علیه کاراکاس صادر کرده است.

نیکولاس مادورو در حالی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی دست یافته است که مخالفان و رقبا بر این باورند که انتخابات با قانون شکنی ها و تقلب های زیادی برگزار شده است.

ونزوئلا پیش از این نیز با بحران اقتصادی و اجتماعی گسترده ای روبرو شده و کاراکاس این بحران را توطئه آمریکا و سایر قدرت های امپریالیستی دانسته است.

وزارت خارجه آمریکا نسبت به نتایج انتخابات ونزوئلا واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این نتایج را به رسمیت نمی شناسد.

جان سالیوان معاون وزیر خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: ایالات متحده نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه را به رسمیت نخواهد شناخت.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *