سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱۰
۳۹

آقای عراقچی! برای عبور از خطوط قرمز هم مأذون بودید؟!

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 614153
اشاره و منظور این افراد این است که هرکاری که در مذاکرات انجام گرفته با نظری رهبری نظام بوده است! اما سؤالی که به ذهن خطور می‌کند و باید آنرا پرسید این است که آیا ظریف و عراقچی برای عبور از خطوط قرمز هم اجازه داشته‌اند؟
آقای عراقچی! برای عبور از خطوط قرمز هم مأذون بودید؟!
به گزارش جهان نيوز، ایلنا گزارش داد: «عباس عراقچی»، از اعضای تیم مذاکره‌کننده دولت در قضیه برجام به تازگی در یک مصاحبه درخصوص مطالب منتشرشده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه دولت خروج آمریکا از برجام را پیش‌بینی می‌کرد از این رو برای مذاکره با اروپایی‌ها از رهبر انقلاب اذن دریافت کرده است، اظهار داشت:

به‌طور کلی باید گفت دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند و با توجه به اینکه مامور کشورشان محسوب می‌شوند در چارچوب دستوالعمل ذکر شده حرکت می‌کنند. 

خبرگزاری ایلنا همچنین برای تیتر این خبر از عبارت: «دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند» استفاده کرده است!

*به غیر از عراقچی، سعید حجاریان نیز به تازگی در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد از چیزی به نام «استیذان ظریف برای مذاکرات جدید با اروپا» صحبت کرده است. 

اشاره و منظور این افراد این است که هرکاری که در مذاکرات انجام گرفته با نظری رهبری نظام بوده است!
اما سؤالی که به ذهن خطور می‌کند و باید آنرا پرسید این است که آیا ظریف و عراقچی برای عبور از خطوط قرمز هم اجازه داشته‌اند؟

مسئله‌ای که صراحتاً مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و معظم‌له از این گفتند که مذاکره‌کنندگان از برخی خطوط قرمز عبور کرده‌اند.

از طرف دیگر آیا کسی در ایران هست که نداند برجام، اتوپیا، اصرار و تمنّای رئیس‌جمهور روحانی بود نه راهبرد کلان نظام اسلامی...

اصرار کسانی در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان برای ربط دادن برجام آقای روحانی به رهبری نظام پیش از این در کلام اشخاص دیگری نظیر منتجب‌نیا، ناطق نوری، تابش و غیره هم جلوه‌گر شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حمیدا
Iran, Islamic Republic of
ایکاش یک ذره ...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اینها فقط اینو می دونند که باید با آمریکا ببندیم، مابقی اش را مهم نمی دانند. برجام دقیقاً بر همین اساس بسته شد. FATF و هزار تا قرارداد دیگر هم که جلوشون بگذارید، بر همین اساس منعقد خواهد شد. ترامپ هم بر همین اساس به صرافت افتاده و تا تونسته تلکیف به ظریف کرده است! ...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اجازه داشتید که اگر چاره ایی نبود باهاشون دست بدید، ولی نگفتیم وقتی دستشو گرفتی، دیگه ول نکن!
Iran, Islamic Republic of
فاجعه برجام و لغو نشدن تحریمها نتیجه غفلت از هشدارهای رهبری و رعایت نکردن شروط 9 گانه ایشان بود.
سقا
Iran, Islamic Republic of
مردم ما هشدارها، تذکرات وبدبینی وترسیم خطوط قرمز حضرت آقا درباره ی مذاکره با آمریکای بد عهد وپیمان شکن رو هرگز از یاد نمیبرن والبته عجله، بی توجهی به نقد منتقدین، اعتماد وخوش بینی تیم مذاکره کننده به امریکارو هم هر گز از یاد نمیبرن ...
Iran, Islamic Republic of
دوست عریز مثل روز برای همه مردم ایران روشن است که اقدامات نظامی ما در منطقه باعث برون رفت امریکا از بر جام بوده است پس بیخود اسمان ریسمان به هم نبافید بلکه بفکر راه چاره برای ان باشید
هاتف
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز مطمئنید اقدامات نظامی ما در سوریه باعث بیرون رفتن کد خداتون از برجام شده؟؟؟!!!!!
نه خیر جناب خوش خیال، آمریکا وقتی به همه ی اون چیزی که با برجام می خواست برسه رسید از اون خارج شد تا به برجام های دیگه دست پیدا کنه اخه به خوبی فهمیده حیثیت سیاسی دولت واصلاح طلبان به برجام گره خورده واین باعث میشه اینها هیچ جور از برجام دل نکنن
حالا هم با اروپا دنبال حفظ برجام هستین تا FATFرو به ملت تحمیل کنین....
آمریکا بهتر از این به اهدافش میتونه برسه!!؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی برجام امضا شد ما در منطقه بودیم درست مثل امروز...
Iran, Islamic Republic of
تضمین روحانی به موگرینی برای ماندن در برجام باعث شد ترامپ با خیال راحت از برجام خارج بشود.
Iran, Islamic Republic of
جداً آدم تاسف میخوره که آدمای منورالفکری مثل شما هنوز که هنوزه دارید از برجام و ادامه اون و ربط اون به حضور ما در سوریه و عراق ،حما یت میکنید ، ایران کشوری است که در آسیا و خاورمیانه حضور دارد ، ایران مال آسیا و خاورمیانه است ، لطف کنید اظهار نظرکنید آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و تروریستهایشان در سوریه چه میخواهند؟ آمریکا متعلق به قاره آمریکا و جای این سربازان در آمریکای شمالی است .
Iran, Islamic Republic of
کجای برجام اقدامات نظامی ایران اومده؟
Iran, Islamic Republic of
یه موقع آمریکا رو محکوم نکنی چرا به سوریه حمله میکنه و ... ما به درخواست دولت سوریه و برای مبارزه با تروریستهایی که تا قلب پایتختمان هم آمدند آنجاییم . آمریکا از هزاران کیلومتر فاصله برای چه به اینجا آمده . داری خودی رو محکوم میکنی!!
M.sh
Iran, Islamic Republic of
در قبال لیبی چی!؟ اون هم به خاطر اقداماتش بود که هرچی اونا گفتن قذافی انجام داد. حتی موشک هاشو تا دونه اخر داد رفت. بعد که کاملا خلع سلاحش کردند شروع کردن به ریختن بمب اون هم با کمک همین اروپایی که امروز اقایان دل خوش کردن به انها! برام جای سوال هست که شما به نیروهای انقلابی ومخلص که امنیت زنان و کودکان من، تو، او ،ما ،شما وهمه وهمه جان فشانی می کنند می تو پید اون به هم به ناحق و اون هم به دلیل ننگنامه برجام ، لحظه ای وجدادن درد میگیرید!؟ ...
Iran, Islamic Republic of
چه جور آب و صابون بیاریم روتون رو بشوریم کاسبان_برجام . میخواید کدخدا برگرده . کدخدا برنمیگرده
Germany
فعلا روی سیاه خودت خیلی بیشتر نیاز به شستشو داره هم روحی هم جسمی
Iran, Islamic Republic of
«دیپلمات‌ها بدون دستورالعمل هیچ کاری انجام نمی‌دهند»
من بعنوان یک شهروند عادی برجام ومذاکرات را در تضاد با دستور العمل رهبری دیدم.
من به آمریکا خوش بین نیستم ـ شروط نه گانه ـ خطوط قرمز و....
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
خداروشکر که... رسوا شدن.
این لکه ننگ برجام تا ابد رو پیشونیتون هست .... زیاد تقلا نکنید. این باتلاقیه که هر چی بیشتر دست و پا بزنید هم بیشتر بوی تعفنش بلند میشه و هم بیشتر فرو میرید.
مش قاسم
United States
دروغ نباف فرزندم ! مذاكرات دو سال قبل از تشريف فرمائى حسن آقا كليد خورده بود ! اگر سواد خوندن هم داشته باشى به كتاب صالحى و مطبوعات دوره معجزه مراجعه كن تا با چشم خودت ببينى چه كسى مذاكرات محرمانه رو كليد زده بود.
کی بود کی بود من نبودم ، کی بود کی بود من نبودم .
Iran, Islamic Republic of
اگر مخالفت می شد چه ها که نمی کردند. آتش به پا می کردند که اگر جلوی ما را سد نمی کردند فلان و بهمان می کردیم . منتهی این جماعت مثل گربه از هرطرف پرت شوند چهار دست و پا میان زمین. نه پول زیاد آدم خوبه داشته باشه نه عقل فقط کافیه روت زیاد باشه و خلاص.
دوباره بازی من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود شروع شد.
هادی
Iran, Islamic Republic of
بابا 8 سال مذاکرات دستتون بود و اگر هنری داشتید رو میکردید...
یک توافق خفن میبستید و پوزه امریکای جهانخوار رو به خاک میمالیدید...
همش شعار تو خالی و بی عمل هستید.
هادی هادی اسم خودتو به ما نهادی ؟
Iran, Islamic Republic of
حداقل گند زده نشد در جایگاه هسته ای بتن ریخته نشد بی آبرو نشدیم . خیت و کنف نشدیم . عزتمونو داشتیم . سرمونو بالا می گرفتیم و .....
بگذریم که اصلاً دلم نمی خواد با امثال تو که اینقدر کوته بین و وابسته به اونور آبی بحث کنم . شعار تو خالی و بی عمل همین شعار برجام برجام بود و جشن و سرور شماها .
Iran, Islamic Republic of
8 سال مذاکرات دست ما بود و به امریکا و غرب باج ندادیم و صنعت هسته ای رو به 19000 سانتریفیوژ و غنی سازی 20 درصد رساندیم اگر این دستاوردها نبود ظریف با چی می خواست وارد گفتگو با امریکا بشود ؟!
برجام بی فرجام ثابت کرد که مذاکره با شیطان مصداق آب در هاون کوبیدن است .
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات قبل از این دولت قابل نقد است اما برجام آوردن و سایت های هسته ای را در هم کوبیدن هنری است که فقط اعتدالیون استحاله طلب دارند.
Iran, Islamic Republic of
بله 8 سال مذاکرات دست اینوری ها بود که نه تنها هیچ امتیازی به دشمن ندادن بلکه دستاوردهای هسته ای را از هیچ به غنی سازی بیست درصد رسوندن.
همون دستاوردی که دولت...روحانی همه اش را به باد داد....
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب در حین مذاکراتريالزمان تصویب و بعد از آن صراحتا نظر خود را با مردم بیان کرده است.کسی نمی تواند حرفهای ضبط شده ایشان را وارونه جلوه دهد. برجام دست گل غرب باوران بود تا اولین قدم را برای بردن ایران زیر سایه نظام سلطه جهانی بردارند.در مورد مذاکرات اروپا هم رهبر انقلاب صراحتا نظر خود را گفتند.الان با خروج امریکا چند بند از برجام که از وظایف امریکا بود عملا باطل شد.معلوم نیست حضرات از کدام برجام حرف می زنند..ظاهرا هدف دوستان تحمیل برجام های دیگر به ایران است.
United States
وقتی رهبری اذن داده دیگر توجیه کردن لازم ندارد لطفا سرتون زیر برف نکنید مطمئنا هیچ دولتی بدون اجازه رهبری مخصوصا در مورد مسائل کلان مملکتی هیچ پیمانی را امضا نخواهند کرد حال یا صریح می فرمایند این کار را بکنید یا نظری ندارند چنانکه امروز علی لاریجانی به نماینده تهران گفت رهبری در زمینه پوستن به پیمان مالی و..ًنظری نداشته اند یعنی هرچه مجلس تصمیم بگیره...
Iran, Islamic Republic of
اون عزیزم! رهبران اصلاح طلب هستند که با دیکتاتوری الان یک ساله تهران رو روی هوا نگه داشتند چون ادم کاری ندارند ولی نمیخوان کسی خارج از حیطه خودشون رو شهردار کنند ! رهبر عزیز ما که جانم فدایش شود ،مانند پدری مهربان ضمن نشان دادن راه درست ،به دولت اجازه میدهد تا دستش باز باشد،وخودش تجربه خوردن سر به سنگ وله شدن با خفت رو تجربه کنه.
Germany
رای اکثریت مردم دیکتاتوری نیست برادر چرا این اصل ساده رو نمیفهمی
Iran, Islamic Republic of
خطوط قرمز رهبری در برجام رعایت نشد و علت لغو نشدن تحریمها همین بود.
سقا
Iran, Islamic Republic of
از کی تا حالا شما اصلاح طلبان اینقدر مطیع ولایت شدین که ما خبر نداریم؟؟؟؟؟
وقتی دولت منتخب شما اصرار به مذاکره داره، ایشون اجازه ی مذاکره رو فرمودن گفتن مذاکره کنید نه اینکه برید هسته ای رو به ثمن بخس بفروشید در ازای به قول اقای سیف تقریبا هیچ.
گفتن به مذاکره خوش بین نیستن چرا دولت اعتناء نکرد؟؟؟؟
گفتن آمریکا بد عهد ه تضمین کتبی بگیرید چرا دولت توجه نکرد؟؟؟؟
گفتن اقدامات متقابل وگام به گام انجام بشه چرا دولت اعتناء نکرد؟؟؟؟
نهایتا هم شروط نه گانه رو امر کردن که اونم دولت نادیده‌گرفت.
...
Germany
مرغ این برادرا فقط یه پا داره
Iran, Islamic Republic of
این جماعت رو ببین که هرجور میخوان رفتار میکنن بعد از رهبر عزیز هزینه می کنند
آقای لاریجانی یعنی اونجایی که رهبری نظر داشتند شما خیلی گوش کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
شروط رهبری برای امضای برجام . همین . هی راه به راه رهبر رهبر نکن ...
عمار
Iran, Islamic Republic of
اگرهمه برجام زیر نظری رهبری انجام شده که نشده
چرا فرمان 9ماده ای زعیم عالیقدر عالم اسلام حضرت امام خامنه ای درخصوص اجرای گام به گام اجرا نشد ؟و... تمام فرمان رهبر فرزانه انقلاب نادیده گرفته شد وبر اساس تصمیم های ناقص الخلقه خودتان عمل کردید !؟
برای فرار به جلو وعدم پاسخگویی آسمان ریسمان میبافند....
جانم فدای رهبر فرزانه ومعزز انقلاب ابر مرد زمان که یک تنه تمام لشگر کفر راحریف است .
Iran, Islamic Republic of
برجام آوران ... آگاهانه اوضاع را به اینجا رساندند.هدفشان این بود که ایران را ذیل سیاست های نماد جهان سلطه یعنی امریکا قرار دهند.بازی کنونی با همکاری اروپا توانمندی موشکی و توان دفاع منطقه ای ایران را نشانه رفته است.اینها از مسئله تحریم برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده کردند.غرب باوران دست از سر این ملت برنمی دارند.
منتقد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
سلام.
می دانم که مطالبم رک و صریح خواهد بود ولی چاره ای نیست و باید حق و حقیقت رو گفت.
پیش بینی بنده در صورت قبولی شروط جدید آمریکا از طرف کدخدا دوستان ایرانی : مجددا بعد از این که ایران تمام تعهدات جدیدش را یک طرفه اجرا کرد آمریکا دوباره از توافقات و برجام های جدید خارج می شود و می گوید که اگر می خواهید مذاکرات از سر گیری شود و تحریم هایی که در برجام های قبلی قرار بود برداریم، برداشته شود. ... ...ما از ایرانیان میخواهیم که کف چکمه هایمان را لیس بزنند. ما از ایرانیان میخواهیم که بمیرند
و دوباره کدخدا دوستانی که روسای جمهور آمریکا رو با ادب می یابند و امضای جان کری ها را تضمین می دانند؛ این شروط رو هم قبول می کنند و همچنان ایرانیان کدخدادوست چون گدایان، منتظر سکه پولی، از طرف کدخدای کدخدادوستان خواهند ماند.
..
United States
اقای عراقچی لطفا برگردید و نقضهای متعدد برجام از طرف کدخدا و دوستان اروپائی رو ماستمالی کنید. فقط همین یک کار از شما خوب برمیاد.
Iran, Islamic Republic of
اجازه داشتین مذاکره کنید نه اینکه اونا بخونن و بنویسن و شما امضا کنید!
والا!
دادن همه امتیازات هسته ای که نیازی به مذاکره نداشت.
Iran, Islamic Republic of
مگه به حرف رهبری گوش کردین؟؟؟؟
رهبر که گفتند من به مذاکرات خوشبین نیستم و به آمریکا نمیشه اعتماد کرد.
مگه رهبر نگفتن شما باید تضمین های محکم از طرف آمریکایی بگیرید که نتونن زیرش بزنن؟
مگه رهبر نگفتن در اجرای تعهدات باید متقابل عمل کنید و هر قدم شما باید به رفع تحریم اونا هماهنگ باشه و اگر جلو نرفتن شما هم جلو نرید؟؟
حالا یه طرفه و فراتر از تعهدات همه چیز برجام را اجرا کردین ولی آمریکا قدمی برنداشته و تحریمها نه تنها کمتر نشد بلکه بیشتر هم شده.

شماها گوشتون به حرف حسن روحانی بود.

حسن روحانی که خیال می کرد برجام فتح الفتوحه همش می گفت مسئولیت همه مذاکرات برجام با منه.

حالا که هشدارهای رهبری درست درآمد میخواهید گردن رهبر بیندازید؟؟

مرگ بر خوارج که خودشون به امام علی فشار آوردن و به معاویه امتیاز دادن و بعد که دیدن معاویه کلاه گشاد به سرشون گذاشته به علی بن ابیطالب گفتند تو باید توبه کنی!!

بله تاریخ تکرار می شود.