شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۶

آیت‌الله حسنی دار فانی را وداع گفت

سه شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 614033
آیت الله حسنی نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه امشب به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله حسنی دار فانی را وداع گفت
به گزارش جهان نيوز، دقایقی پیش حجت‌الاسلام محمد فخری داماد آیت‌الله غلامرضا حسنی خبر از درگذشت ایشان داد.
آیت‌الله حسنی امشب بر اثر کهولت سن، دعوت حق را لبیک گفت.

حجت‌الاسلام فخری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از تشییع پیکر این عالم ربانی در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد، اما مکان تشییع را نامشخص عنوان کرد.

وی از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفته خود از 18 سالگی تا همواره اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است.

آیت‌الله حسنی در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت پهلوی بود.

امام جمعه سابق ارومیه در 14 فروردین 1390 و در جلسه اعضای هیئت دولت، «نشان درجه یک شجاعت» را از محمود احمدی‌نژاد دریافت کرد.

این نشان به‌ خاطر سوابق مبارزاتی حسنی پیش از انقلاب 57، مبارزه با ضد انقلاب های منطقه کردستان و آذربایجان غربی در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب و حضور در جنگ ایران و عراق به او داده شده‌ است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی مینقی
خداوند در این ماه غفران و رحمت، رحمت واسعه اش را شامل حال این مجاهد پیر کند و از سر تقصیرات سعید حجاریان مدیر مسوول روزنامه صبح امروز سابق درگذرد.
United States
..... اشتباه نوشتى كه ! تا سكه يه پولت نكردند فوراً درستش كن !
Iran, Islamic Republic of
ایشان در مبارزه با ضد انقلاب منطقه ارومیه و سلماس و نقده و...و بسیج مردم برای مقابله با ارتش بعثی نقش تعیین کننده ای داشتند و با حضور ایشان امنیت در آن مناطق برقرار شد. خداوند مجاهدت های این روحانی بزرگ را قبول فرماید و با اولیای الهی محشورشان نماید. برایشان فاتحه ای ان شا الله بخوانند.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
چون از احمدی نژاد نشان گرفته بود در یک خط، سر و ته خبر را درز گرفتید؛ اما در مورد ... مرحوم سیدمهدی طباطبایی عنوان خبرهایتان را از وی خالی نمیگذارید ولو در حد اینکه شرکت کنندگان در ختم آن مرحوم بعد از دَم بازدم داشتند‌.
گزازيچ
Iran, Islamic Republic of
خدارحمت شان كند .روحانيت نظيرشان را بسيار كم داشته وخواهد داشت .بنده دراوايل انقلاب شاهد شجاعت تلاش ايشان درحفظ سرحدات غرب كشور بوده ام .وافتخارمصاحبت بااونصيبم شده بود
Iran, Islamic Republic of
خداوند متعال ان شاءالله این عالم جلیل القدر را در چنین روزی که به حضرت امام علیّ بن موسی الرّضا علیه السّلام تعلّق دارد (روز بیعت مردم با آنحضرت بعنوان ولایتعهد) محشور فرماید.
روزنامه صبح امروز در دوران دولت اصلاحات هر صبح شنبه تیتری از نماز جمعۀ آن مرحوم را می زد تا فروشش بالا برود!
مرحوم آیت الله غلامرضا حسنی با شجاعت کامل فرزندش رشید را که از اعضای چریکهای فدایی خلق بود به دادگاه معرفی و آنها هم وی را پس از محاکمه اعدام کردند. آن مرحوم در کتاب خاطراتش نوشته که به وظیفه اش عمل نموده است.
عاش سعیداً و مات سعیداً/ شادی روحش فاتحة مع الصّلوات