جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

فراخوان حماس به مناسبت سالروز اشغال فلسطین

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 611673
حماس در آستانه هفتادمین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین، با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست به صورت گسترده در راهپیمایی‌های بازگشت شرکت کنند.
فراخوان حماس به مناسبت سالروز اشغال فلسطین
به گزارش جهان نيوز، سه‌شنبه (پس فردا) برابر با ۱۵ ماه می، هفتادهمین سالروز اشغال فلسطین معروف به «یوم النکبه» است و حماس به همین مناسبت بیانیه‌ای صادر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، در بیانیه حماس آمده است: ملت فلسطین در قدس، کرانه باختری، غزه، اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به مشارکت در تظاهرات بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت فرامی‌خوانیم.

این جنبش در ادامه هرگونه طرحی در راستای تسویه مسأله فلسطین مانند «معامله قرن» (طرح پیشنهادی آمریکا) را رد واعلام کرد: طرح و برنامه‌های سیاسی در این راستا باید به حقوق فلسطینی‌ها ضربه‌ای نزند و متناقض با این حقوق نباشد.

حماس همچنین ادامه محاصره ظالمانه ۱۱ ساله نوار غزه را مردود دانست و خواستار رفع این محاصره شد.

این جنبش فلسطینی از همه کشور‌های عربی، اسلامی و تمام آزادگان جهان درخواست کرد در کنار ملت فلسطین بایستند و این ملت را در راستای دستیابی به حقوقش یاری کنند.

آمریکا قصد دارد فردا سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کند و انتظار می‌رود فردا و پس فردا (دوشنبه و سه شنبه) نوار غزه، قدس و کرانه باختری شاهد تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی باشد.

منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *