جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
استاندار تهران عنوان کرد

اعلام آمادگی وزارت راه برای احداث متروی پردیس

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 611646
استاندار تهران گفت: تا به حال شهرداری در بازگشایی ایستگاه پرند تعلل کرده است و وزارت راه آمادگی خود را برای احداث متروی پردیس اعلام کرده است.
اعلام آمادگی وزارت راه برای احداث متروی پردیس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، محمد حسین مقیمی استاندار تهران در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با کمیته برنامه ریزی شهرستان تهران که با حضور نمایندگان تهران درمجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری تهران برگزار شد، درباره حمل و نقل ریلی در سطح استان تهران گفت:  در بین خطوط متروی تهران خطی وجود دارد که تا فرودگاه امام خمینی در حال حاضر تکمیل شدن است و برای پیشرفت تا شهر جدید پرند نیاز به ساختن چند
ایستگاه دارد.

وی افزود: درست است که باید دولت پولی را که  به شهرداری اختصاص دارد پرداخت کند؛ اما تا به حال شهرداری در بازگشایی ایستگاه پرند تعلل کرده است. ضمن اینکه وزارت راه آمادگی خود را برای احداث متروی پردیس نیز اعلام کرده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره اقدماتی که باید توسط سازمان بهزیستی انجام شود، گفت: برابر قانون باید سه درصد استخدام‌ها در سازمان های دولتی از میان معلولان باشد؛  البته در مواقعی قانون تخفیف پیدا می‌کند ولی به طور کامل اجرا نمی ‌شود. ما در قبال این تکالیف قانونی مسئول هستیم و باید این سه درصد از میان معلولین جذب شود اگر تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده باید برای جبران آن کارهای جدی انجام داد.

حدود 5 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند
وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب تصریح کرد: حدود 5 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند که باید از تمام دستگاه‌های اجرایی نمایشگاه بین المللی کتاب تشکر کرد. در این دوره از نمایشگاه 30 میلیارد تومان کتاب به فروش رسیده است.

مقیمی به برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: جشنواره فیلم فجر کار بسیاری خوبی بود که توسط بخش خصوصی برگزار شد. برگزاری کنندگان این مراسم بامشکلاتی مواجه بودند و نیازهایی داشتند که باید این مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق شهرداری تهران در زمینه فضاهای فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است؛ این در حالی است که مردم ما مردمی فرهنگی هستند و درصد زیادی از هزینه‌های فرهنگی را خود پرداخت می‌کنند.

کمبود فضاها باید در طرح جامع فرهنگ و ارشاد استان تهران دیده شود
استاندار تهران تاکید کرد: کمبود فضاها باید در طرح جامع فرهنگ و ارشاد استان تهران دیده شود و از فضاها و سالن‌های چند منظوره موجود برای شهر و شهرستان تهران استفاده کرد. بی تردید باید فضاهایی مانند کتابخانه،‌سرای محله و ... که از نیازهای اصلی جامعه هستند با توجه به جمعیت به حد کافی موجود باشد.

وی ادامه داد:‌ ما باید ظرفیت‌های خود را برای ورود گردشگر به کشور و سطح استان تهران افزایش دهیم. از این جهت راضی نیستیم تا یک مجموعه فرهنگی در حال از بین رفتن باشد. باید چنین اماکنی را شناسایی و نسبت به بازسازی آنها اقدام کنیم و بی تردید راضی نیستم ضربه ای به آثار فرهنگی وارد شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *