شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴۹
۲۷۷
فرجام تلخ برجام رسید/ عاقبتی که از ابتدا قابل تصور بود

ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد/ بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم/ اصرار روحانی بر ماندن در برجام بدون آمریکا/ با ۵کشور ادامه می‌دهیم!

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب: 610275
رئیس جمهور گفت: از این لحظه توافق بین ایران و 5 کشور‌است. 5+1 دیگر یکی را از دست داده و از این پس باید منتظر باشیم که 6 کشور چگونه به تعهد خود عمل می‌کنند.
ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد/ بالاترین سطح تحریم‌ها را علیه ایران اعمال می‌کنیم/ اصرار روحانی بر ماندن در برجام بدون آمریکا/ با ۵کشور ادامه می‌دهیم!
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تصمیم خود را درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) یا توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اعلام کرد. 

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند. 

ترامپ گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم  ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی درباره برجام گفت: «این توافق در واقع به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

ترامپ تصریح کرد: «در زمانی که آمریکا از بیشترین اهرم فشار برخوردار بود، این توافق فاجعه‌بار میلیاردها دلار پول که برخی از آنها پول نقد بودند در اختیار این حکومت- و رژیم تروریسم وحشتناک آن - قرار داد که برای من به عنوان یک شهروند آمریکا شرم‌آور بود.»

ترامپ در ادامه مدعی شد آمریکا در سال ۲۰۱۵ می‌توانست به «توافقی سازنده» دست پیدا کند. او گفت: «در آن زمان می‌توانستیم به آسانی به توافقی سازنده دست پیدا کنیم.»

او اضافه کرد: «محور توافق هسته‌ای این افسانه بود که رژیمی سفاک فقط به دنبال برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای بوده است.»

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»
 
وی اضافه کرد: «هر کشوری که به ایران برای دستیابی به سلاح کمک کند به شدت توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد. آمریکا با رشوه هسته‌ای گروگان گرفته نخواهد شد.»

ترامپ در ادامه گفت: «ایالات متحده دیگر وعده‌های پوچ نمی‌دهد. وقتی که من وعده می‌دهم به آن عمل می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که خروج از برجام آمریکا را امن‌تر خواهد کرد. او گفت: «این اقدام، آمریکا را بسیار امن‌تر خواهد کرد.»

واکنش روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی بعد از نطق ترامپ

روحانی با بیان اینکه امشب شاهد یک تجربه مهم تاریخی بودیم، گفت: بر همان سخنی که از 40 سال پیش آن را تکرار می‌کردیم و آن اینکه ایران کشوری است که به تعهدات خود پایبنده بوده اما امریکا هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده است.

وی با یاداوری توطئه‌های آمریکا علیه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آمریکایی‌ها امشب اعلام کردند که از برجام خارج شدند این تسریعی بود بر کاری که آنها در ماه‌های گذشته هم به شکل دیگری انجام داده بودند.

روحانی ادامه داد: آنها هرگز به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل نکرده بودند. اما ملت و دولت ایران طبق اذعان آژانس بین‌اللمی و شورای امنیت به تعهدات خود پایبند بوده، امروز شاهد آن هستیم کشوری که به تعهدات خود احترام نمی گذارد کیست.

رئیس جمهور تصریح کرد: برجام توافق بین ایران و آمریکا نبوده که آمریکا اعلام کند از آن خارج می شود. برجام توافق بین‌المللی و مورد تایید آژانس وشورای امنیت بوده و آمریکا رسما اعلام کرد که به تعهدات بین‌المللی توجهی نمی‌کند. ترامپ از تعهدات آب و هوایی و‌محیط زیست هم قبلا خارج شده بود.

وی افزود: از این لحظه توافق بین ایران و 5 کشور‌است. 5+1 دیگر یکی را از دست داده و از این پس باید منتظر باشیم که 6 کشور چگونه به تعهد خود عمل می‌کنند.

روحانی گفت: به وزارت خارجه دستور دادم ظرف هفته های آینده با 5 کشور مذاکرات را ادامه دهد اگر به این نتیجه رسیدیم با همه این کشورها به نتایج برجام می رسیم علی رغم خواسته امریکا برجام پایدار می ماند اما اگر ببینیم منافع ما تضمین نمی شود تصمیمات نظام را اعلام می کنم
رئیس جمهور با بیان این که مردم برای آینده کشور نگران نباشند، گفت: ما از ماهها پیش به این نتیجه رسیده بودیم که ترامپ در برجام نمی ماند و تصمیمات لازم را گرفته ایم.

وی‌خاطرنشان کرد: به سازمان انرژی اتمی دستور دادم امادگی لازم را برای غنی سازی صنعتی بدون محدودیت داشته باشد اما چند هفته برای رایزنی صبر می کنیم اما اگر منافع ملت تضمین نشود راه روشنی پیش رو داریم.

روحانی افزود: ما با برجام بدون آمریکا مواجهه هستیم. مردم می‌بینند که رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت. ارز مورد نیاز بازار را تامین خواهیم کرد. در کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هیچ نگرانی وجود ندارد.ملت ایران از امشب مصمم‌تر و متحدتر خواهد بود، کار ترامپ یک جنگ روانی و فشار اقتصادی بود و ما اجازه نمی‌دهیم موفق شود.

وی تصریح کرد: مردم ما مشکلاتی را در زندگی روزمره خودشان در هفته‌های آینده و ماهها و سال‌های آینده به حول و قوه الهی احساس نخواهند کرد. من امشب از یک نظر متأسفم که مردم آمریکا که مردم بزرگی هستند گرفتار زمامدارانی شدند که حیثیت آنها را زیرپا گذاشته است و از طرفی خوشحال هستم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است بی‌تردید ما راه‌مان را با موفقیت ادامه می دهیم و من به زودی در یک مصاحبه مفصل با مردم عزیز و بزرگوارمان صحبت خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فاعتبروا یا اولی الابصار
Canada
الان صداسیمای میلی داره مستند میسازه که بعد از خروج از برجام چقدر خانواده‌ها به هم نزدیک شدن و اقتصاد اول دنیا شدیم!

👁‍🗨👁‍🗨👁‍🗨
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه صدا سیما ناشیانه از دولت بی تدبیر حمایت می کند.
وگرنه بودجه اش قطع می شود.
Iran, Islamic Republic of
اون روز که صدا سیما منتقدین برجام رو دعوت میکرد که لا اقل حالا که امضا می کنید حواستون رو جمع کنید... شماها فریاد میزدید که دلواپسها مانع میشن
حالا ثابت شد بیخود دلواپس نبودن؟؟؟؟؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
تا برجام برجامه برجامه

.
.
Iran, Islamic Republic of
حالا روحانی باز بگه منتظر اروپام
فیلم هندی که نیست
سیاست بی رحم و قهاره
...
صرافی صفدر و شرکا
Iran, Islamic Republic of
تسلیت به کاسبان برجام که کاسبان تحریم هم خودشان بودند
حسین
United Arab Emirates
واقعا باید عبرت گرفت
کسانی که قطعنامه ها را کاغذپاره میدونستند و کسانی که در آن زمان هورا میکشیدند از این گزافه گویی ها.
باید عبرت گرفت که دشمنان ما نقطه ضعف ما رو میدونند و تحریم را برنده ترین سلاح بر علیه جمهوری اسلامی میدونند.
باید عبرت گرفت تا طوری عمل کنیم کار به اینجاها نرسد
چهل سال فرصت کمی نیست برای عبرت آموزی
جهان سانسور نکن لطفا.
Iran, Islamic Republic of
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن و هیچ نقشی در تحریمها ندارند بدلیل اینکه خود روسیه حق وتو دارد و هیچ قطعنامه ای برایش صادر نمی شود اما تحت تحریم است .
Iran, Islamic Republic of
با این کار شیخ حسن از این به بعد تمام تعهدات بین المللی ایران کشک کشک شد همه یکجانبه لغو میکنند چرا نکنن
Iran, Islamic Republic of
به نظر من اگر ترامپ یک کار مفید به نفع ایران انجام داده باشد همین خروج از برجام است. واقغاَ
فاعتبروا یا اولی الابصار. ای دولت مردان
سعید110
Iran, Islamic Republic of
فریدون: برجام پاره تن من! وطن کیلو چند؟!
اینم بگم اروپا خودش سهامدار اصلی منافع حاصل از برجام است، بطوریکه مذاکرات قبلی اروپا با آمریکا و مذاکرات بعدی ظریف با اروپا در واقع چانه زنی برای سهم بیشتر است!
Iran, Islamic Republic of
8 سال فقط هیچ
Iran, Islamic Republic of
دولت اصلاحات 8 سال ملت رو با طرح مزخرف گفتگوی تمدن ها سرکار گذاشت و دولت روحانی با برجام بی فرجام سرکار گذاشت و هیچ عملکرد مثبتی نداشتند.
Iran, Islamic Republic of
برای روح روحانی الفاتحه
Iran, Islamic Republic of
ریاست جمهوری روحانی فاتحه اش خونده شد.
Iran, Islamic Republic of
چرا ملت ایران باید همیشه درگیر جنگ و تهدید این کشور رو اون کشور باید باشه چرا خواب ارام شبانه بر ملت ما همیشه حرام است .خوش بحال ملتهایی که ارامش درون را تجربه میکند و زن و بچه های انان در ارامش کنار پدران و مادران خود شب را به صبح میرسانند
Iran, Islamic Republic of
برو خدا رو شکر کن که ما در سایه سپاه و ارتش متحد امنیت کامل داریم یک نگاهی به یمن و سوریه و فلسطین بنداز متوجه میشی که جنگ و تهدید بی خوابی شبانه مال مردم مظلوم این کشورهاست .
United States
چرا خواب ارام شبانه بر ملت ما همیشه حرام است
احتمالا شما روزا زیاد میخوابی شب خواب نداری
فکر کنم از اونایی که پولا گذاشتن تو بانک و فعالیت خاصی ندارن
Iran, Islamic Republic of
دوستان خوشحال باشید به ارزوی 5ساله خودتان رسیدید
Iran, Islamic Republic of
فقط خوشحال نیستیم. زمانش که برسه برای اینهمه خسارت و رکودی که به کشور تو این ۵ سال وارد کردید یقه تان را میگیریم
Iran, Islamic Republic of
روحانی مهم نیست. فاتحه ملت خوانده شده بوده است
Iran, Islamic Republic of
فاتحه ای نداره
ایشون هست سه سال دیگه
این جمهوری اسلامیه که وارد یک بحران جدید شد.
Iran, Islamic Republic of
بازم که خوابنما شدی برادر رو بگیر بخواب
متین
Iran, Islamic Republic of
انشاءاله ....
Iran, Islamic Republic of
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااقعا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
زمین و زمان گفتند آمریکا قابل اعتماد نیست اعتماد نکنید گوش نردید که نکردید حالا این هم نتیجه اش
Iran, Islamic Republic of
امریکا قابل اعتماد نیست چون ما را برای اهدافمان تهدید میکند ولی ما قابل اعتماد هستیم چون هیچ کس را تهدید به نابودی نمیکنیم
Iran, Islamic Republic of
مجلس استیضاح روحانی؛ امضا مردم
Iran, Islamic Republic of
تو که منفی میدی باید کباب بشی. حرف حسابت چیه؟ با شعور فهمیده
Iran, Islamic Republic of
حالا هم از رو نمی ره چون ....
Iran, Islamic Republic of
برجام مرد ...
والسلام
Iran, Islamic Republic of
هر دو طرف درست میگویند هم طرفداران برجام و هم مخالفان برجام اقای روحانی کاری را میکند که ملت از او خواسته بود و مخالفان برجام کاری را میکنند که اموزه ای دینی انها به انها اموخته است ان یکی از حق مردم دفاع میکند ان یکی از اصول دین .ایران کشوری است که در ان هم قانون حکومت میکند و هم شریعت و ان دو هیچکدام در تضاد با هم نیستند
United Kingdom
همه سر و ته یک کرباسند کسی نگران مردم و پایمال شدن خون و دستاوردهای شهدا نبود که اگر بود امروز این حال و روزمان نبود فقط سیاست بازیه اگر کسی به فکر ملت بود الان این همه فساد رانت اشرافی گری قدرت طلبی رفاه طلبی آقا زاده گی منیت بیکاری طلاق اعتیاد و ًًًً....نبود.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کشور به خاطر وجود افرادیست که به انگلیس و امریکا بیش از خدا اعتماد دارند.
Iran, Islamic Republic of
مشکلات کشور بخاطر اینست که مسولان این چهار دهه کشور داری بلد نیستند و کشور را داعم به ورطه سقوط و جنگ میکشانند
Iran, Islamic Republic of
مسئولان کشور اکثرا"لیبرال و غربگرا هستن و توان اداره کشور رو ندارند.
Iran, Islamic Republic of
چهار دهه نه اون واداده های غربگرا
Iran, Islamic Republic of
همه سر و ته یک کرباس نیستند غربگرایان سر و ته یک کرباسند
Iran, Islamic Republic of
با منطق شما هم یزید درست عمل کرد و هم امام حسین (ع)!!!! مگر می شود حق مردم با اصول دین متضاد باشند. مگر می شود امام شرعی جامعه به چیزی امر کند که با حق مردم مخالف باشد؟ شماها یا اصلا دین ندارید یا اصلا از دین هیچ چیز نفهمیده اید!!! ریشه مشکلات کشور هم همین طرز تفکر شماست.
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که معلوم شد علت در جا زدن کشور بعد گذشت این همه سال چیست
Iran, Islamic Republic of
خوبه پس دیگه دنبال غرب و غربگراها راه نیفتید و یکدفعه هم شده در عمرتان حرف خدا و حجت خدا را گوش بدهید.
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور کشور بر اساس قوانین کشور برای نجات دادن کشور از لبه پرتگاه تصمیمی گرفته است حل عده ای میگویند خیانت کرده است به خون شهدا و اسلام و مسلمین منطقه و عده دیگر میگویند نه طبق قوانین کشور رفتار کرده است و باید از او تقدیر هم شود و هر دو دلایل محکمی دارند برای ان
Iran, Islamic Republic of
اگه هم جایی خلاف قانون رفتار کرد غمی نیست داش علی قانون رو تغییر میده
دست در دست هم دهیم به مهر
میهن خویش رو کنیم نابود
Iran, Islamic Republic of
کی ملت ازش خواست سانتری فیوژها نچرخد و در کارخانه و تولید داخل گل گرفته شود و واردات بجای صادرات جایگزین گردد در مقابل فجایع عربستان در حج سکوت کند جوانان متخصص را نا امید کند حقوق نجومی درست کند و اوباما را فردی باهوش و مودب بیابد!!!! بابا تا اونجا که من می دانم ما پارس هستیم غیرت شجاعت و مردانگی ما خیلی بالاتر از اینهاست
متین
Iran, Islamic Republic of
از اول هم زنده نبود .! اصلا" وجود خارجی نداشت . فقط چند تا امضاء روی کاغذ ..!!
محمود سید مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
آیا برجام فرم اهدای عضو پر کرده بود؟؟؟
United Kingdom
اخوی برجام مرده به دنیا آمد حالا جنازه ی متعفنش رو دور انداختن چون ارزش دفن کردن هم ندارد
Iran, Islamic Republic of
این دولت بالاخر منتخب مردم بود , ما مردم باید نتیجه انتخاب خود را ببینیم و آشی را که خود پخته ایم جرعه جرعه نوش نماییم
ایرج
United States
انتخاب ... و بدتر تقصیر مردم نیست .
بالاخره مردم ناچارن بخاطر دشمن یکی رو انتخاب کنن یا رئیسی یا روحانی !
Iran, Islamic Republic of
فقط تاسف بر شما بی بصیرت ها
ایرج
United States
بنظرم اگه همه از برجام خارج بشن حتی کشور خودمون روحانی به تنهایی به برجام ادامه می ده .
امیدوار !
خستگی ناپذیر !!
Iran, Islamic Republic of
ما نه یه عده خوش خیال
خیلی دوس دارم اون پسره که با لباس امریکایی وهزارتومن میرقصید و خوشحالانی که هزاری در دست بوق بوق میکردن رو ببینم
Iran, Islamic Republic of
از لحن نوشتنتون معلوم که به چه کسی رای داده اید ولی به شما تبریک میگیم تونستید با مجاهدت و تلاش شبانه روزی برجام دولت منتخب مردم را شکست بدهید مبارکتون باشه . حالا شما سر مست باشید از پیروزی خودتان و ملت هم گردنشان از مو باریکتر است هر چه شما بگویید همان کار را انجام میدهند دولت در سایه زورش از دولت مستقر قویتر بود و پیروز شد در بر هم زدن برجام و خارج شدن کد خدا
Iran, Islamic Republic of
انقدر چرت گفتی که ارزش پاسخ نداره...یکم متواضع باشید و اینقدر در مقابل دشمن دوگانگی در ملت ایجاد نکنید
Iran, Islamic Republic of
تا حالا منتقدین برجام را همکاربا اسراییل می دانستید حالا می گید در برابر دشمن متحد باشید و دوگانگی ایجاد نکنید
شما که کل هسته ای رو دو دستی تقدیم دشمن کردید !
Iran, Islamic Republic of
به کدخدا نمی تونید چیزی بگید چرا فرافکنی می کنید و تقصیر را به گردن منتقدین برجام می اندازید ؟
آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شکن ، آئینه شکستن خطاست
منتقدین برجام در سال ۹۴ حالا را می دیدند که انتقاد می کردند و این خیلی واضح بود
ولی عاشقان برجام را عشق کور و کر کرده بود
و حکیمان گفته اند حب الاشیا یعمی و یصم
یعنی عشق هر چیزی کور و کر می کند و پرده ای بر چشم و گوش می کشد که عیوب آن چیز را نبیند
Iran, Islamic Republic of
ساده لوحی مذاکره کنندگان و خوش بینی به کدخدا باعث شکست برجام شد هیچ انسان عاقلی در یک معامله پول نقد به طرف مقابل نمی دهد و وعده نسیه دریافت نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
روتو برم
Iran, Islamic Republic of
اگر دولت در سایه زورش بیشتره روحانی چرا رییس جمهور شد؟!
Iran, Islamic Republic of
هوشیار هستی واقعا یا نیاز به افزایش هوشیاری داری !!!! آمریکا برجام رو پاره کرده
United Kingdom
اگر مهندسی انتخابات نبود مطمئن باشید مردم به روحانی رای نمی دادند متاسفانه مردم را مجبور کردن بین دو نفر یکی را انتخاب کنند که یکی از یکی بدتر بودند و برای رای دست به دامن هر کس و ناکسی شدند مثلا رییسی دست به دامن تتلو شد گفت چک برجام را نقد می کنم در حالی که به خدای احد و واخد می دانستیم چکی برای نقد کردن نیست خوب مردم هم نباید به هیچکدام از روحانی و رییسی رای می دادند می رفتند پای صندوق یا بتطل می انداختند یا اسم کاندید هایی که با فشار کنار گرفتند را می نوشتند.
Iran, Islamic Republic of
چرا پرت و پلا می گوئید ؟؟؟؟ انسان راستگو و دروغگو یکی است؟؟؟ عملکرد 4 سال دولت را روز انتخابات ندیدید!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
و این حرکت ترامپ مشتی بود بر دهان دلواپسان
Iran, Islamic Republic of
دلواپسند چون می بینند 5واین منهای یک یه نقشه رااجرامی کنند...همه هسته ای را گرفتندجاش خروس قندی دادند...خالا اروپا می گه همین خوبه یعنی ایران بی هسته ای ترامپ هم تشنه می بره لب آب...
دلواپسند چون دلسوز مملکتندنه وطن فروش...
هموطن این راکه می زنید خودیه...
Iran, Islamic Republic of
خیلی پر روئی
باید از خجالت بمیری!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا دلهای بیمار را نمی شود اصلاح کرد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این حرکت ترامپ مشت محکمی بود بر دهان سینه چاکان کدخدا
چرا درک نمی کنید؟؟؟ کدخداتون قابل اعتماد نیست
ماندن در برجام درحالی که تحریمها باقی مانده و تقویت می شود چه معنی دارد؟ هدف از برجام برداشته شدن تمامی تحریمها در روز اول اجرای برجام بود که اتفاق نیفتاد. اصرار بر ادامه اشتباه، خود اشتباه دیگری است
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای شما دلواپس برجام با این تحلیلهای کشکی!
Iran, Islamic Republic of
شب بیا باغ گلابی جای مشتشو نشونت بدن
Iran, Islamic Republic of
بله این مشت به شما که نبود ناراحت شدی . شما دستت تو جیب کشور هست . به مردم بدبخت دلار 7000 تومانی اگر اسمش مشت نیست چی هست ؟ وجدان هم چیز خوبی است که عده ای در ایران ندارند
Iran, Islamic Republic of
فرجام برجام مبارک
Iran, Islamic Republic of
دلار 7000 تومانی سیب و گلابی برجام بخور نوش جون .
Iran, Islamic Republic of
جای مشتو قبلا نشون دادی
Iran, Islamic Republic of
مردم سالاری شده ترامپ سواری
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق ما همه اشتباه کزدیم که به روحانی رای دادیم اشتباه در اشتباه
بیژن
البته شما اشتباه کردید!ما الحمدلله اشتباه نکردیم!از همون اول مخالفش بودیم !والان دشمنش
Iran, Islamic Republic of
ایرانی با اقتداری بود ولی اکنون نیست
Iran, Islamic Republic of
شرم،ننگ،خفت،خواری، زبونی و.... نتیجه دولت اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
حالا حاشیه بساز روحانی
Iran, Islamic Republic of
حالا به سبک آن دیالوگ معروف فیلم "به وقت شام "
که آن فرمانده داعشی می گفت" چطوری ایرانی"
می گوییم چطوری روحانی
Iran, Islamic Republic of
بروید جایی که هیچ کش شما را نبیند و قایم شوید مدعیان مردم سالارررررررررری
Iran, Islamic Republic of
...آماده حاشیه سازی جدید و حاشیه سازی برجامی هستند
Iran, Islamic Republic of
پیر زن های بیسواد هم می دانستند این... عاقبت ندارد
Iran, Islamic Republic of
هم دلواپسان و هم یاوه گویان و هم حاشیه سازان دولت روحانی
بیژن
مشتی بردهان کثیف نفهم هایی مثل شماست!که هیچی در دنیا حالیتون نیست!هرچه بدی بیشتر بهتون کنی !میتونند بیشتر ازتون باربکشند و راضی ترید!
Iran, Islamic Republic of
... اصلاح طلبان از مردم سواری کشیدند و به این روز گرفتار شدند
Iran, Islamic Republic of
شرایط ناکارآمدی روحانی وخیم تر از دوران بنی صدر است نمایندگان هرچه زودتر ناکارآمدی او را اعلام کنند
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری اخیرا سکوت می کند که مردم نفهمند تو با کفش روی فرش زلزله زدهای کرمانشاه با ناز و تکبر قدم بزن برجام رفت
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا زلزله زده ها بنام انها به كام ....هاپولي هاپو
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
یکی کهکشان انتها ندارد...
Iran, Islamic Republic of
حرکت ترامپ مشت محکمی بود بر دهان غربگرایان و لیبرال های وطن فروش.
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله .........
Iran, Islamic Republic of
به فرموده مقام معظم رهبری:

" اگر آمریکا برجام را پاره کند، ما آن را آتش می زنیم "
T
Canada
‫پس چرا نزدید و ۱۸۰ درجه دوباره خلف وعده کردید؟
Iran, Islamic Republic of
عجله نکن بزودی برجام نافرجام را در میدان آزادی آتش خواهیم زد.
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
وقتی می گویند از طرف ملت ایران می گویم ترامپ غلط می کند یعنی از شرافت و عزت تک تک مردم ایران با اقتدار دفاع نموده اند نه مثل روحانی که حتی آب دهان بر کاغذ برجام می اندازند باز می گوید ما می مانیم!!!!! بچه ها یکی اعمال اینو تحلیل کنه
Iran, Islamic Republic of
شما میتونی بجای کلمه "خلف وعده" بگی "روش کار دولت "
T
Canada
https://www.jahannews.com/news/610913
استاد نقی پور:
بر فرض، اگر دولت بخواهد بعد از گذشت چند هفته و اثبات اینکه اروپایی‌ها نمی‌توانند منافع برجام را تامین کنند، از برجام خارج شود این اقدام ایران با واکنش منفی در عرصه بین‌المللی مواجه می‌شود؛ چراکه براساس نطق رئیس‌جمهور، ایران برجام منهای آمریکا را پذیرفته و خود را متعهد به آن می‌داند.

بنابراین خروج ایران از برجام در آینده، نقض عهد ایران محسوب می‌شود. به بیان دیگر شرط نانوشته و بدون توافق آقای روحانی (پیوند زدن عمر برجام به کسب منفعت از اروپایی‌ها) برای کشورهای دیگر اهمیت ندارد. شرطی که کشورهای دیگر طرف توافق آن را نپذیرفته‌اند مشخص است برای آنان معتبر نیست.

اظهارات سه‌شنبه شب حسن روحانی بیانگر این است که برجام و تعهدات مندرج در آن علی‌رغم خروج آمریکا، توسط رئیس دولت ایران همچنان مورد قبول است، بنابراین ایران باید به تعهدات مندرج در برجام پایبند باشد و در صورت تخطی از آن مجازات می‌شود. درواقع هم‌اکنون که توپ در زمین آمریکا‌ست و افکار عمومی جهانی و قواعد حقوقی اقدام متناسب واکنشی را موجه می‌دانند باید واکنش مناسب نشان داده شود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر غربزدگانی که 5 سال است مردم بزرگ ایران را بازی داده و می دهند!
متین
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آل سعود
Iran, Islamic Republic of
تقصیر دولت قبله که امریکا از برجام خارج شد
Iran, Islamic Republic of
آدم یاد داستان پینوکیو می افتد. آمریکا مثل گربه نره است و انگلیس مثل روباه مکار است. حالا گربه نره برجام را پاره کرده است و ما می خواهیم با روباه مکار برجام را ادامه دهیم.


علی برکت الله


_
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم!
Iran, Islamic Republic of
ولی خوب پینوکیو آخرش آدم میشه!
Iran, Islamic Republic of
یکی محتوای این فیلم کودکانه را برای این اقای حقوقدان توضیح دهد
Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
یک نفر انیمیشن این رو بسازه.
Iran, Islamic Republic of
از روحانی بجز این انتظار داشتید؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
مرگ بر منافقی که از شکست ایرانی خوشحاله
Iran, Islamic Republic of
هیچ ایرانی آزاده ای برای شکست ایران خوشحال نمی شود
برجام به مانند معاهدات ننگین گلستان و ترکمانچای به ضرر ایران بود به همین دلیل خروج از برجام خوشحالی دارد
Iran, Islamic Republic of
تو دولت قبل وقتی تحریم شدیم که خوشحال بودی حالا ژست ایرانی گرفتی
Ali
Iran, Islamic Republic of
همه از شکست ایرانی ها ناراحت هستیم.

ولی خوشحالی ما به این دلیل است که به همه ثابت شد که آمریکا کلاهبردار است.
ثابت شد که آمریکا غیر قابل اعتماد است.
ثابت شد که آمریکا دزد سر گردنه است.
ثابت شد که آمریکا کلاهبردار است.

البته برای اینکه مردم اینها را بفهمند هزینه خیلی سنگینی پرداخت کردیم.
Iran, Islamic Republic of
درود بر روحانی
Iran, Islamic Republic of
ترامپ روحانی را ضربه فنی کرد
Iran, Islamic Republic of
ترامپ نه نظام آمریکا
United States
یه بنده خدایی خورد زمین، تا دم در خونشون سینه خیز رفت فقط به این خاطر که خجالت میکشید بگه خوردم زمین. حالا تمام طرفهای مقابل هم که از برجام خارج بشن، یک عده مصر هستند که نه آقا خیالی نیست...
Iran, Islamic Republic of
هر کشوری بود در برنامه زنده رییس جمهورش استعفا میداد بخاطر برجام گیت
Iran, Islamic Republic of
روحانی ،جهانگیری...
Iran, Islamic Republic of
همه هم خارج بشن روحانی خودش تو برجام میمونه
برجام زاده
Iran, Islamic Republic of
اینها دم مرگ هم چشم باز می کنند و به اطرافیان می گویند
اوصیکم بالبرجام شما را سفارش می کنم مراقب برجام باشید
اطرافیان می گویند بابا چی میگی برجام که سی سال پیش شکست خورد و تموم شد
میگن اینها همه اش شایعه است توطئه دولت قبلیه می خواد آفتاب تابان را شب تار نشون بده اگه همه دنیا از برجام بد بگن شما باور نکنید
Iran, Islamic Republic of
قران می فرماید:عبرتها چقدر زیادند وعبرت گیرندگان کم هستند.جناب روحانی: تا حالا که به قول خودت با کدخدا بستن بهتر بود وامریکا کدخدا بود وبیشتر مذاکراتتون با کدخدا بود حالا که کدخدا زیرهمه چیز زده ودبه کرده می گویید با نوچه های کدخدا ادامه میدهید؟جل الخالق!...
Iran, Islamic Republic of
قرآن نیست
این جمله از امیر المؤمنینه

ظاهرا در نهج البلاغه

ما اکثر العبر و اقل الاعتبار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برای رسیدن به امیال گروهی اتان متوسل به تحریف قران هم میشوید فرمایش مااکثر العبر و اقل الاعتبار متعلق به امیرالمومنین ع است نه قران
Iran, Islamic Republic of
خب حالا توآب گل آلود ماهی نگیر
Iran, Islamic Republic of
اگر من به جای روحانی و مدعیان اصلاحات بودم از خجالت ذوب می شدم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا در حال ذوب شدند
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید دست از انفعال بردارد و قاقعانه تصمیم بگیرد
Iran, Islamic Republic of
قول قطعى كه نداد جهان ؟ گفت اگه اروپا به تعدات خود پايمند موند و تونست منافع ايران رو تامين كنه ادامه ميده وگرنه نه . خب اين كجاش ايراد داره ؟! توقع ندارى كه از فردا دلار رو بيست هزار تومن بخرى ؟!
Iran, Islamic Republic of
این حرف شما یعنی اینکه شما هنوز روحانی رو نشناخته ای
روحانی همیشه تا آخر ریاست جمهوریش پای این برجام خواهد ماند حتی اگر 5 کشور اروپایی هم مسخره بازی دربیارن . علتش هم اینه که روحانی به این برجام نیاز داره، چون اصلا چیز دیگه ای در این 5 سال ریاست جمهوریش نداشته که بخواد به عنوان دستاورد 5 سال ریاست جمهوریش مطرح کنه. لذا هی مجبوره که برجام رو سرپا نگه داره و هر امتیازی هم که لازم باشه میده برای این کار.
مشکل اصلی کار اینه که روحانی اصلا به لحاظ شخصیتی آدمی نیست که جلوی غرب بایسته.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قول قطعی نداد که اولا اوضاع داخل رو برانداز کنه ببینه میشه بقیه رو با ژست تعامل با دنیا همراه کنه یا نه. دوم اونکه شاید تو رویاهاش بتونه از اروپا امتیازی بگیره و اون رو نتیجه تعامل و دیپلماسی قوی و نتیجه تدبیر و امیدش جا بزنه. اما تنها نتیجه ای که حاصل خواهد شد دعوای زرگری اروپا و آمریکا و اخذ امتیازات بیشمار توسط آنها از ایران خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
وای امان ازاین نقض فاحش نشدگی...منظور روحانی این بودکه ترامپ فاحش از برجام خارج نشده!!!...
یعنی سرمردم را 5سال باکلمه ی شیک برجام وتلگرام گرم کردن ...کافیه؟
هسته ای می فرووووشیم
سانتریفیوژ می فروووشیم
نمکیه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
گران شدن دلار یک بازی سیاسی بود. دولتی ها خروج کدخدا از برجام را پیش بینی می کردند. بهترین کار این بود که در بازار ارز اختلال ایجاد کنند و دلار افزایش قیمت جهشی داشته باشد تا در صورت خروج کدخدا از برجام، مردم ساده دل بترسند که ای وای، آن زمان که آمریکا در برجام بود، دلار اون وضعیت را داشت حالا اگر خارج بشه، ایران کربلا میشه.
تنها راه اصلاح اقتصاد ایران و پویایی آن، تکیه براقتصاد مقاومتی است که یکی از بندهای آن حمایت از کالای ایرانی است
ایرانی عزیز، ایرانی بخریم
Iran, Islamic Republic of
آفرین بر شما فقط ایرانی بخریم
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
حیف برای آن صندلی هایی که شما در اختیار دارید
Iran, Islamic Republic of
مجلس نباید به سرنوشت روحانی مبتلا شود
Romania
.
.
.
اگر برجام را پاره کنند ما آن را آتش میزنیم.

.
.
آقای !《》روحانی....
هموطن
Iran, Islamic Republic of
ترامپ با قدرت از برجام خارج می شود و رئیس قوه مجریه ایران می گوید با قدرت در برجام می مانیم؟!

کاش مردم ایران درس بگیرند...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
حماقت بود یا خیانت؟
متین
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر 5 کشور دیگر هم از برجام خارج شوند .. ما همچنان با قدرت !!! در برجام میمانیم ....!!!!!؟؟؟؟؟
علی برکت الله .....
Iran, Islamic Republic of
غروب آفتاب تابان!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
نخواهیم گذاشت که از این وضعیت سواستفاده کنین
درود بر رهبر عزیزم
درود بر روحانی منتخب مردم
اینم اویزه گوشتون کنین اب گل الود نیست و نخواهد شد و مردم در کنار اصلاحات و پشت سر رهبری قدم خواهند زد
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان با برجام بی فرجام به تاریخ پیوستن و با افزایش نرخ ارز و سکه و آشفتگی در اقتصاد هیچ جایگاهی بین مردم ندارند.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه مثبت دادم فقط رهبر عزیزم درود داره
سعید
Iran, Islamic Republic of
اصلا میدونی اصلاحات یعنی چی؟ بابا تا اونجا که ما یادمونه اصلاحاتی ها پشت سر رهبری راه نمیرفتند. اگه پشت سر رهبری بودند که به غرب خوشبین نبودن
احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
....

قرارداد ننگین برجام
قرارداد ننگین 2030
قرارداد ننگین FATF
قرارداد ننگین IPC
قرارداد ننگین پژو
قرارداد ننگین گازی
قرارداد ننگین ...........
Iran, Islamic Republic of
چه غروب زود هنگامی!؟
طلوع نکرده غروب کرد
Iran, Islamic Republic of
البته یادمان نرود غیر از اینکه آفتاب تابان بود و گلابی هایی هم داشت خدا برجام را آورده بود
Iran, Islamic Republic of
نه داداش ؛ روحانی گفت خورشید تابان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
از امروز گلابی گرون میشه خخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای: اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد .
T
Canada
‫پس چرا نزدید و ۱۸۰ درجه دوباره خلف وعده کردید؟
Iran, Islamic Republic of
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم تا ۱۴۰۰ با روحانی ههههههههههههههههه
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه
افر ادی که بر خلاف ارشادات و نظر رهبری به آمریکای بد عهد اطمینان کردند
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر آمریکای کلاهبردار
هاشمی ساعت۲دقیقه بامداد
Iran, Islamic Republic of
این را باید به فال نیک گرفت
وقتی در اول انقلاب کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا قطع رابطه با ایران را اعلام کرد امام خمینی فرمودند :
کارتر اگر یک خدمت به ایران کرده باشد همین قطع رابطه است
و فرمودند رابطه آمریکا با ایران رابطه گرگ و میش است
این رابطه به چه درد ما می خورد
حالا هم همین است ترامپ با این حماقت خدمت بزرگی به ایران کرد
Iran, Islamic Republic of
جام زهر رو باید مقامات بنوشند. با ۹۰ درصد دنیا نمیشه درافتاد
Iran, Islamic Republic of
امریکا و 3 کشور کوچک اروپایی همه دنیا نیستن .
Iran, Islamic Republic of
...در ریاضیات هر مجموعه تهی را میتوان با هر مجموعه ای جمع کرد و یا از آن کم کرد. این برجام هم یک مجموعه تهی بود که با بودنش هیچ اتفاقی نیفتاد و با نبودنش هم قرار است هیچ اتفاقی نیفتد!
سعید
Iran, Islamic Republic of
احسنت. عالی بود
یاسر
Iran, Islamic Republic of
مهم ترین دستاورد دولت هم که برمبنای آن به منتقدانش میتوپید از دست رفت.
روشنفکران محترم که در هنگام امضای آن درخیابانها به پایکوبی مختلط پرداختند نمیخواهند برای ختم آن پایوبی وییا فاتحه ای نثار کنند؟
آمریکا وکدخدا خودش را به شیفتگان داخلی اش که عاشقش بودند وسرزمین موعودشان بود ثابت کرد .البته اگر از این ترقه بازی معشوقشان از خواب غفلت بیدار شده باشند.
هستی
Iran, Islamic Republic of
ماندن با اروپا در برجام خیلی بدتر از خروج ترامپ است و اقتصاد کشور همینطور معلق میماند
Iran, Islamic Republic of
آه مردم دامن روحانی را گرفت
کاظم
Iran, Islamic Republic of
دوگانگی در سیاست.
اروپا در مقابل امریکا اقا اجازه هستش با کد خدا راحتر میشود ببندیم.!
خوب شد یک موجود مزا حم از برجام کم شد با اروپا بر سر ماندن در برجام مذاکره میکنیم.!
دور باطل سیاست انفعالی تا به کی؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
fatfهم نوعی برجام است مسپولین هوشیار باشند ووارد دام دیگر دولتهای متخاصم نیافتند.
وگرنه روزی دیگر باید اعلام کنیم باید از FATFخارج شویم چرا که دام بوده.
آدمیزاد
Colombia
یک سناریوی احتمالی هم شاید باشد که ترامپ و تیمش میخواهند ایران و اسراییل را بجان هم بیاندازند تا اینها هر دو یکدیگر را نابود و یا ضعیف کنند و آمریکا که هزاران فرسنگ دور است بنشیند و به ما بخندد(خنده شیطانی وحشتناک )
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز اسرائیل که فرزند نامشروع آمریکاست و خط قرمز آنها
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
هنوزم جرأت ندارن از برجام خارج بشن. مگه چیزی هم مونده که شما اصرار به حفظش دارین؟ امریکا از فردا خیلی راحت همه تحریمها رو برمیگردونه چون دیگه تو برجام نیست. ...
United States
کدخدای کدخداپرستان از برجام رفت و روسیاهیش موند برای اونها که وقتی سید و مولای ما خبر از این روزها میداد متلک منقلی میپروندند و خنده مستانه سر میدادند
Iran, Islamic Republic of
امضای کری تضمین است !! خخخ .
Iran, Islamic Republic of
امشب عروسی اصولگراهاست
چه حالی می کنین ها
ناصر
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما عزا دار هستین در غم برجام.حیف جون مرگ شد.چه آرزو ها که نداشتین براش!
Iran, Islamic Republic of
همانطور که رهبر معظم انقلاب قبلا"فرموده بودند باید برجام را آتش بزنیم .
Iran, Islamic Republic of
عزا عزاست امشب عزا عزاست امشب/ دولت برجامیان صاحب عزاست امشب .
Iran, Islamic Republic of
آمریکا پرستان خسرت الدنیا والاخرت شدند. در واقع یتیم گشتند آمریکا یتیم نوازی نکرد. مرگ بر آمریکا وترامپ.. بیچاره کدخدا پرستان در گل ولای سراب و توهم فرو رفتند
Iran, Islamic Republic of
عاقبت دل بستن به دشمنان اسلام همینه.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برجام را پاره کرد.
روحانی: ما با 5 کشور دیگر برجام را ادامه خواهیم داد.

انگلیس و فرانسه برجام را پاره کردند.
روحانی: ما با 3 کشور دیگر را برجام را ادامه خواهیم داد.

آلمان برجام را پاره کرد.
روحانی: ما با چین و روسیه برجام را ادامه خواهیم داد.

چین و روسیه نیز برجام را پاره کردند.
روحانی: مشکلی نیست ما به تنهایی برجام را ادامه خواهیم.

و این داستان ادامه دارد ......
Iran, Islamic Republic of
بالاخره گلابی های برجام رسیدند ...

بفرمایید نوش جان کنید.
رضا
Iran, Islamic Republic of
برجام = قرارداد ترکمانچای
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم از حسن دقت و تذکر شما ممنونیم . اقدام شد. جهان نیوز
عدالت
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز می گفتند هر روز تاخیر امضای برجام میلیونها دلار به کشور خسارت وارد می کند
حالا می گویند بدون برجام هیچ اتفاقی برای کشور نمی افتد (جهانگیری)
خیلی خوب شد شری کم شد و مردم هیچ نگرانی نداشته باشند (روحانی)
آقای روحانی یادتان هست منتقدان را کاسبان تحریم می خوانید و در مورد آنها چه کلمات ناپسند بکار می بردید و آنها مخاطب قرار می دادید
کاسبان تحریم !
تحریم ها دوباره بر نمی گردد و صحبت از آب و صابون می کردید
حالا چه کسی احتیاج به آب و صابون نیاز دارد؟!!!
Iran, Islamic Republic of
این البرجامیون ؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی باید استعفا بدهد.
وحید
Iran, Islamic Republic of
یه ماهه دارن میگن اگه امریکا خارج بشه ما برنامه داریم و فلان می کنیم . حالا میگن چه بهتر خارج شد !!! چه برنامه جامعی بود دکتر . فقط پنج سال وقت خودت و ملت رو گرفتی که برسی سر خونه اول . رهبری که همون اول گفتن به این توافق خوشبین نیستن . حالا واسه اینکه به اشتباه اقرار نکنی میخوای با اروپا ادامه بدی . فقط دقیق بگو میخوای چی رو ادامه بدی !!؟ کدخدا که زد زیر قابلمه و آش برجام رو چپ کرد . میوه های باغ برجام رو هم که سرما زد . آفتاب تابان برجام هم که در حال غروبه . فاین تذهبون ؟
United States
بعنوان تنها دستاورد ۵ سال ریاست جمهوریش روحانی دست از جنازه برجام هم برنمی دارد. دیگه این جنازه گندیده حلوا حلوا کردن نداره که میخوای ادامه بدی. مسئله اصلی که لغو تحریمهای امریکا بود که هنوز پا برجاست باضافه دهها تحریم جدید‌. راستی راز تنفس مصنوعی دادن به این مرده چیه؟؟؟
چطططوری ضایع
Iran, Islamic Republic of
روحانی میگه یه موجود موذی از برجام خارج شد.
اولا این موجود موذی، همون کشوریست که شما به اون رییس جمهورش میگفتی مؤدب باهوش. این هم برادر اون.
ثانیا مگه طرف اصلی مذاکره تون کی بوده که خروج آمریکا برات خیالی نباشه؟! کی قراره تحریم های آمریکا رو برداره؟! اروپا یا آفریقا؟!
Iran, Islamic Republic of
یک قلم و چکش بدهند دست حسن روحانی تا بتون هایی را که در نیروگاه اراک ریخته است را خارج کند.

فقط برای درس عبرت
ایرج
United States
قراره این دولت مردم فر.. سه سال دیگه رو اعصاب مردم باشه ؟
قراره همه هستی ما فدای مصلحت ماندن این دولت بشه ؟
کو سوال از رئیس جمهور ؟
کو استیضاح ؟
کو طرح عدم کفایت سیاسی ؟
با وجود لاریجانی و هیات رئیسه ممکنه ؟
...
محمد جمال
Iran, Islamic Republic of
اقا من شبهه واسم پیش اومده
مگه بی کدخدا میشه؟
میترسم دلاکشونم از برجام بره اونوقت دیگه واویلا
اونوقت اب خوردنو چیکار کنیم
Iran, Islamic Republic of
برجام بی کدخدا مثل آبگوشت بدون گوشت است ! خخخ.
م ج
Iran, Islamic Republic of
بفرمایدگلابی ها ی رسیده میل بفرماید وبه طرفداران خود بدهید وقتی حرف خورا می خواهید بکرسی بنشانید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
Germany
نکته سخنان روحانی این بود که از آغاز دور جدید مذاکرات خبر داد!

درباره چه چیزی میخواهید مذاکره کنید؟
توان موشکی؟
عدم حمایت از مقاومت؟

اجازه گرفته اید برای مذاکره؟

نتیجه مذاکرات قبلی چه شد؟

دولت روحانی دیگر مورد اعتماد طرفدارانش هم نیست چه برسد به نظام!
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفته بودند که خود کرده را تدبیر نیست ویه نادان سنگی رو ته چاه میندازه که 100عاقل نمیتونه ان رو بیرون بیاره.روزی که احمدی نژاد گفتش که تحریم ها کاغذ پاره ای بیش نیست باید فکر میکردیم نه حالا.
Iran, Islamic Republic of
هیلاری کلینتون: تحریمهای بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
آن روزها که در سال 88 فتنه درست کردید و مملکت رو به آشوب کشیدید و دشمن را به تشدید تحریمها ترغیب کردید باید فکر این روزها را می کردید.
Iran, Islamic Republic of
در واقع تقسیم کار شده: 1- آمریکا (پلیس بد یا چماقدار یا فشار از بالا) برجام را پاره کرد و اعمال تحریم بیشتری خواهد کرد یعنی میخاهد بگوید من به اروپای ها کاری ندارم. .
2- اروپایی ها هم چون طرف مذاکره بودند (نقش پلیس خوب - نقش فشار از پایین) را دارند انجام میدهند یعنی میخاهد بگوید اصلا آمریکا هرکاری میخاهد بکند بکند چون ما هم طرف مذاکره بودیم شما با ما مذاکره کنید
نتیجه اینکه مذاکره ما با اروپا ادامه همین وضعیت فعلی است با اینکار هم اروپاییها برا اهدافشان یعنی ادمه روند فعلی هسته ای را دارند و هم آمریکاییه تحریم های بیشتری حتی قبل از برجام میکنند هدف هردو یکی است دارند ما ما بازی میدهند افسوس نزدیک 7 سال وقت کشور را با بازی برجام هدر دادیم
Iran, Islamic Republic of
روحانی بایدم بگه تو برجام میمونیم.150 میلیارددلاررو به عمه من که ندادند.مردم هم که ندیدند....
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اصلاً شما نامردی اروپا را دیدید که گفتید نه! باید با کدخدا می بستیم، اروپا هیچ کارس! پس چی شد؟! اروپا دوباره آدم شد؟!
سرور
Iran, Islamic Republic of
آخر سیاست!
Iran, Islamic Republic of
من به دولت و مجلس تبریک میگم که ترامپ را تنها نگذاشتن و جلوتر از پاره شدن برجام توسط ترامپ FATF را با اکثریت آراء تصویب کردن و این همزمانی پاره شدن و تصویب شدن دو قرارداد جایی بس تفکر همراه با گلابی خوردن دارد.
نکته دیگه اینکه حالا فهمیدم چرا تلگرام قطع شد. و به دروغ توییت کردن که من نبودم دست بود تقصیر استینم بود.
...
United Arab Emirates
این شخص یه بار زمانی که دبیر شورای امنیت ملی زمان دولت اصلاحات بود، تأسیسات هسته ای ما رو بست. یه بارم که الان در مسند ریاست جمهور نشسته. این مثل معروف که میگه آزموده را آزمودن خطاست رو متأسفانه ما اکثریت ملت نفهمیدیم!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني خيلي متاسف شدم از اين موضع تاسف باری كه ديشب گفتي...
Iran, Islamic Republic of
حالا با تمام وجود می دانیم رهبری ما رهبری الهی است و فرمود من از مذاکرات خوشبین نیستم. آمریکا قابل اعتماد نیست خدایا کسانی که با این فرزانه دوران مخالفت می کنند ... روسیاه کن ای ذوالجلال و الاکرام
Iran, Islamic Republic of
ننگ پشت سر ننگ...
Iran, Islamic Republic of
مصیبت عظمی
Iran, Islamic Republic of
شرمتان باد مدعیان اصلاحات ایران
بیژن
...
Iran, Islamic Republic of
البته ترامپ خل دست اين حضرات را خوانده بود وقتي برند كابينه در پنج سال يك الونك نساخت بقيه اين جماعت چه انتظاري ميرود حداقل يك تشر بزنند
Iran, Islamic Republic of
...طرح عدم كفايت سياسي روحاني را سريعا طي لايجه سه فوريتي به مجلس ببرند....
Iran, Islamic Republic of
این مجلس؟
Iran, Islamic Republic of
الان کم کم دیگه وقت فرار بعضی هاست
Iran, Islamic Republic of
چهار فوریتی خیلی بهتره یه عدد فوریتش بالاتره موافق نیستی برادر
متین
Iran, Islamic Republic of
کدام مجلس !!؟؟ همان مجلسی که لاریجانی ریاست آنرا قبضه کرده !!!؟؟
چند ماه است اجازه طرح سئوال به نمایندگان نمیدهد ..
Iran, Islamic Republic of
باید بماند تا 3/5 سال آینده سیلی محکم امریکا و اروپا را بهتر درک کند.
Iran, Islamic Republic of
آقا اصلاح کنید وقتی علامت + را مکی زنی دو تا بیشتر میشه اینکار اگر عمدی هست تقلب است.
Iran, Islamic Republic of
یک نفر همزمان با شما مثبت زده. دو تا حساب نمیشه
Iran, Islamic Republic of
بدبخت کسی که فکر می کند سازمان مللل وشورای امنیت واقعا معتبرند
بیژن
قابل توجه اونهایی که به روحانی رای دادند و شادی میکردند!ایا در خانه کسی هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟........
Iran, Islamic Republic of
روحانی مورد تایید است و با اینهمه کارشکنی داخلی و خارجی همچنان امیدوارنه مملکت را اداره میکند
بیژن
پش معلومه درخانه کسی نیست!اینجا مخروبه ای تعطیل است!لااقل یه بنر بزنید تا مراجعین ببینند!
Iran, Islamic Republic of
با دلار 7000 تومانی و سکه 2 میلیون تومانی امیدی برای مردم باقی نمانده است .
Iran, Islamic Republic of
تصحیح میکنم
روحانی مورد تایید است و با اینهمه کارشکنی داخلی و خارجی همچنان امیدوارنه مملکت را ... میکند
Iran, Islamic Republic of
الان باید برجام... آتش زد تا ایران از دستشون راحت بشه
Iran, Islamic Republic of
قال البرجامیون .....
Iran, Islamic Republic of
کار هر بز نیست خرمن کوبیدن گاو نر میخواهد و مرد کهن
Iran, Islamic Republic of
روحانی جرات خروج از برجام را نداره
Iran, Islamic Republic of
حالا بگویید تقصیر دولت قبلی
Iran, Islamic Republic of
روحانی و دولت حالا مرگ بر آمریگا بگوییو یا نگوییم
Iran, Islamic Republic of
الان میشه این فرمایش مقام معظم رهبری به دولت رو یاداوری کرد که : آمریکا قابل اعتماد نیست به محض اینکه خرش از پل بگذرد از پشت به شما خنجر میزند و به ریش شما میخندد
هیهات منا الذله
Iran, Islamic Republic of
شما را به خدا با چه رویی میخواهید ۳ سال دیگر مردم را بیچاره کنید تادبیشتر خوار نشدید خودتان استعفا بدهید
Iran, Islamic Republic of
است گفتند که ظریف مصدق زمان است چون مصدق هم با رویگردانی از آیت الله کاشانی و پناه بردن و اعتماد به آمریکا به ملت پشت کرد
Iran, Islamic Republic of
حاشیه ها را شروع کن چرا ساکتی حاشیه ساز دوران
Iran, Islamic Republic of
حسین فریدون کجایی کجایی
Iran, Islamic Republic of
تکلیف اختلاس های کلان حسین فریدون چی شد؟؟؟ مدرک جعلی اش چی شد ؟ صرافی غیر قانونی اش چی شد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این البرجامیون؟
Iran, Islamic Republic of
هلک البرجامیون
حکایت ترامپ و دولت آمریکا همانند این است که ‌مگسي بر پرِكاهي نشست كه آن پركاه بر ادرار خري روان بود. مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتي مي‌راند و مي‌گفت: من علم دريانوردي و كشتي‌راني خوانده‌ام. در اين كار بسيار تفكر كرده‌ام. ببينيد اين دريا و اين كشتي را و مرا كه چگونه كشتي مي‌رانم. او در ذهن كوچك خود بر سر دريا كشتي مي‌راند آن ادرار، درياي بي‌ساحل به نظرش مي‌آمد و آن برگ كاه كشتي بزرگ, زيرا آگاهي و بينش او اندك بود. جهان هر كس به اندازة ذهن و بينش اوست. آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است. و ذهنش به اندازه درك ادرار الاغ و برگ كاه.
شاهین
United Kingdom
با سلام
داستان مثالی بسیار زیبا و عبرت برانگیزی ذکر نموده اید؛ واقعأ استفاده کردم.....
شاهین
United Kingdom
با سلام
جهان نیوز عزیز، متأسفانه با خودسانسوری بجایی نخواهیم رسید!...
Iran, Islamic Republic of
میوه های برجام را چیدید؟خوشمزه بود؟نوش جان. گوارای وجود
Iran, Islamic Republic of
شب خوابت میگیره روحانی؟
Iran, Islamic Republic of
چقدر روی برجام مانور زدید
Iran, Islamic Republic of
شرم-ننگ.....‌
United Kingdom
نه فقط حکایت ترامپ بلکه حکایت خیلی خیلی خیلی از مدعیان قدرت است که هیچی حالیشون نیست و همچنان مغرورانه بر آن پر کاه سوارند و........
Iran, Islamic Republic of
شرمساری مدعیان پوچ اصلاحات ایران در مقابل مزدم
Iran, Islamic Republic of
نتیجه تکیه بر بیگانگان بجای تکیه بر مردم
Iran, Islamic Republic of
ترامپ رییس جمهور بزرگ‌ترین اقتصاد ، نیروی نظامی ، تفریحات ، تجملات ، آزادی‌های مدنی ، و غیره است و ما هم که در گردنه فیلتر تلگرام موندیم ایشون رو مسخره می‌کنیم و اسمی از اسلام به دوش کشان به سوی قله های فتح دنیا با صادر کردن انقلاب اسلامی به پیش میرویم...
Iran, Islamic Republic of
ممنون که نظر بنده رو گذاشتید . فکر کردم حذف میکنید کاش حزب الهی ها از اول انقلاب حذفی عمل نمیکردند ...
Iran, Islamic Republic of
روحانی گریه کن اگر اشکی داری...
Iran, Islamic Republic of
روحانی بارها مردم و منتقدان را بی عقل خواند ...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین کشور بدهکار دنیا و بزرگترین کشور جنایتکار تاریخ را جا انداختید. حمله به ژاپن، ویتنام، افغانستان، ایران، سوریه، عراق با چند میلیون کشته
Iran, Islamic Republic of
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین کشور بدهکار دنیا و بزرگترین کشور جنایتکار تاریخ را جا انداختید. حمله به ژاپن، ویتنام، افغانستان، ایران، سوریه، عراق با چند میلیون کشته
Iran, Islamic Republic of
خدایی عراق رو خوب گفتی ، نه اینکه ما عراقی نکشتیم ؟ ما سوریه ای نکشتیم ؟ اسراییلی نکشتیم ؟ کرد نکشتیم ؟ ترک نکشتیم ؟ عرب نکشتیم ؟ فقط یه پراید جمهوری اسلامی تا حالا اندازه خود جنگ و بیش‌تر از مردم خودمون کشته .
Iran, Islamic Republic of
پراید در سال 72 به کشور ایران وارد شد و نتیجه کار شخص مغروق استخر است که حامی اصلی برجام بود.
صامین
Iran, Islamic Republic of
نه ببو جان ما عراقی نکشتیم بعثی به درک واصل کردیم
سوری نکشتیم داعشی هلاک کردیم
اسراییلی نکشتیم اما برنامه داریم برای نابودی جرثومه فساد و ظلم صهیونی
ما کرد نکشتیم و با هنر دیپلماسی سردار کبیر سپاه اسلام کردستان عراق را از چنگ صهیونیسم در اوردیم
ما عرب نکشتیم اما ان شا الله برادرای عرب و مسلمان یمنی رو از شر سران عرب ستان سقوطی نجات خواهیم داد
ما ترک نکشتیم اما ان شا الله با بازگشت برادران شیعه جمهوری آذربایجان به دامان مادری ایران به قدرت و عظمت ایران اسلامی می افزاییم
به نظرت اگه دشمنی های آمریکا و حماقت آمریکا دوستان وضع اقتصاد کشور رو این گونه پریشان نمیکرد کسی در وضع مناسب اقتصادی پراید می خرید ؟
مدیریت صنایع خودروسازی در دست کیست انقلابیون سازنده سجیل یا لیبرال های خود باخته معتقد به نظریه آبگوشت بز پاش
مقصود ما شخص ترامپ ودولت آمریکا است نه ملت آمریکا
وبدنیست این دوست بزرگوار که علی الظاهر سینه چاک آمریکا است یک نگاهی به تاریخ پیدایش ،تمدن و....آمریکا بیندازد وبعد تاکمر جلوی آمریکا خم شود
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات ههههههههه
Iran, Islamic Republic of
از میوه های برجام خبری نشد؟
Iran, Islamic Republic of
این حکایت بیشتر به دولت کلید میخوره که علم دانِ دیپلماسی بود
کجایند سرداران دیپلماسی لبخند که به فرموده ی شیخ کلیددار اجرشان از اجر خون شهدا کمتر نیست ؟؟؟
Germany
حاج حسن لبنیاتی سرکوچه ما هنوز سانتریفیوژها یش فعال است میتوانی با اون ادامه بدی اروپاییان این ماست را گذاشتند که تو سرت گرم بشه باز میخوای ادامه بدی . لطفا به همه اعضا دولت یک خودکار ضد گلوله بده بتونم حمله کنند ....
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، وقتی نظرات را میخوندم موندم که چرا حتی شما که خودتون رو اصولگرا میدونید حاضرید اینهمه نظرات مختلف را انتشار بدید ولی چیزیکه من نوشتم که هشدار و آگاهی دادن به مردم بود رو انتشار نداید.

"با سلام، عاقبت عدم توجه به نصایح و پیش بینی های رهبر؟!!!
حالا عده ای بروند و در خیابان پایکوبی کنند !!!
صنعت هسته ای که هزاران فایده داشت تعطیل شد. صنعت فضایی تعطیل شد. صنعت موشکی مخفیانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته. اسامی تمامی دانشمندان و کارگاهها و حتی تراشکارهایی که یک قطعه برای صنعت هسته ای تولید می کردند به آژانس(آمریکاو اسرائیل و انگلیس) تحویل شده. کوچکترین اقلام وارداتی کشور باید زیر نظر 1+5 سابق( یا 1-6) تهیه شود تا مبادا کاربرد دوگانه داشته باشد. دلارهای حاصل از فروش نفت که قابل ورود به کشور نیستند صرف خرید اجناسی میشوند که باعث بیکاری کارگر ایرانی شده. هرشخص و ارگانی که آمریکا تروریست دانسته حتی در داخل کشور باید مورد تحریم بانکهای خودمان قرار گیرند. هر نقطه کشور که بازرسان (یعنی جاسوسانی که مخفیانه کاپیتولاسیون برای آنها به اجرا درآمده) قصد بازدید از آنرا داشته باشند، مانعی ندارند و ... (انسان یاد داستان خر برفت و خر برفت مثنوی معنوی می افتد)
حالا بعد از تمام این فضایح، درست در تنها موقیتی که اگر ایران از برجام خارج شود، دنیا هیچ بهانه ای نخواهد داشت باز هم آقایان که تنها دستاورد آنها یک عهدنامه ترکمانچای (البته به مراتب بدتر) است میگویند با دوستان !!! اروپایی خود در این خصوص مذاکره می کنیم و در برجام می مانیم. این یک تله است تا فرصت بوجود آمده برای ایران از دست برود و در آینده هم تحریمها ادامه یابند، هم تمام فجایعی که بر سر ایران آمده ادامه داشته باشند. "
Iran, Islamic Republic of
روحانی خخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
کاش رئیس جمهور هم دیشب در پخش زنده برجام را آتش میزد تا دنیا بداند یاغی گری آمریکا راه بجایی نمیبرد . دوران زورگویی به پایان رسیده
Iran, Islamic Republic of
روحانی دیگه ماندن ندارد با چه رویی باید بماند
ايرج
Iran, Islamic Republic of
نتجه مهندسي انتخابات همينه ديگه
پایان دولت تحقیر و توهین
Iran, Islamic Republic of
اگر مهندسی در نتیجه انتخابات موثر بوده الان و با توجه آشنا شدن مردم با نا کار آمدی دولت می بایست قوه قضاییه و شورای نگهبان به تخلفات انتخاباتی رسیدگی و حق را به صاحب حق بدهند
اما اگر مهندسی انتخابات در نتیجه تاثیری نداشته باشد و این دولت منتخب اکثریت باشد باید دولت به درخواست اکثریت تن دهد و استعفا دهد
در هر دو حالت برای ادامه فعالیت "دولت پیرمردان ساده اندیش مرفه پر مدعا و بی ادب" و نابودی منابع و فرصت های ایران عزیز دلیلی وجود ندارد
سلام
Iran, Islamic Republic of
این هم هزینه ی فهم ملت شد!
اما داره هزینه ی فهممون بالا میره باید مراقب باشیم!!
ترامپ از برجام خارج شد چون جانش رو مکیده بود و با یک برجام دیگه میخواد با قدرت برگرده.انشاالله از این تجربه درس گرفته باشیم.(هرچند عده ای هستند که از ترکمانچایها و برجامچایها درس نمیگیرند ما وظیفه داریم اونها رو شناسایی کنیم و به مردم معرفی کنیم)
یادمون باشه:
آینه چون نقش تو بنمود راست
خود شکن، آینه شکستن خطاست
Iran, Islamic Republic of
باید غنی سازی 100 درصد را شروع کنیم.
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اصلا انگار اتحادیه اروپا و امریکا نقشه کشیده بودن که اول امریکا از برجام خارج شه، بعد اروپایی ها رُل بازی کنن که قویاً بر حفظ برجام تاکید دارن و بگن تنها کسی که میتونه برجام رو از بین ببره ایرانه! تو گویی اصلا آمریکا از برجام خارج نشده که موگرینی همچین حرفی میزنه. اینا با دیدن اقای روحانی دیدن نه، مثل اینکه ایران اهل مذاکره و مصامحه هست، پس نقشه کشیدن که ایرانِ اهل مصامحه رو بعد از خروج امریکا از برجام، در برجام نگه دارن. ولی بنظرم حتی اگر به تمام وعده هاشون هم عمل کنن، اینجا بازم این اروپایی هان که بردن. چون ایران بارها گفته بود اگر امریکا از برجام خارج بشه من هم خارج میشم، و وقتی ایران سر حرفش وای نسه، این یعنی اروپا و امریکا ایران رو شکست دادن و ایران رو وادار به مصامحه کردن. بنظرم اروپایی ها سر برجام ایران رو مصامحه گر شناختن و مطمئن بودن که ایران بعد از خروج امریکا بازم در برجام می مونه، برای همین با امریکا این نقشه رو ریختن...
اصرار بر اشتباه خود اشتباه دیگر است