جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
تهیه کننده سینما:

صنعت سینما در رکود و شکست است!

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 609778
تهیه کننده سینما گفت:صنعت سینما در رکود و شکست است و با این شرایط نمی تواند صنعت دیگری را نجات دهد.
صنعت سینما در رکود و شکست است!
به گزارش جهان نيوز،  منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما با تحلیل و بررسی شعار حمایت از کالای ایرانی در سینما گفت: من آدم سیاسی نیستم و واقعا تمایل به ورود در این حوزه را ندارم اما درباره حمایت از کالای ایرانی باید به نحوی پیش برویم که در هر صنعتی سلایق داخلی بیش از سلایق تبلیغاتی غیر ایرانی در ارجحیت باشد و البته بعد از آن سلیقه و سبک زندگی و کیفیت محصول هم مهم است .

وی با بیان اینکه در پروسه بیست ساله اخیر رشدی در صنعت و تبلیغات خاص سبک زندگی نداشتیم و این باعث شده که روز به روز کارخانه ها و مراکز صنعتی به علت مشکلات عدیده تعطیل شوند، ادامه داد: عملکرد بد تیم اقتصادی و تبلیغاتی داخل کشور باعث شده تا شاهد این اتفاقات باشیم.

لشکری قوچانی بابیان اینکه سیستم مالیاتی و دارایی کشور به دلیل اختلاس هاى زیاد ضربه خورده و بجای اقدامی برای مسدود کردن  پولشویی،مشکلات کارآفرینها زیاد شده است، ادامه داد: باید با دزدان نفوذى بیت المال برای حمایت از تولید و کالای ایرانی برخورد جدی و علمی کرد و بسیاری از کارآفرینها به دلیل مشکلات مالیاتی و ..... خانه نشینی را به کار ترجیح داده اند .

تهیه کننده سینما گفت:باید بدون نگرش سیاسی باید فکری برای تیم اقتصادی و تبلیغاتی کشور بکنیم که در غیراینصورت شاهد اتفاقات و تعطیلی بیشتری در حوزه صنعت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این مشکلات در سینما هم مشهود است و به عنوان نمونه فیلم هایی که در جشنواره بودند اکثرا از دولت پول گرفتند ، ادامه داد:و ظاهرا موفقیت یا نداشتن موفقیت بازگشت سرمایه مهم نیست و به نوعی کمر به همت نابودی بخش خصوصی بسته شده است.

لشکری قوچانی با تاکید بر اینکه این مشکلات به دلیل نداشتن  تیم اقتصادی خوب است، گفت: باید منصفانه و درست از بخش خصوصی و دولتی برای ارتقای سینمای ایران حمایت کرد به عبارتی فروش بالای یک فیلم به معنای سود دهی آن فیلم نیست .

وی عنوان کرد:اینکه توقع داشته باشیم که سینما بخش حمایت از کالای داخلی را در دستور کار قرار دهد اتفاق دور از انتظار است چون صنعت سینما در رکود و شکست است پس با این شرایط نمی تواند صنعت دیگری را نجات دهد.

لشگری قوچانی گفت:برای زنده ماندن سینما باید بودجه نفتی از آن حذف شود و یا به نسبت فیلمهای غیر تجاری ، با انصاف بودجه تقسیم شود که برای هدف والا نیاز به وسیله سالم برای رسیدن به آن هدف والا داریم .

تهیه کننده «قاتل اهلی» گفت:ما از نظر اقتصادی خودکفا نیستیم و تا خودکفا نشویم اتفاق ویژه ای نخواهد افتاد، اگر قرار است حمایت از کالای داخلی صورت بگیرد باید همه دست به دست هم دهیم و به طور قطع گروههای سیاسی بدون کمک متخصصان به تنهایی نمی توانند به هدف برسند .

وی خاطر نشان کرد:خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به هدف های متعالی در صنایع، نیاز به تیم اقتصادی و تبلیغاتی متخصص دارد که در غیر اینصورت همه صحبت ها در حد شعار باقی می ماند.

لشکری قوچانی گفت:همه ما دوست داریم کشورمان در استقلال مالی و اقتصادی و شرایط خوب باشد تا همه از زندگی خوب بهره مند شوند .

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *