سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - 28 May 2024
 
۰
فیروزآبادی در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور:

در تحقق دولت الکترونیک دچار عقب ماندگی هستیم

دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 609762
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در تحقق دولت الکترونیک دچار عقب ماندگی هستیم و باید به سرعت ان را جبران کنیم.
در تحقق دولت الکترونیک دچار عقب ماندگی هستیم
به گزارش جهان نيوز، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دومین همایش بزرگ نظام اداری کشور که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: فضای مجازی از توسعه و بکارگیری فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی حاصل می‌شود. این فضا ادامه فضای واقعی بوده که تا قبل از توسعه این فناوری وجود داشته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: بهتر است برای زندگی امروز بشر که به شکل شهرنشینی‌ و جمعیت متراکم گسترش داشته فضا توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه کسانی که متوجه قواعد توسعه این فضا نشوند فرصت‌های بهتر زندگی کردن را از دست می‌دهند، گفت: اکنون با فضای واقعی بسط یافته مواجهیم که در آن فرآیندها و روابط باید بازتعریف شوند.

فیروزآبادی تصریح کرد: فضای مجازی به شدت اجتماعی و اقتصادی است، چرا که اقتصاد جدیدی به نام اقتصاد دیجیتال در دنیا شکل گرفته است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار کرد: یکی از بهترین حوزه‌های خدماتی، حوزه اداری است و با شدت به سمت شبکه‌ای شدن پیش می‌رود که وجهه اقتصادی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختارهای اداری، درباره سخت‌افزارها و نرم‌افزارها بیان کرد: سخت‌افزارها سالهاست که به شکل قابل افزودن ساخته می‌شوند و نرم‌افزارها نیز سالهاست مبتنی بر خدمات هستند.

فیروزآبادی ادامه داد: در تحقق دولت الکترونیکی دچار عقب‌ماندگی هستیم و باید به سرعت آن را جبران کنیم و به تدریج وارد دولت مجازی شویم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: گامی که در دولت مجازی باید برداشته شود، مشارکت مردم است که این مشارکت موجب ایجاد اشتغال و تحول اقتصادی در همه حوزه‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: در خروج از تصدی‌گری در ایران دچار نوعی رهاسازی غیرمسئولانه شده‌ایم و ضروری است این روند هم اصلاح شود.

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه اقتصاد دنیا در حال تحول است، گفت: دیگر قرار نیست مسائل پولی و مالی فقط در بانک‌ها تعیین تکلیف شوند، بلکه پول‌های مجازی، کسب و کارهای مجازی و فین تک‌ها در حال شکل‌گیری هستند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: اقتصاد دنیا به سمتی پیش می‌رود که دیگر قرار نیست کار در کارخانه‌ها باشد و مرز محل کار دیگر اداره و کارخانه نیست.

وی درباره دولت هوشمند گفت: در دهه بعد دولت هوشمند را خواهیم داشت که دولتی توانمند است و برپایه شبکه اطلاعاتی شکل می‌گیرد که باید در آن تسهیل اطلاعات صورت گیرد.

فیروزآبادی درباره ضرورت اصلاح زیرساخت‌های نظام اداری گفت: در زمینه فراهم‌سازی زیرساخت‌ها نیز تأخیر داریم، اما ظاهرا وزارت ارتباطات این اقدام را آغاز کرده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد: پلت فورم‌های ما باید ملی باشند، ما نمی‌توانیم تمام امنیت، دانایی، توسعه و ... کشور را در بستر نرم‌افزارهای خارجی بگذاریم. اینها باید خاتمه یابد و از اینکه برخی پلت فورم‌ها را به صورت رایگان استفاده می‌کنیم خوشحال نباشیم، اینها در سطح ملی هزینه‌های بسیار بالایی برایمان دارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *