جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تظاهرات هزاران نفری علیه ماکرون در فرانسه

شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب: 609336
هزاران معترض به سیاست‌های رئیس جمهور فرانسه در پایتخت و برخی شهرهای جنوبی این کشور تجمع‌های اعتراضی برپا کردند.
تظاهرات هزاران نفری علیه ماکرون در فرانسه
به گزارش جهان نيوز، هزاران معترض به سیاست‌های اصلاحاتی فراگیر «امانوئل  ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه در سایه تدابیر شدید امنیتی در مرکز پاریس تجمع کردند.

  به نوشته «خبرگزاری فرانسه» حدود 2 هزار نیروی پلیس از جمله نیروهای ضد شورش برای مقابله با معترضان ماکرون در میدان «پانوراما»  حاضر شدند.

این درحالی است که تجمع‌های اعتراضی کوچکتری نیز در شهرهای جنوبی فرانسه چون تولوز و بوردو صورت گرفت.

یکی از سخنگویان دولت فرانسه روز جمعه نسبت به خشونت کشیده شدن این تجمع‌ها هشدار داده بود.


تجمع معترضان به ماکرون درپاریس
بر پایه این گزارش، این تجمع‌های مردمی جدیدترین اعتراض‌ها به سیاست‌های ماکرون است. اصلاحات مد نظر وی از نظام آموزشی فرانسه گرفته تا بخش ریلی موجب تنش او با گروه‌های مختلف شده است.

آنطور که رسانه‌های خبری گزارش کرده‌اند این اعتراض‌ها در ابتدا توسط «فرانسیس رافین» از اعضای مجلس فرانسه وابسته به حزب چپگرای این کشور به نام «فرانسه تسلیم ناپذیر» سازماندهی شد.

دانشجویان این کشور نیز روز جمعه علیه سیاست‌های آموزشی ماکرون تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، دانشگاه «اکول نرمال سوپریور» در پاریس به دنبال تجمع و اقدامات اعتراضی دانشجویان تعطیل شد.

تظاهرات‌کنندگان معتقدند که امکان آموزش عالی باید برای همه فراهم باشد. حاضران در این تظاهرات با کارکنان شبکه ریلی این کشور که آنها هم در اعتراض به برنامه‌های دولت اعتصاب کرده بودند، اعلام همبستگی کردند.

فرانسه از روز جهانی کارگر به این سو شاهد زد و خوردهای شدید و تجمع‌های اعتراضی در خیابان‌ها بود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *