چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی:

بارش ها تا چهارشنبه در ایران ادامه دارد

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب: 607650
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه ای که جمعه وارد کشور شد همچنان فعال است و انتظار داریم بارش ها تا چهارشنبه در بیشتر نقاط کشور ادامه داشته باشد.
بارش ها تا چهارشنبه در ایران ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام جم آنلاین، مسعود حقیقت روز شنبه افزود: این سامانه بارشی موجب بارش باران و تگرگ در بسیاری از مناطق کشور مانند روانسر، بروجرد، مریوان، تویسرکان، شورآباد لرستان، کنگاور، همدان، کوهرنگ، ارومیه، زرینه در استان کردستان، امیدیه در خوزستان و قزوین شده است.

وی اظهار کرد: امروز هم این سامانه بارشی در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور به شکل رگبار، وزش باد شدید و مناطق مستعد همراه با تگرگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

حقیقت افزود: شدت بارش ها امروز در برخی از مناطق غرب از جمله استان آذربایجان غربی، شرقی ، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، قسمت هایی از بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، همدان، استان مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، سمنان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: همچنین شدت بارش ها امروز در بخش هایی از استان ایلام، لرستان، آذربایجان شرقی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد را نیز شاهد خواهیم بود که می تواند در بسیاری از مناطق موجب آبگرفتگی معابر شود، برای مناطق شرقی و جنوب شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی می کنیم و در سایر مناطق پدیده خاصی نخواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: روز یکشنبه یعنی فردا در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان که شرایط بارشی ندارند، در سایر مناطق بارش پیش بینی شده است به طوری که بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد.

وی گفت: شدت بارش ها برای فردا - یکشنبه - بیشتر در شمال غرب و غرب کشور و روز دوشنبه فعالیت سامانه بارشی بیشتر در نواحی غربی، مرکزی و نقاطی از شمال شرق و شرق کشور از جمله دامنه های البرز خواهد بود.

حقیقت اظهار کرد: طی فردا و پس فردا با نفوذ جریان های شمالی ضمن تشدید بارش در سواحل خزر کاهش 5 تا 8 درجه ای دما را هم در نواحی شمالی به ویژه سواحل خزر خواهیم داشت و علاوه بر آن، در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف دور از انتظار نیست.

وی گفت: تهران امروز با بیشینه 26 درجه روز گرمی را خواهد داشت، دیروز بیشینه دمای تهران به 25 رسیده بود، کمینه صبح امروز 18 بود و فردا با چند درجه خنک شدن به حدود 22 درجه خواهد رسید.حقیقت افزود: امروز انتظار داریم در برخی از ساعات در مناطق شمالی تهران بارش رگبار داشته باشیم، فردا صبح بارش ها در پایتخت به نسبت خوب خواهد بود و به واقع انتظار بارش خوبی را در تهران داریم.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: راسک در استان سیستان و بلوچستان با 43 درجه و دلگان، نیکشهر در سیستان و بلوچستان، میناب و رودان در استان هرمزگان با 42 درجه به ترتیب گرمترین و ملایر در استان همدان با کمینه دمای صفر درجه دیروز خنک ترین نقاط کشور بودند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *