چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۷
۱۲۴

انتقادات کم سابقه آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر کار دولت/ مردم دو تابعیت بودن و بی‌عرضگی‌های مسئولان را تحمل نمی‌کنند

اگر معنی فقر را می‌فهمیدیم بیشتر تلاش می‌کردیم/ چگونه یک کشور ۸۰۰ میلیونی کمونیستی می‌تواند خود را اداره کند اما ما در مشکلات می‌مانیم؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴
کد مطلب: 607398
آیا از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ ملتی که ویلچری شد توان مقاومت ندارد.
انتقادات کم سابقه آیت الله جوادی آملی در دیدار با وزیر کار دولت/ مردم دو تابعیت بودن و بی‌عرضگی‌های مسئولان را تحمل نمی‌کنند
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی عصر امروز در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به شهر قم سفر کرده ضمن تبریک هفته کارگر اظهار داشت: از خداوند مسالت می‌کنیم که به اشتغال و تولید و ارج نهادن به مقام کارگر را در جامعه ما روز افزون کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فقر بدنی یک مشکل خوش‌خیم اما فقر فرهنگی یک مشکل بدخیم است، گفت: جامعه اگر از نظر حیثیت اجتماعی باشد، درست باشد فقر مادی هم تحمل می‌کند کما اینکه اوایل انقلاب فشارهای مختلف از جمله جنگ تحمیلی، بمباران‌ها، ترور شخصیت‌ها و ... تحمل کرده‌اند اما بدون شک همین مردم اختلاس‌ها و بی‌عرضگی‌های مسئولان را تحمل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه باید غده‌های بدخیم جامعه که مردم را ناراحت می‌کند شناسایی و برطرف کنیم، گفت: باید بفهمیم و درست عمل کنیم و بدانیم که مسایلی مانند دو تابعیت بودن مسوولان و پر کردن جیب برخی افراد تحمل نمی‌شود. باید بدانیم اگر ملت به‌خاطر همین مسایل نامطلوب شورید دیگر همه را می‌شورد و کنار می‌گذارد. به همین جهت حواس‌تان باشد.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: چگونه است که کشور 800 میلیونی که نظامی کمونیستی و بی‌دین دارد می‌تواند کشور خود را اداره کند اما ما یک کشور 80 میلیونی هستیم و این همه امکانات و آب و خاک مناسب داریم در مشکلات خود می‌مانیم؟ آن کشور با کفر 800 میلیون را اداره می‌کند اما ما با داشتن امام حسین (ع) و امام علی (ع) نتوانسته‌ایم؛ یعنی از این ظرفیت‌ها استفاده نکرده‌ایم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه راه‌حل بسیاری از مشکلات کشور ارج نهادن به کارگر است، گفت: دانشگاه‌های ما میزنشین تربیت نکنند چراکه میزنشینی یعنی مفت‌خوری بلکه دانشکده‌های ما باید کارگر تربیت کنند. کشور آلمان در جنگ‌جهانی دوم با خاکستر یکسان شد اما با پشتوانه کار ملت خود مشکلات را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه براساس آموزه‌های دین ملتی که آب و خاک مناسب دارد اما دستش را به سوی دیگران دراز کند از رحمت خداوند دور خواهد شد، گفت: حقیقت این است که اگر معنی فقر را می‌فهمیدیم بیشتر تلاش می‌کردیم .

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه فقیر طبق آموزه‌های قرآن کریم یعنی ملتی که ستون فقراتش شکسته، گفت: آیا از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ ملتی که ویلچری شد توان مقاومت ندارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه ملتی که جیبش خالی است بدون‌شک زیر بار دیگری می‌رود، گفت: این سخنان را قرآن کریم بیان کرده و ما از قرآن راستگوتر نداریم.

آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد. البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم. این بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌های برخی مسوولان قابل تحمل نیست. کشوری که این همه منابع و آب و خاک دارد چرا باید این همه گرسنه داشته باشد.

وی با اشاره به بیان نظرات مردم در فضای مجازی گفت: فضای مجازی به نظر من مجازی نیست بلکه یک فضای حقیقی است و هرجایی که اندیشه و فکر قابل بیان شد آن فضا فضای حقیقی است.

این مرجع تقلید با اشاره به برخی ناکارآمدی‌ها در کشور گفت: کشور هلند با اینکه کوچک‌تر از مناطق شمالی ایران است اما بخش عمده‌ای از لبنیات کشور دنیا را تامین می‌کند اما ما که نمی‌توانیم در این زمینه ظهور و بروز کنیم به خاطر بی‌عرضگی است .

جوادی آملی گفت: اگر ما توانستیم مشکل پشت میز نشستن افراد پر ادا، فاصله طبقاتی و بانک‌های ربوی و ... را حل کنیم ملت در برابر دیگر مشکلات تحمل خواهد کرد اما این مشکلاتی که گفته شد واقعا قابل تحمل نیست.

وی افزود: بانک‌های ربوی و رباخواری که اکنون در کشور ما وجود دارند خانمان‌سوز است و شعار امسال را با مشکل مواجه می‌کند چراکه تولید سرمایه می‌خواهد و وقتی برای تولید به بانک مراجعه کنید سودهایی حدود 20 درصد را مطالبه می‌کند.

آیت الله جوادی آملی گفت: ما این مشکلات را با دوستان می‌گوییم تا ان‌شاءالله برطرف شود و همین مسوولان ما هستند که می‌توانند عیب‌ها و گره‌ها را برطرف کنند.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که ملت ایران از کالای ایرانی و تولید داخلی حمایت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا ....
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
40 سال انقلاب کردیم تا الان یه محامکه درست درمون یه مسئولی ندیدیم
در حالی که فساد مسئولین علنی علنیه
ته محاکمه میشه کرباسچی که آینه دق مردم شده طرف تازه طلبکار هم هست

به کجا میریم ؟؟؟؟
با این اعتماد مردم دارید چه میکنید؟؟؟؟؟
در همین خطبه های عید فطری که گذشته اقا هشدار ندادن ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یک حدیثی رو خواندم به این مظمون که مسئولان یک جامعه لیاقت همان جامعه هستن! واقعا درست گفته شده ، مگه خدا نماینده مجلس انتخاب میکنه؟ رییس جمهور و وزیر و مدیر انتخاب میکنه؟ همون مردم انتخاب میکنن کاری به اصولگرایی و اصلاح طلبی ندارم ولی انصافا دولت اول روحانی چه موفقیتی در اقتصاد داشت که دوباره رای اورد؟ نمیشه انتخاب اشتباه کرد و بیرون گود نشست و انتقاد کرد
آدمیزاد
Colombia
اگر همه چیز بعهده خود مردم باشد پس دیگر چرا باید منت خدا را کشید و خود را بنده کسی دانست؟ پس همین خود مردم باید عفل خود را بکار گیرند و مشکلاتشان را بدون دخالت دادن مذهب ، و بطور منظقی حل کنند.!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
دین معیارهای زمامدار مطلوب رو تعیین کرده. محدوده رای مردم رو مشخص کرده و برای هر کسی وظایفش رو تعیین کرده. خیلی مسئله ساده ای هست. وقتی مردم به جای انتخاب کسی که نگاهش به داخل باشه، به کسی رای میدن که سیل واردات رو از آب معدنی و تخمه کدو گرفته تا .... رو سر تولید کننده و کشاورز داخلی خراب میکنه، کاملا مشخصه که بدبختیهامون هیچ ربطی به دین نداره.
محمد
Romania
یکی از مشکلات ما تو این مملکت اینه که هر کس نماینده و یا کاره ای شد نه میشه بر کارهاش نظارت داشت نه میشه بهش اعتراض کرد، همه میدوننند از خان انتخابات که رد شد دیگه کار تمومه، مردم معصوم نیستند که تو انتخابشون اشتباه نکنند. مثلا از کدوم مسؤل میشه در باره عملکردش سوال کرد مردم کجا میتونن از کسی سوال بپرسند و کسی را به چالش بکشند. هیچ کس تو این مملکت درباره عملکردش پاسخگو نیست همه مشکلات هم آمریکا ایجاد کرده!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ولی کسی انتخاب اشتباه نداشته
بین دو نفر بوده و روحانی قطعا بهتر از کاندیدای دیگه بود
Iran, Islamic Republic of
این همه قابلیت شما در درک دیدگاههای متفاوت با نظر خودتون من رو دچار بهت کرد
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا
خدا خیرت بده.

واقعا گل گفتی.
Iran, Islamic Republic of
بنظرم اینایی که میگن در جامعه ایران فقر زیاده
دروغ میگن
با امکاناتی که دولت و حکومت دارن بیشترین تلاشها برای رفاه مردم شده و ما نسبت به کشورهای همسایمون در سطح خوبی قرار داریم
Germany
با کارهایی که دولتمردان ما در چند دهه اخیر کردن افغانستانم تا چند سال دیگه از ایران جلو میزنه
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد! دلائل سخت کوشی تکیه به خود حمیت ملی کلیه پناهندگان افغان به سایر کشور ها طی سی واندی سال گذشته به روز شده ودارای انواع تخصص ها شده ومیل بازگشت قوی دارند!
Iran, Islamic Republic of
یاخودت ریس جایی هستس یابابات
آدمیزاد
Colombia
در پاسخ ایشان >
کشوری که دغدغه اش حجاب(پوشش و موی خانمها ) و روزه و شرع اسلامی باشد دیگر همه اولویت های دیگررا فراموش میکند، در حالیکه چین و یا هلند که اشاره کردید تنها دغدغه و اولویتشان رفاه و تولید و پیشرفت است و نتیجه اش را در هر دو حالت میبینیم.
Iran, Islamic Republic of
چرا الکی حرف مفت میزنی هر کاری که اشتباهه رو باید جلوش ایستاد میخواد بی حجابی باشه یا فساد
France
حجاب اختیاریست و اجباری نیست . در هیچ کجای دین مبین اسلام هم اجباری از حجاب نیست
Iran, Islamic Republic of
شما فقیه هستی که بهمین راحتی حکم صادر میکنی
Iran, Islamic Republic of
بعید میدونم که ندونی....
میدونی که حجاب ضروری دین هست...
اما به خاطر مرضی که در وجودت هست اینطور وقیحانه دروغ میگی
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه مردم ایران اصول گرا اصلاح طلب و ... همه ما ایرانی هستیم ولی باید ببینیم هدف چیست و کجا قرار داریم در ضمن اگر همه شما به آیه 28 سوره توبه مراجعه کنید و اعتقادی به خدا و قرانش داشته باشید می بینید اشتباه کجاست.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر همه مردم ایران اصول گرا اصلاح طلب و ... همه ما ایرانی هستیم ولی باید ببینیم هدف چیست و کجا قرار داریم در ضمن اگر همه شما به آیه 28 سوره توبه مراجعه کنید و اعتقادی به خدا و قرانش داشته باشید می بینید اشتباه کجاست.
Iran, Islamic Republic of
خیلی حرف مفت و بی مبنایی زدی جناب آدمیزاد

وقتی با دین مشکل داری نتیجه اش همین حرفهای مفته
رضا
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات ما از بی حجابی زنان و مردان است
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات ما از ادعای درک وفهم من! من! ایرانی! درسطح لالیگاست! بقیه عالمیان هم اهن!
سید
Iran, Islamic Republic of
یعنی وقتی که سواد ندارید نباید حرف بزنید. این قضیه حجاب و موی زنها و این حرفها اصلا چه ربطی داره به پیشرفت کشور؟ مثلا تا الان چقدر انرژی گذاشته شده برای این قضیه ؟ حتی اگر فرض کنیم که سخت گیری کرده اند در این مورد خب این مسئله چه ربطی داره به پیشرفت کشور؟ یعنی در کشوری که حجاب اجباری هست نمیشه پیشرفت کرد؟ الان که دیگه حجابی هم به اون صورت در کار نیست که بگیم مثلا چادر جلوی دست و پای فلانی رو گرفته . بیخودی نباید دست و پا چلفتی بودن و کار نکردن و دنبال پول مفت بودن خودمون رو بندازیم گردن حجاب و این حرفها. الان زنی که یک روسری نیم بند روی سرش هست نمیتونه کار کنه ؟ اصلا حجاب اجباری حتی اگر غلط باشه چه جوری جلوی کار و پیشرفت رو میگیره ؟حتما باید زنها لخت بیان بیرون تا بشه پیشرفت کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
دوست خوبم منظور دوستمون احتمالا این بود ک ما هزینه و وقت زیادی برای چیزی میذاریم ک عملا نتیجه ای در اون نمیگیریم و دوباره اصرار میکنیم ک ادامه بدیم و باز هم نتیجه نگیریم.سالها تکرار این فرایند....
Iran, Islamic Republic of
چرا بقیه ی نظر رو نقطه چین گذاشتین?!
عرفان
Iran, Islamic Republic of
من متوجه این هزینه و وقت زیادی نشدم. حرف رو دقیق و مستدل بگید. الان دقیقا بگید که چه هزینه و وقت زیادی برای این مسئله حجاب گذاشته شده؟ کجاها هزینه میشه برای این مسئله ؟ دقیق آدرس بدید که کجا هزینه میشه برای حجاب؟ حتی اگر هزینه هم بشه این هزینه دقیقا یا حدودا چقدره ؟ و اینکه چه جوری این مسئله جلوی پیشرفت جامعه رو گرفته ؟
United Arab Emirates
عرفان جان جواب سوالاتت رو در همون کامنتم داده بودم اما نمیدونم چرا نقطه چین گذاشتن!با این کامنتی ک منتشر کردن خودمم متوجه منظورم نشدم😊
Iran, Islamic Republic of
نه اتفاقا وقت و هزینه زیادی نمیذاریم که اگر گذاشته بودیم وضع دینو فرهنگ مردم این نبود
مسئله اینه که یک عده با بزرگنمایی این موضوعات تلاش میکنن ... دولت رو پنهان کنن
Iran, Islamic Republic of
اگر بی حجابی پیشرفت میاره پس حیوانات باید در قله پیشرفت باشند
Iran, Islamic Republic of
حیوانات که بی حجاب نیستن یاپشم دارن یاپر همون که باپشماش لباس می پوی
Iran, Islamic Republic of
مشکل همینه که یک عده با هیچ فساد و جنایتی در دنیا کاری ندارند و‌فقط مشکلشون حجاب هست. ادعای آزادی هم میکنن.
Iran, Islamic Republic of
جناب آدمیزاد فرق بین حیوانات و آدمیزاد همین است که حیوانات همتشان شکمشان است و شهوتشان .
اگر اولویت ما نیز چنین باشد چه فرقی با آنها داریم
رفاه تولید و پیشرفت خوب است ولی همه در خدمت انسان بودن باید باشد
حجاب روزه و شرع باید اولویت باشد تا هم دنیای ما آباد شود هم آخرتمان
آن وقت خدا به معیشت و دنیایمان هم برکت می دهد
United Arab Emirates
آخه بدبختی اینجاست شما فقط دم لز آخرت میزنید وگرنه اگر واقعا همتتون آخرت بود زندگی مردم و جهنم نمیکردید
كشوري كه تعصب قوم گرايي حزبي و تشكيلاتي و اشرافي گري در آن حرف اول را مي زند و استفاده از رانت اقتصادي و قاچاق كالا و در امان بودن مفسدين اقتصادي اقوام مسئولين نهادينه شده است به اين فقر مبتلا مي شود نه مسائيل حاشيه ديگر .
1
Iran, Islamic Republic of
خیلی هم فکر نکن که زیادی می فهمی!!!
کشورهای غربی هم به جای ترویج حجاب، برای مبارزه با حجاب و بی بند و باری برنامه می ذارن. یعنی هر کشوری در پی استقرار و استحکام بنیادها و قوانین خودشه.
قابل توجه برخی عزیزان روشنفکرنما!!
Iran, Islamic Republic of
الان انصافا اولویت اول در کشور مسایل دینی است؟! جان مادرت منطقی جواب بده.
وقتی دین در اولویت بعدی قرار گیرد بسیاری از مشکلات شروع می شود.
مثلا کجا دین گفته برا وام غین همه سود بگیر کجا گفته جریمه تاخیر بگیر ؟ کجا گفته اختلاس کن؟
الان واقعا همه جا دین اولویت اول است یا شهوت مال و شکم و....
Iran, Islamic Republic of
اسم خودتو گذاشتی آدمیزاد نظرات بوی فرهنگ حیوانی غربی ها رو میده یا افکارتو اصلاح کن یا اسمتو عوض کن تا کسی ظن منافق بودن نبره
United Arab Emirates
اون از تو آدمیزاد تره مطمئن باش
Iran, Islamic Republic of
الان کسانی روی کار هستند که همه دغدغشون به ظاهر رفاه مردم هست و‌ دین رو هم تضعیف میکنن. اما ایکاش میفهمیدن که هلند و ... هم هرگز آویزون بقیه نشدن برای پیشرفت کردن. از تولید کننده خودشون حمایت کردند. من واقعا امثال این نظرات را میبینم، میگم ایکاش اینها که همه دغدغشون رفاه هست حداقل الگوگیر های خوبی از کشورهای خارجی بودند. نه این که همش دنبال آویزون شدن باشن
سینا
Iran, Islamic Republic of
عالی بود ، حرف مردم که خریدار نداره حداقل علما از امکان بیانشون استفاده کنند کاش همه مثله ایشون دغدغه مردم را داشتند
محلاتی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
همانطور که دولتمردان احمدی نژاد را بدلائل فرهنگی نمی پذیرفتید
انتظار است الان هم مراجع عظام مسئولان بی عرضه و ناراضی ساز اقتصادی و سیاسی را راه ندهند و در غوش نگیرند
تا نیاید گزارش کذب ندهند و بعد از اعتبار مراجع برای خود خرج نکنند
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم که همین حرفها را زده است.
احمد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد نباید این حرف ها را مزد.باید به این حرف ها عمل می کرد.و روحانی هم به همین منوال .....
Iran, Islamic Republic of
وثبت اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
باندهای قدرت و ثروت مخالف احمدی نژاد هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
افسوس که با اینهمه درک و آگاهی و دلسوزی علمای بزرگ و روحانیت ، باز هم چشم ها کور و گوش ها کرند و نمی فهمند و نمی خواهند بفهمند و باز هم به کارهای باطل و غلط خود ادامه می دهند و گرنه از نظر شرعی ، گفته و حکم عالم دین و فقیه حجت است و جای سئوال و شک ندارد و سرپیچی از آن ، عصیان در مقابل خداوند و پیامبر است. قرآن کریم هم در چند آیه گفته است در مورد کسانی که کور و کر و لال هستند و نمی فهمند.
Iran, Islamic Republic of
سخنان حق ایشان که بازگویی سخنان رهبریست را باید شنید چون سخن فردی دلسوز و آگاه است. در ضمن چون نکته ای فرمودید عرض می شود مراجع ما بزرگ و کارشناسان و علمای دینند و بسیار مورد احترام ولی حجت شرعی در مسائل اجتماعی همیشه ولی فقیه است. شما در مورد شک بین سه و چهار در نماز از مرجعتان تبعیت و تقلید می کنید ولی همه حتی بر اساس فتوای خود مراجع عظام خود این بزرگواران نیز در مسائل کشور باید تابع رهبری و ولی فقیه به عنوان حجت شرعی باشند و باشیم. علت اصلی مشکلات کشور نیز دقیقا همین است که بعضی از مدیران نا اهل و نامحرم از ولی فقیه تبعیت نمی کنند. می روند جلوی ایشان می نشینند و در چشمان مبارک ایشان نگاه می کنند ولی می آیند بیرون و عمل نمی کنند یا دقیقا مخالف آن عمل می کنند. از نظر شرعی این افراد غاصب آن مسوولیت می باشند ولی چون به این مسائل اعتقادی ندارند وضع همین است که می بینید. آن مردمی که اینها را سرکار می آورند دود کارشان به چشم همه می رود. مشکل نداشتن اعتقاد واقعی به دین و فرهنگ صحیح در بین مدیرانی و مردمی است که خود را ایرانی هم می دانند و به ایران صدمه می زنند.
United Arab Emirates
مردم خیانت و تجزیه طلبی رو هم تحمل نمیکنن
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Germany
چگونه یک کشور 800 میلیونی کمونیستی و بی‌دین می‌تواند کشور خود را اداره کند اما ما در مشکلات خود می‌مانیم؟

جواب: چون بعد از قریب 40 سال پس از پیروزی انقلاب، متاسفانه هنوز نظم عمومی روابط اجتماعی بین مردم ایران، نظمی پادشاهی باقی مانده است.
هنوز مسئولین رده اول این مملکت در شمال شهر تهران ساکن اند. وزیر، وکیل، هنرپیشه، آوازه خوان، ورزشکاران حرفه ای فوتبال، مداح، روحانی، قاضی، امیر و امثال آنها حقوق های کلان میگیرند و اکثریت مدیران و چهره های شناخته شده جامعه ایران ، در تهران و آنهم در شمال تهران سکونت دارند.
برای ورود اسلام به نظم روابط اجتماعی باید با کار فرهنگی، ذهنیت عمومی شاهنشاهی فعلی را پاکسازی نمود. درست همانطور که پیامبر اسلام (ص) بعد از بعثت خود، نظم نوین اسلامی را در جامعه زمان خودش مطرح، ترویج و تثبیت کرد، ما هم باید به او و روش او تاسی کنیم و یک ذهنیت اسلامی را جایگزین ذهنیت سلطنتی فعلی کنیم تا بواسطه این جایگزینی، نظم اجتماعی بر مبنای اسلام در جامعه ایران ترویج و تثبیت یابد. ان شاء الله.
United Arab Emirates
برای اینکه تو اون کشور که چین باشه اختلاس و دزدی مجازاتش مرگه نه مثل ایران که الان از معاون اول احمدی نژاد تا بقایی و مشایی و مهدی هاشمی اکثرا به جرم جرائم مالی زندان تشریف بردن
Iran, Islamic Republic of
معاون احمدی نژاد رو گفتی بهتر بود از حسین فریدون و مهدی جهانگیری هم یادی می کردی .
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه از روز اول همه حس قدرت و ثروت داشتند و همه حرفها و شعارها یرای رسیدن به ان بود و از روز اول دین وسیله ایی بود یرای رسیدن به ان
Iran, Islamic Republic of
الان يعني هلند پيشرفت كرده مرهون دين اسلامه؟!!!
هر چيزي براي خودش علم دارد
علم اقتصاد
علم فناوري
علم سياست
علم ورزش
علم مهندسي
علم پزشكي
....
Iran, Islamic Republic of
انصافا ایران پیشرفتی نکرده؟!!!!! حداقل برو امارهای سازمان بین الملل را مطالعه کن.
Iran, Islamic Republic of
همه چيز نسبي است
پيشرفت در برابر كدام كشور و در چه دوره اي
البته جهان نيوز حرف منو سانسور كرد
من نميدونم كجا گفتم پيشرفت نكرديم؟!!
در برابر كشورهاي همتراز خودمون عقب افتاديم
مثل
اندونزي
مالزي
ويتنام
تايوان
سنگاپور
تركيه
قطر
امارات
گرجستان
حتي اخيرا عراق:)
Germany
افغانستان چند سال دیگه میره رو دست ایران اینا هنوز خوابن
Iran, Islamic Republic of
به نسبت زیر ساخت های در اختیار گرفته پیشرفت نکرده به اتکا تبلیغ سعی در توجیه دارد!
Iran, Islamic Republic of
واقعا علامه جوادی آملی نعمت بزرگی برای کشوره ، علامه از مخالفان احمدی نژاد بود ، این روزها رو میدید
خجالت بکشید 5 ساله که مملکت دست شماست. تمام اصلاحات امیرکبیر در حکمرانی قجری ظرف سه سال اجرا و ماندگار شد.
چند دهه لازم دارید برای کار بی عرضه ها؟
تا کی دیگران رو مقصر معرفی کردن؟
Iran, Islamic Republic of
حرف بی ربط میزنی
الان بحث راجع به کم کاریه این دولته
چه ربطی به احمدی نژاد داره
نکنه تو هم...میخایی همه تنبلی ها و بی تدبیری ها رو بندازی گردن دولت قبل
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
خدا ایشان و دیگر علمای با عمل و با اخلاص را حفظ کند
Iran, Islamic Republic of
این حرفهای حضرت آیت الله، حرف دل اکثر ملت ایرانه. اما کو گوش شنوا؟!!
Germany
به گزارش مشرق، دکتر محمد صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران طی یادداشتی به انتقاد از عدم برخورد پلیس با تجمعات متجاهران به فساد در برخی خیابان‌های تهران پرداخت و نوشت:

بیشتر بخوانید:
وزیر کشور قربانی بازی امنیتی همکاران «کاوه مدنی» شد


1- در قلب تهران خیابانی است به نام برادران مظفر جنوبی ( حدفاصل انقلاب و طالقانی) که این روزها به پاتوق عصرگاهی برخی دختران و پسران هم جنس باز و دارای انحرافات جنسی تبدیل شده است . در این خیابان می توانید دختران جوانی را ببینید که در دسته های چند تایی و در کنار خیابان بدون روسری و با بلوز وشلوار تنگ و یقه های باز، سرخوشانه مشغول کشیدن سیگارهای پر ( حاوی حشیش و...) هستند ! و یا در بغل پسرها و سر بر شانه های هم مشغول ....هستند . مشاهده رفتارها و آرایش ها و پوشش های ویژه همجنس بازان در این خیابان ساده است اما حضور پلیس در این خیابان تقریبا غیر ممکن شده و پاسخ پلیس در تماس‌های متعدد با 110 و 197 صرفا این است که می آییم و نمی آیند.


2- این که چرا پلیس جرات ورود به این خیابان پر از تخلف و فساد علنی و مقابله با جرائم جاری در آن را ندارد پرسشی است که باید از خانم‌ها مولاوردی و ابتکار پرسیده شود! همان هایی که با اهانت به پلیس و ماموران آن و در عوض حمایت از مجرمین و متخلفین ، دست پلیس را برای اجرای وظایف قانونی بسته اند !

پاسخ به این پرسش بر عهده آن دسته از نمایندگان مجلس و شورای شهر تهران است که به جای رسیدگی به وظایف و تکالیف قانونی خود ، ناجا را به دلیل انجام وظیفه قانونی در برخورد با جرائم مشهود ، با توپخانه سرزنش و اعتراض گلوله باران کردند! این پرسش را باید آن دسته از مطبوعات و فعالان رسانه ای و بازیگران بی هنری پاسخ بدهند که در ماجرای بوستان طالقانی ،مامور قانون را "خاطی" و مجرم وقیح را " مظلوم و قربانی " معرفی کردند!


3- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همان نیرویی است که سالهاست با کمترین امکانات و حداقل توقع در برابر مخوف ترین باندهای بین المللی قاچاق مواد مخدر ایستاده و پیچیده ترین معماهای جنایی را با هوشمندی رمزگشایی کرده و به روزترین خدمات پلیسی را در فضای مجازی به شهروندان ارائه کرده و می کند! اما همین نیرو در برخورد با افراد فاسدی که سلامت جسم و روح و روان جوانان را در قلب تهران و در انظار عموم به زشت ترین شکل ممکن تهدید می کنند دست بسته مانده و از انجام ماموریت قانونی خود عاجز شده است!


4 – کدام پدر و مادر ایرانی است که نگران آلوده شدن دختر و پسر نوجوانش به انحرافات وحشتناکی مانند همجنس بازی، مصرف حشیش و رفتارهای خلاف اخلاق در حاشیه خیابان نباشد و از پلیس برای مقابله و برخورد قانونی با عوامل چنین مفاسدی مطالبه نکند؟ آیا آن دسته از مدیران و مسئولانی که اخیرا مرتکب تهاجم ناجوانمردانه به نیروی انتظامی شدند حاضرند فرزندان و عزیزانشان شکار گرگ های سرگردان خیابان فوق ( و امثالهم) شوند؟ اگر پاسخ منفی است پس چرا برای پلیس در مقابله با این گرگ های فاسد و خطرناک مزاحمت ایجاد می کنید ؟ چرا به جای کمک به حافظان نظم وامنیت و حمایت همه جانبه از آنها در مسیر انجام وظایفشان ، به آنها اهانت می کنید و جانب مجرمین و متخلفان را می گیرید؟


5- امیدواریم ناجا همان گونه که فرمانده محترم ان بیان کرده اند در حفظ امنیت اخلاقی کوتاه نیاید و به عنوان نمونه با قاطعیت و جدیت و در اسرع وقت خیابان مظفر جنوبی را برای خانواده ها و نوامیس مردم به مکانی امن و خالی از فساد تبدیل کند! خیابانی که شایسته نام سه شهید خانواده مظفر باش.
آدمیزاد
Colombia
پرسش اصلی اینست که چرا فساد و فحشا و اعتیاد و پولپرستی در جامعه ما (که حتی در آلمان که شما تشریف دارید بیشتر است ) در جامعه ایرانی گسترش یافته است ؟ مگر این نسل همان نسلی نیست که با آموزش اجباری احکام و معارف اسلامی در مدرسه و در رسانه ها بزرگ شده اند ؟ پس چرا همین احکام و معارف اجباری نتوانستند نسلی سالم پدید بیاورند ؟ بیاییم ریشه کارها را بررسی کنیم....
Iran, Islamic Republic of
چون امریکا یک موبایل داده دستشون وشدن بعضیا سربازان امریکا. خودشون پول می دن و بیسیم را از فرمانده می خرن تا هرچی گفت گوش کنن. میگه اینجوری بخند می خندن این جوری گریه کن گریه می کنن اینجوری بپوش می پوشن. اینجوری برهنه شو میشن.اینو دوست بدار دوست می دارن. از اون بدت بیاد بدش میاد. اینو بخور می خورن. اینو ببین و اونو نبین میکنن. یک آدم ها پوچ و سطحی. فکر می کنی اینا را آموزش و پرورش یا پدر و مادرا تربیت می کنن؟ خیر اینا را امریکایی ها و غربیا و صهیونیستا دارن تربیت می کنن. نتیجش هم همینه. دنبال یک نسلین که مطیع اونا باشن. اگر جوونا را بتونن مطابق معیارهای خودشون بار بیارن دیگه احتیاجی به توپ و تفنگ نیس. همینا فرش قرمز میندازن زیر پاشون با سلام و صلوات و اسفند دود کردن میارنشون تو کشور.
Iran, Islamic Republic of
اونوقت شما در برابر آمریکا چیکار کردید?چرا شما جذبه ای برای ما ندارین?
Iran, Islamic Republic of
آموزش اجباری حداکثر میتواند کم اثر یا بی اثر باشد. آنچه باعث این وضعیت شده اینها نیست بلکه رتب خورده هایی هستند که میخواهند جامعه را از خوردن رتب منع کنند و باعث بوجود آمدن این وضعیت شده اند. مفسد از هر نوعش نمیتواند با فساد مبارزه کند.
در گذشته به سربازی میگفتند اجباری. یعنی همه چیزش و از جمله آموزشش اجباری بود. بالاخره نیروی نظامی هم تربیت میشد. نمیدانم اینکه میگوئید با اجبار نمیشود آموزش داد را از قوطی کدام عطار آورده اید؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا آدرس بدید که طبق کدوم تحقیق فساد داخل ایران از آلمان بیشتره؟ حرف زدن که کاری نداره . دلیل بیار. یاد گرفته اید که همین جوری آمار میدید. کدوم مقایسه انجام شده که نتیجه ش این بوده که فساد و فحشا در کشور ایران بیشتر از کشور آلمانه ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر دنبال حقيقتي اينم رفرنس
http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/52882/%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86

البته رفرنس زياده اين يك نمونه اش است
در مورد فساد اداري و دولتي :)
Iran, Islamic Republic of
این رفرنس که تو اینترنت بهش استناد کردی به چه دردی میخوره
کل اینترنت یه پروژه نظامیه زیر نظر ارتش آمریکا که زیاد دیده شده صفحاتی که در تضاد با منافع خودشونه رو حذف میکنن و به مطالب تامین کننده منافعشون پر و بال میدن
فکر کردی همه حکومتا مثه ایرانن که به مخالفاشون اینقد آزادی بدن
Iran, Islamic Republic of
اشتباه نکید تو دوره خاتمی ووزیری نجفی تو آموزش وپرئرش زیراب امور تربیتی زده شدوآزادی ولنگاری دانشچویان تو اختلاط دانشگا هها شروع شد.....تربیت دینی از مدارس کم رنگ ورخت بست فقط بسنده به یه جشن تکلیف آبکی برای دخترها شد و2030 در اصل زمان اون ها کلید خورد انگیزه از معلم ها گرفته شد وبا بحث دانش آموز محوری وپادشاهی اون ها وسوق دادن کودکان وخانواده ها با اومدن ماهواره ها به سمت زبان انگلیسی وغربی شدن و ودگرگون شدن هنجارها به ناهنجاری های ارزش شده حالا شما یه خیابان کوچک تهران را می بینید اصولا اطراف فضای فرهنگی تئاتر شهر وپارک دانشجو شده پاتوق خلاف های سنگین جنسی ودولت هم خوب می داند نیرو های امنیتی هم سکوت کردند ...
Iran, Islamic Republic of
دیگه دوره این اداهای روشنفکری تموم شده
دیگه کسی این حرفهای سراسر خود باختگی رو نمیخونه
کی گفته فساد در آلمان یا دیگر کشورهای غربی کمتر از ایرانه
ایران هر مشکلی داشته باشه اون قدر قدرت داره که بدون کمک خارجی ها در خیلی از حوزه ها حرف اول منطقه شو میزنه
اتفاقا هر جا می بینید کشور در جا زده یا پسرفت کرده بخاطر حضور مسولان دارای تفکر غرب زدگی و سرمایه داریه
اون جا هایی که مسولای معتقد به اسلام و دوست دار کشور مسولیت داشتن ما موفق بودیم و پیشرفت کردیم
برای لمس این اصل مقایسه کنید فیلم کبیر و خوش ساخت به وقت شام رو با سیاه نامه های ضعیف و صغیر اصغر فرهادی و ببینید تفاوت تفکر اسلامی و میهن پرستانه را با تفکر غربزدگی و خود باخته گی
همین اصل برای صنایع پیشرفته موشکی هم صدق میکنه در قیاس با تفکرات پوسیده و زنگ زده امثال ترکان در صنایع خودرو سازی
یا در قیاس بین موفقیتهای ایجاد شده موسسه رویان در موضوع شبیه سازی با مدیریت پچل و پر تلفات وزارت بهداشت
جناب خارج نشین خود عالم بین ما رو از افاضاتت محروم میکنی یا بازم بگم؟
France
پلبس باید یره هم جلوی دزدان ،اختلاسگران و زورگیرها و ساقیها را بگیره که تا دلت بخواهد وجود داره و هم زنانی راکه قانون حجاب را نمی خواهند رعایت کنند...
France
ها ها ها سانسور حرف من را عوض کردند . حجاب شخصی هست و به هیچ کسی ربطی نداره
احمد
Iran, Islamic Republic of
چطور تو فرانسه داشتن حجاب تو مدارس و دانشگاه ها ممنوعه غلام سیاه بر خودتو سیا کن
Iran, Islamic Republic of
آدم .... این مساله خیلی ساده س وقتی یه نفر میخاد تو جامعه حاضر بشه باید به ارزش های جامعه احترام بذاره
مثلا تو همون فساد آبادی که شما هستی اگه پوشش جوری باشه که تبلیغ اسلام کنه بهش گیر میدن
ما هم اینجا نمیذاریم کسی فرهنگ برهنگی و حیوانیت غربی تبلیغ کنه
آخه اینجا ایرانه سرزمین مردان و زنان غیور و پاک
اینجا مجمع السارقین والجانیان بریتیش و امریکا نیست
اینجا ایرانه فهمیدی خارج نشین؟
م
Iran, Islamic Republic of
... این وظیفه قوه قضائیه است نه پلیس
Iran, Islamic Republic of
ابتدایی ترین قانون را نمی دانی که پلیس مجری ست !!
Iran, Islamic Republic of
... جمعیت کشور مورد نظر یک میلیارد و چهرارصد میلیون نفر است نه هشتصد میلیون
۱٬۴۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰-
۸۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
—————
۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰
...
وحید
Iran, Islamic Republic of
در مثل مناقشه نیس . شما اصل مطلب رو درک کن دوست عزیز . حالا اونقدر تعداد دقیق جمعیت مهم نیس . چون شاید تا الان جمعیت اون کشور شده باشه ۱۴۰۱۱۰۱ نفر . پس شما هم اشتباه گفتی .
Iran, Islamic Republic of
واقعاً دست مريزاد اى كاش تمامى علما مثل ايشان احساس مسئوليت ميكردند
...
Iran, Islamic Republic of
همان مطالب احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد. البته بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم. این بی‌عدالتی‌ها و بی‌عرضگی‌های برخی مسوولان قابل تحمل نیست.
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سانسور چی های جهان نیوز !!
اسیر
Iran, Islamic Republic of
حالا احمدی نژاد که این حرفا رو بزنه، میشه ضد انقلاب!
بابک
Romania
با اینکه خیلی از حرفهای ایشان درست است اما مطالبی در بیاناتشان هست که باعث تقویت انقلاب و جمهوری اسلامی نمی‌شود
صحبتها و موضع گیری های جناب آیت الله در چند سال اخیر به نظر من چندان قابل هضم نیست ، ایشان زمانی تلویحا دولت را به دیاثت سیاسی متهم کردند، بعد، از مرحوم رفسنجانی که مدافع و حامی اصلی همین دولت بود تجلیل شایان و تمام قد نمود
زمانی گفتند کسانی که روسری به چوب زدند به جنگ آیات قرآن رفتند مدتی بعد گفتند این افراد با قرآن مخالف نکرده اند بلکه به شرایط کشور اعتراض دارند!
حالا هم با این حرفها که مردم ما را به دریا می‌ریزند! یا کشور کمونیست ۸۰۰ میلیونی با کفر اداره می شود اما ما نمی توانیم کشور ۸۰ میلیونی را اداره کنیم ناخواسته باعث تقویت جریان غیر انقلابی می شوند

هیچکس به اندازه رهبر انقلاب از وضعیت سیاسی،اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور مطلع نیست. تمام اطلاعات سری و فوق سری مملکت در همه زمینه ها در اختیار ایشان است. اما هر وقت سخنرانی دارند ضمن آسیب شناسی قضایا همیشه امیدواری می دهند و باعث قوت قلب دوستداران انقلاب می شوند. هیچ وقت نشده که از سخنان و بیانات رهبری تناقض یا مطلبی به دست بیاید که باعث ناامیدی یا تحقیر جریان انقلابی شود.
ای کاش همه علما مثل رهبر انقلاب بودند.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا می شود اینگونه هم دید که سخنان ایشان در راستای تایید و تقویت سخنان رهبریست. چون مخاطب ایشان که حضرت آقا نیستند بلکه همین دولتمردان چند نقطه هستند. خود ایشان هم می دانند که آقا اشراف دارند و می دانند که این افراد گوش نمی دهند و لذا بعضی مطالب که آقا صلاح نمی دانند خودشان بگویند را این بزرگان می زنند تا بدانند این یک مطالبه عمومی علمای دین است. در ضمن بعضی از مطالب که از ایشان نقل می شود را باید اولا از خودشان شنید نه از رسانه ها چون بعضا تقطیع می کنند و مطابق میل خودشان می زنند. دیگر آن که مطالب ایشان در مورد حجاب متناقض نیست وجوه مختلف آن را گفته اند یعنی هم دارند با خدا جنگ می کنند و هم اعتراض می کنند. بعضی هم نمی خواهند با خدا جنگ کنند (البته عملا می کنند) ولی فکر می کنند این طوری دارند اعتراض می کنند. در مورد کشور کفر هم درست می گویند. درست که کفار فقط به جنبه های حیوانی انسان و نیازهای فقط زیستی او توجه دارند و نگاه آخرتی ندارند ولی در همین وجه زیستی این کشور اسما کمونیستی کارش را محکم و بدون رودربایستی عمل می کند. مثلا در مورد فساد کوتاه نمی آید و اعدام می کند و.. البته الان ذائقه بعضی ها جوری شده است که اگر بخواهیم این طوری عمل کنیم صدایشان در می آید. الان برای بعضی ها عدالت امری منفی است. حرفش را می زنند ولی وقتی قرار شد عمل کنند اعتراض می کنند. در کشور مثلا چین یک نفر حرف می زند و همه هم تبعیت می کنند و با کسی هم در همین معیارهایشان شوخی ندارند (حداقل ظاهرش که اینطوریست). اما اینجا قبیله ای شده است. کسی از قبیله اگر جنایت بکند همه افراد آن قبیله از طریق رسانه هایشان یا سیاستمدارانشان یا به اصطلاح سلبریتی هایشان یا ...شروع می کنند به بمباران اجرای عدالت. مشکل اساسی الان عده ای از مردم شده اند که این جوری شده اند.
آدمیزاد
Colombia
هموطن، اینهمه سفسطه برای توجیه پیشرفت چین و عقب ماندگی ایران (ودیگر کشورهای اسلامگرا) نیازی نیست ، خواهش میکنم بیایید راهکاری کاربردی برای بهبود جامعه و آبادی و پیشرفت کشور نشان دهید ، من اگر جمهوری اسلامی ایران را براستی آباد کند و جامعه درست کند از همه شما سپاسگذار میشوم و دست همگیتان را میبوسم
Iran, Islamic Republic of
اینهم ظاهرا طرحیست که به ما القا کنند که ما عقب مانده ایم!!!
شما ظاهرا نمی دانید عقب مانده یعنی چه و عقب مانده ندیده اید. ما عقب مانده نیستیم. ما نسبت به سن انقلاب بسیار هم جلو رفته ایم. کمی دستاوردهای انقلاب را مرور کنید خودتان متوجه می شوید. در ضمن اگر کشورهای سلطه گر و ایادی نفوذیشان بگذارند ما به حال خودمان باشیم الان بسیار جلوتر بودیم. الحمدلله نسبت به قبل از انقلاب که مملکت و روستاها یک مخروبه کامل بود و فقط سه یا چهارتا شهر بود که نسبتا تاسیسات زیربنایی داشت الان بسیار آبادتر شده است البته بهتر هم می تواند بشود اگر ما به افراد درست رای بدهیم و بیاوریمشان سرکار دولت.
Iran, Islamic Republic of
مگر رهبری با گروه ها وجناح ها رودربایستی داردکه اشاره کنند دیگران حرف بزنندوحفظ نظام باید بالاتر از این باشد.
Iran, Islamic Republic of
رودربایستی ندارند ولی آقا بعضی مطالب را اشاره می کنند ولی این بزرگواران آن را مشروحتر بیان می کنند.
Iran, Islamic Republic of
جمعیت چین در سال 2017یک میلیارد و چهار صد میلیون بوده
اصلاح بفرمایید
Iran, Islamic Republic of
بنظر شماشیخ عجل چرا بنی ادم اعضای یک دیگرند که در افرینش زیک دیگرند رابرای مردمان سرزمین مدعی احسان به همنوع سرود!
Iran, Islamic Republic of
به خاطر این که شما ننویسی عجل بلکه بنویسی اجل!
Iran, Islamic Republic of
ببینید به کجا رسیدیم که داد خودشان نیز در آمده اما ما فعلا باید فدای محور مقاومت شویم و خاکمان را نیز به قطر و...دهیم(منظور خاک زراعی ست)وگرنه با تمام این مشکلات و بی عرضگی مسؤلان نالایق، وجبی از خاک پاک سرزمینمان را به احدی نخواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
به جای حمله به هم دیگه درمورد متن فوق اظهار نظر کنیم
Iran, Islamic Republic of
در کشور چین یک دولت وجود دارد و همه ارکان دولت در یک جهت به پیش میروند ولی در ایران ما دو دولت داریم که متاسفانه هم جهت نیستند و همدیگر را خنثی میکنند یکی دولت رسمی که از طریق قانون سرکار میاید ودیگری دولت پنهانی است که از زمان خاتمی شکل گرفته و با استفاده از قدرتی که در دست دارد مانع دولتهای خاتمی و روحانی و دوسال آخر احمدی نژاد شده است
Iran, Islamic Republic of
دولتی کا از طریق قانون روی کار آمده مثلا قانون عدم تامین تعرفه در برخی مناطق نا هم سو
یا مثلا ادعای مضحک م خ خیلی قانون مدار در بیان تقلب در انتخابات ۸۸
من مثه شما افتضاح ۸۸ رو درست کرده بودم تا ۱۴۸۸ روزه سکوت میگدفتم و دم از قانون نمیزدم
Iran, Islamic Republic of
....باور کنید همین پارسال هم اگر بخاطر دشمنان دندان تیز کرده و مقام معظم رهبری نبود مردم نجابت نمی کردند و هنوز اجازه بدهند شما روی کار باشید.امثال ایت الله جوادی املی روی چشم مردم جا دارند
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز لطفا یا کامنت را منتشر نکنید یا این جور از بینش نبرید چنان نابودش کردید که خود بنده که نوشته بودم نفهمیدم چی به چی است.چرا این قدر از مردم می ترسید.باور کنید ما مردم معمولی جامعه هستیم همین ها که هر وقت از همه جا کم می اورید می ایید سراغ ما.لطفا یا منتشر نکنید یا لا اقل طوری منتشر کنید که این چور بی معنی ومفهوم نشود....
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم بعضی ها به چی منفی می دهند این دیگر متنی نیست که بنده نوشته بودم.کلا جهان نیوز نابودش کرده است.البته حق دارند به این یک خط ونیم کلام بی معنی منفی بدهند.
Iran, Islamic Republic of
واقعیت را گفته است.
یونس
Iran, Islamic Republic of
بسیار متین و به حق گفتن ایشون ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشما آقای جوادی آملی .حرف دل مردم رو زدید. و روی اون مسوولان بی لیاقت غرب پرست ومال اندوز سیاه
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
با عرض پوزش از مرجع گرانقدر اسلام خواستم عرض کنم همه این مسئولان و حتی رئیس جمهوری وقت وقبل همیشه قبل از انتخابات ابتدا به حضور آیات عظام شرفیاب میشوند.پس شما هم با ید پاسخگوی این مصیبتها باشید.
Iran, Islamic Republic of
داشتم فكر ميكردم از ايشون جلوتر تو صف خيلي هستند كه بايد پاسخگو باشند دقت كني ميفهمي :)
دولت در سايه
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نوعا این دیدارها تشریفاتی است .متاسفانه هیچ کدام از دولتها به حرف مراجع بها نمی دهند. والا اگر آرشیوها را مطالعه کنید می بیند که آنها همان زمانها هم تذکر می دادند ولی افسوس........
Iran, Islamic Republic of
لطفا در خصوص خانه هاي احتكار شده در تهران و ساير شهرستانها تو سط محتكرين و دلا ل ها هم ارايه طريق فر ماييد
Iran, Islamic Republic of
هلند و چین و کشور های دیگر دنیا اندازه نصف ایران انگشت تو سوراخ ها ی دمیا نمی کنند . ...
Iran, Islamic Republic of
آنهای که از روحانی حمایت کردند و مردم به گفته های انان رای دادن و حالا پشیمان یا سخن دگر می گویند باید ساخگوی عملکرد خودشان باشند
Iran, Islamic Republic of
کسی پشیمان نیست
انتخاب دیگه ای نبوده
اقای رئیسی کار اجرایی نداشت تمام
وحید
Iran, Islamic Republic of
توجیه شما مثل این میمونه که از یک تازه فارغ التحصیل سابقه کار میخوان واسه استخدام . پس حق دارن . اون جوان بیچاره میگه به من فرصت بدین اما همش سابقه کار میخوان . آقای رئیس جمهور مگه از بدو تولد سابقه کار اجرایی داشتن ؟!ایشون هم تو همین مملکت کار کردن و الان مجرب شدن ...
Iran, Islamic Republic of
درسته ولي مملكت موش آزمايشگاهي نيست كه محل آزمون وخطا باشه
قطعا بايد كساني بيان كه تجربه كار اجراي داشته باشند در ضمن اينكه تفكر آقاي رييسي و اون پشت صحنه كه سپاه بود يك كم ترسناك بود
Netherlands
همان حرفهای رئیس دولت نهم و دهم
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
ما وارث ساختارهای پوسیده و فاسد دوران قاجار و پهلوی هستیم. متاسفانه این ساختارها بعد از انقلاب دست نخورده باقی ماند و جمهوری اسلامی به نحوی با این ساختارها کنار آمد بدونه اینکه به عواقب مخرب آن فکر کند....
Germany
مردم همچنان حامی و از فدائیان انقلاب اسلامی هستند و خواستار عدالت برای اختلاس گران و مجازات آنان هستند.
آدمیزاد
Colombia
جانم فدای اسلام و ایران
?????
Colombia
??????????
Iran, Islamic Republic of
مسئولین اگر خدا و مرگ مد نظرشان باشد کمتر خیانت می کنند
Iran, Islamic Republic of
سومین یاچهارمین کشور ثروتمند جهان از نظر منابع نفتی هستیم ولی به خاطر بی عرضگی مسئولان وضعمون اینه