يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
محمد هاشمی:

مذاکره دفاعی با ایران فقط بهانه‌جویی است

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 607245
عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا با خروج از برجام در عرصه بین المللی بی حیثیت می‌شود.
مذاکره دفاعی با ایران فقط بهانه‌جویی است
به گزارش جهان نيوز، محمد هاشمی عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برخی خبرها که حاکی از خروج آمریکا از برجام در 22 اردیبهشت دارد، گفت:  در صورتی که طرف‌های قرارداد برجام، این معاهده را  برهم بزنند ایران این توانایی را دارد که به سرعت به مسیر گذشته برگردد.

وی ادامه داد: به نظرم این معاهده میان شش کشور است و خروج یک کشور از آن به اعتبارش ضربه نمی‌زند، بلکه خود آن کشور را در عرصه بین المللی بی حیثیت می‌کند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه خروج آمریکا از برجام را اصلا مهم نمی‌دانم، بیان کرد: اگر ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کند، دیگر اعتباری در عرصه بین‌المللی برای آمریکا باقی نخواهند ماند.

هاشمی گفت: از نظر بین‌المللی جمهوری اسلامی در برجام  اثبات کرد که خواستار آرامش و نظم در جهان است، منطق کافی را برای انجام مذاکره دارد و به تعهداتی که در عرصه بین‌المللی تقبل کرده، عمل می‌کند.

وی درباره طرح مذاکره موشکی از سوی آمریکایی‌ها و برخی مقامات اروپایی، تصریح کرد: بحث دفاعی ایران از موضوع برجام کاملا جداست و بارها هم مقامات کشورمان این را اعلام کرده‌اند.

عضو اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: طرح مذاکره درباره توان دفاعی و موشکی ایران فقط بهانه جویی است و جمهوری اسلامی به این بهانه‌ها توجهی نمی‌کند.

هاشمی تصریح کرد: حق تقویت توان دفاعی برای همه کشورها از جمله ایران وجود دارد و دیگران حق دخالت در این زمینه را ندارند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *