پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آمریکا اگر واقعا دنبال مذاکره است به برجام بازگردد

پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 634644
نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه آمریکا از جنگ نظامی علیه ایران وحشت دارد،‌ گفت: آمریکا اگر صداقت دارد و می‌خواهد مذاکره کند به برجام بازگردد.
آمریکا اگر واقعا دنبال مذاکره است به برجام بازگردد
محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا اظهارداشت: آمریکا در طول سال‌های گذشته برای چندمین بار نشان داده برای ملت ایران قابل اعتماد نیست و در نزد مردم ایران پیشینه قابل قبولی ندارد.

وی با بیان اینکه  با توجه به شیطنت‌های مکرر آمریکا ملت ایران از این کشور بیزار است، افزود: هر کس تجربه را تجربه کند،‌ پشیمان می‌شود.
 
عضو فراکسیون امید مجلس اظهارداشت: ما مشاهده کردیم که آمریکا یک توافق بین‌المللی مثل برجام را به هم زد و از آن خارج شد و علیرغم اینکه تمام طرف‌‌های قرارداد مخالف بودند آمریکا اقدام به خروج از آن کرد و اگر آمریکا می‌خواهد صداقت نشان دهد باید به برجام بازگردد اما نمی‌شود که هم از برجام بیرون بیاید و باز دم از مذاکره بزند.

قمی خاطرنشان کرد: هدف آمریکا از اینکه می‌گوید من به دنبال مذاکره هستم این است که در ایران چند دستگی ایجاد کند و تنها به دنبال شیطنت است و به هیچ وجه اهل مذاکره نیست.

وی افزود: آمریکا از همان پیروزی انقلاب با نظام جمهوری اسلامی مخالف بود و مخالفت‌های خود را در قالب خلق کُرد، خلق ترک، خلق عرب و در ادامه در ارتباط با جنگ تحمیلی نشان داد و تماما در این جنگ پشت صدام بود و چه کسی است که نداند آمریکا صدام را علیه ایران بسیج کرد و بعد هم تحریم‌های متعددی را بر علیه ما وضع کرد و موانع زیادی برای جمهوری اسلامی به وجود آورد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس اظهار داشت: آمریکا به هیچ وجه عنوان برای مذاکره قابل اعتماد نیست و ملت ایران هم به خوبی آن را شناخته است  و می‌داند آمریکا دروغگویی بیش نیست.

قمی خاطرنشان کرد:‌ امروز خود آمریکایی‌ها می‌گویند که ترامپ حداقل روزی 15 دروغ می‌گوید و این مسئله باعث می‌شود که ترام اعتماد ملی خودش را هم از دست بدهد.

وی افزود: واقعیت امر این است که آمریکا از جنگ نظامی علیه ایران وحشت دارد و به هیچ وجه‌ وارد جنگ نظامی با ما نمی‌شود چرا که می‌داند شکست خواهد خورد.

عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: مردم ایران فرزندان ماه رمضان هستند و روزه می‌‌گیرند و گرسنگی بر آنها تاثیر ندارد و با روزه گرفتن به آنها می‌گویند که در بند شکم نیستند.

قمی در پایان با بیان اینکه ملت ایران مقاوم و استوار ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در کشور وحدت داشته باشیم و مسائلی که وجود دارد را حل و فصل کنیم و افرادی را که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند به خوبی بشناسیم.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *