جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اروپا چگونه بازی را باخت؟

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 607232
بدون شک‌، هرگونه رسمیت بخشیدن به توافق مشترک ایالات متحده آمریکا و اروپا بر سر برجام، به مثابه تکمیل بازی واشنگتن در اعمال خواسته‌های خود به تروئیکای اروپایی خواهد بود.
اروپا چگونه بازی را باخت؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق ، «محمدتقی جواهری» در یادداشت روزنامه «وطن امروز» نوشت:

  اخیرا نشریه «وال‌استریت‌ژورنال»، گزارش قابل تاملی را درباره تعامل مشترک ایالات متحده آمریکا و تروئیکای اروپایی بر سر توافق هسته‌ای با ایران منتشر کرده است. وال‌استریت‌ژورنال جزئیاتی از همکاری‌های آمریکا و اروپا برای رسیدن به یک توافق سیاسی احتمالی جهت اصلاح توافق هسته‌ای برجام را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

بر اساس این گزارش، در هرگونه توافق احتمالی میان واشنگتن و تروئیکای اروپایی، ایران از ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا آزمایش آنها منع شده و بار دیگر بر دسترسی آژانس به سایت‌های ایران از جمله سایت‌های نظامی تأکید خواهد شد! همچنین اروپا بر سر موضوع «تاریخ انقضای برخی محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران» نیز معتقد است این اختلاف را می‌توان با تعیین ملاک‌هایی برای برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و هشدار به این کشور درباره هرگونه انحراف این برنامه به سمت مقاصد نظامی حل‌وفصل کرد. همچنین دیپلمات‌های اروپایی به مذاکرات خود با آمریکا، بر سر فعالیت‌ها و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهند داد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *