جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲

پدیده «نفوذ» خطر جدی برای دانشگاه ها است

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 606545
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پدیده «نفوذ» یکی از خطرات جدی دانشگاه ها است چراکه دشمن با تغییر باورها و نگرش ها در جوانان نفوذ می کند و اهداف خود را پیش می برد.
پدیده «نفوذ» خطر جدی برای دانشگاه ها است
به گزارش جهان نيوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در جلسه شورای فرهنگی این دانشگاه گفت: متولیان امور فرهنگی در دانشگاه باید هوشیارانه عمل کنند و برنامه ها و فعالیت های خود را باتوجه به اثربخشی مثبت آنها اجرا کنند.

وی به تفاوت های تهاجم نظامی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: در جنگ نظامی، دشمن اعلام و دشمنی می کند، اما در جنگ و شبیخون فرهنگی، دشمن دوستانه و نرم و بی سروصدا ورود می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، پدیده «نفوذ» را از خطرات جدی در دانشگاه ها توصیف کرد و افزود: دشمن از طریق تغییر باورها و نگرشها در جوانان نفوذ می کند و اهداف خود را پیش می برد.

رهبر افزایش سطح آگاهی و بصیرت افزایی را از اولویت های اصلی متولیان امور فرهنگی دانست و گفت: این موضوع مطالبه اصلی مقام معظم رهبری است و دست اندرکاران امور فرهنگی دانشگاه آزاد نیز باید به شکل ویژه به آن بپردازند.

وی ادامه داد: توانمندسازی و ارتقا سطح بینش سیاسی و فرهنگی دانشجویان، استادان و کارمندان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «بسیج» نهاد مستقلی است که باید در راستای منویات مقام معظم رهبری و منافع ملی حرکت کند، خاطرنشان کرد: گرایش سیاسی برای نهادهای انقلابی سم است و «بسیج» نیز باید مستقل و بدون وابستگی به جریان های سیاسی عمل کند.

رهبر افزود: تولید نشریات تخصصی در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز از ضرورت های بصیرت افزایی و توانمندسازی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرند ميگى بزرگوار ! تا جائى مثل اطلاعات، بسيج، سپاه و ارتش مونده دشمن مگه مريض يا بيكاره كه در دانشگاه نفوذ كنه ؟! البته دانشگاه آزاد امكانش هست ولى دولتى ها نچ !
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کرده است. منظور ایشان از نفوذ فیزیکی غرب و عواملش نیست. منظور نفوذ از طریق تغییر در محاسبه افرادیست که مدیرند است. یعنی فکر مدیر را عوض می کنند بعد سیاستگذاری و تصمیم گیری و جهتگیریش عوض می شود.