جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سومین نشست مقدماتی کره‌ای‌ها پیش از دیدار بزرگ

دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 606414
سومین نشست مقدماتی بین مقامات دو کره برگزار شده است.​
سومین نشست مقدماتی کره‌ای‌ها پیش از دیدار بزرگ
به گزارش  جهان نيوز به نقل از تسنیم، سومین دور مذاکرات بین مقامات کره شمالی و جنوبی امروز (دوشنبه) آغاز شد. این مذاکرات در منطقه امنیتی مشترک پانمونجون در داخل منطقه غیرنظامی و پیش از دیدار روز جمعه رئیس جمهور کره جنوبی و رهبر کره شمالی برگزار شد.

این سومین دور مذاکرات بین مقامات دو کشور پیش از نشست روسای جمهور کره جنوبی و همسایه شمالی این کشور است.این گفت‌وگوهای مقدماتی عمدتا بر کنترل مسائل امنیتی و  تصمیم گیری درمورد پروتکل‌ها متمرکز است. مقامات دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی نیز اعلام کردند با توجه به اینکه دیدار میان رهبران دو کشور برای اولین بار در خاک کره جنوبی انجام می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دیدار مون و کیم سومین دیدار میان رهبران دو کره است. دو نشست قبلی در 2000 و 2007 همگی در پیونگ یانگ برگزار شدند. آخرین نشست قرار است در بخش متعلق به کره جنوبی منطقه پانمونجوم ( معروف به روستای صلح) برگزار شود.
امروز همچنین کره جنوبی تبلیغات رسانه‌ای با استفاده از بلندگوهای عظیم‌الجثه در مرز کره شمالی را متوقف کرد. کره جنوبی ده‌ها بلندگوی عظیم الجثه در منطقه مرزی با کره شمالی نصب کرده که از طریق آنها هرچیز از موسیقی پاپ تا اخبار حساس درمورد کره شمالی را پخش می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *