جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

همکاری حوزه‌ علمیه و کمیته امداد در زمینه فقرزدایی

چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵
کد مطلب: 605202
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به عملکرد مرکز جامعةالمصطفی گفت: این مرکز دارای ده‌ها هزار دانش‌آموخته در جهان است و امکان ارائه الگوی کمیته امداد توسط مراکز و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در جهان وجود دارد.
همکاری حوزه‌ علمیه و کمیته امداد در زمینه فقرزدایی
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به عملکرد کمیته امداد در استان قم اظهار کرد: گزارش عملکرد این مجموعه دلگرم‌کننده بوده است، نگاه مدیران کشور به قم باید نگاه متفاوت باشد، البته این به معنای تبعیض نیست.

وی اضافه کرد: در شهر قم از همه شهرهای کشور و 130 کشور دنیا طلبه داریم و هر اقدامی در این شهر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر ایران و جهان تأثیر می‌گذارد، اینکه کمیته امداد، شهر قم را به عنوان پایگاهی برای اندیشه‌سازی قرار داده، قابل تقدیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امداد یک مقوله مشترک انسانی است، اما در منطق دینی یک سری ممیزاتی دارد، تعامل بین کمیته امداد و حوزه‌های علمیه دارای اهمیت زیادی است و برای خلق یک الگو برای کشور و بحث‌های نظری در این زمینه، آماده همکاری هستیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به عملکرد جامعةالمصطفی اظهار کرد: این مرکز دارای ده‌ها هزار دانش‌آموخته در جهان است و امکان ارائه الگوی کمیته امداد توسط مراکز و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: برای فقرزدایی در کشور آمادگی داریم و حوزه‌های علمیه در استان‌های مختلف کشور وجود دارند، همچنین مبلغان طرح هجرت و مدیران حوزه‌های علمیه برای همکاری در این زمینه فقرزدایی آماده هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: باید روح تعاون و تکافل در جامعه تقویت شود و این مسأله مرتبط با فرهنگ است که حوزه‌های علمیه در آن نقش ایفا خواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ضرورت فقرزدایی در کشور خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که سرعت فقر از سرعت فقرزدایی پیشی نگیرد و هر سال فقرا کمتر شوند، امام علی(ع) کمتر از چهار سال حکومت کرد، با وجود چندین جنگ در زمان شهادت این امام معصوم هیچ بی‌سرپناه و گرسنه‌ای در شهر کوفه وجود نداشت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *