جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چند هزار صرافی غیرمجاز درکشور وجود دارد؟

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 604713
رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان از وجود چندصد یا چند هزار فرد یا دفتر و شرکت با عنوان صرافی غیرمجاز خبر داد که بصورت زیرزمینی مشغول به فعالیت غیر رسمی ارز هستند.
چند هزار صرافی غیرمجاز درکشور وجود دارد؟
به گزارش جهان نيوز، سعید مجتهدی رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان  با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر حدود هفتصد صرافی قانونی و دارای مجوز در کل کشور وجود دارد که هر کدام با ۴ میلیارد تومان سرمایه وارد این بازار شده‌اند.

وی در خصوص تعداد صرافی‌های غیر مجاز نیز گفت: بهتر است بگوییم چندصد و یا چند هزار فرد یا دفتر و شرکتی که بصورت مرتب عملیات غیر رسمی ارزی انجام می‌دهند که البته این اماکن بدون تابلو و زیر زمینی است.

رییس شورای عالی کانون صرافان ایرانیان ضمن تقدیر از برخورد نیروی انتظامی با غیرمجاز‌ها تصریح کرد: وظیفه نظارت بر این غیرمجاز‌ها با کانون نیست بلکه برعهده بانک مرکزی نهاد‌های امنیتی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی است که این نهاد‌ها با جدیت بدنبال برخورد‌های لازم هستند بطوریکه با جریمه‌های سنگین دست سودجویان را از بازار کوتاه کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *