جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
به بهانه قتل «عاصفه»؛

بررسی آمار وحشتناک تجاوز به کودکان در هند

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 604680
قتل و تجاوز به عاصفه دختر هشت ساله کشمیری در حالی صورت می‌گیرد که طبق آمارهای رسمی، هند بالاترین میزان جرائم جنسی علیه کودکان و زنان را در تمام جهان داراست.
بررسی آمار وحشتناک تجاوز به کودکان در هند
به‌گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، جمعیت زیاد و فقر عمومی که در هند حاکم است باعث شده تا میزان جرائم علیه کودکان و بانوان در این کشور به نرخی فاجعه بار برسد.اگر نگاهی به تعداد جرائم ثبت شده که شاکی پرونده حاضر شده واقعه را شرح دهد بیندازیم متوجه خواهیم شد که اوضاع در کشور هزار ادیان چه اندازه بحرانی است.

راج ناته سنگ وزیر کشور هند در سال 2016 اعلام کرد: تعداد پرونده‌های تجاوز جنسی که به صورت رسمی ثبت شده‌اند از مرز 100 هزار پرونده گذشته است.در این سال 36 هزار مورد تجاوز جنسی به کودکان کم سن وسال نیز در کشور هند ثبت شد.

حکومت هند در سال 2017 گزارشی منتشر کرده و اعلام کرد: هر 15دقیقه به یک کودک کم سن و سال درهند تجاوز می‌شود.
در این سال دهلی‌نو پایتخت هند ناامن‌ترین شهر برای بانوان اعلام شد زیرا 9هزار و 100 مورد پرونده ثبت شده تجاوز جنسی در این شهر وجود داشت.

یکی از دلایل اصلی افزایش این گونه جرائم عدم وجود قوانینی خاص برای مجازات عاملان این وقایع است، در این رابطه فاتیچر لیک می‌نویسد: قوانین موجود برای مجازات متجاوزین به عنف مربوط به حدود صد سال گذشته است و آنقدر پیچیده و سخت هستند که هیچ کس حاضر نمی‌شود یک پرونده تجاوز را پیگیری کند.

در این رابطه یک نظرسنجی عمومی میان بانوان و کودکان هندی انجام شد و در کمال تعجب 53 درصد افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که حداقل یک بار به آنها تجاوز جنسی صورت گرفته است.

متاسفانه بسیاری از این پرونده‌ها صرفا به تجاوز جنسی ختم نمی‌شوند و افرادی که بانوان و کودکان را مورد تعرض قرار می‌دهند قربانی خود را به طرز فجیعی می‌کشند تا شناسایی نشوند.
قربانیان جرائم جنسی در هند به اتباع این کشور محدود نمی شوند بلکه تجاوز به یک توریست‌های اروپایی نیز بارها در هند جنجال آفریده است.

آمار تجاوز به زنان مسلمان و دیگر اقلیت‌های مذهبی نیز در هند فاجعه بار است زیرا هندوهای متعصب ارزشی برای آنان قائل نیستند و پرونده قتل عاصفه دخترک هشت ساله کشمیری نیز جزو این دسته از پرونده‌هاست.این دختر معصوم حدود سه ماه پیش مفقود شد و پیدا شدن جنازه کوبیده شده او فاش کرد که پیش از قتل بارها نظامیان هندی به او تجاوز کرده‌اند و پس از انتقال  او به یک معبد هندوها، به او مواد مخدر قوی تزریق می‌کردند.پلیس منطقه علیرغم اینکه قاتلین را شناسایی و دستگیر کرده بود ولی تحت فشار حزب حاکم و همچنین هندوهای متعصب که خواستار آزادی متجاوزین بودند، آنها را رها کرد.

تعصب هندوها در این زمینه به حدی بالاست که حتی وقتی هنرمندان مطرح هند به این حادثه هولناک اعتراض کردند، آنها را مورد انتقاد شدید قرار داده و تهدید کردند.یکی دیگر از دلایل گسترش فساد و حتی آمار بالای حملات تروریستی که هند را به نا‌امن ترین نقطه جهان تبدیل کرده است، خفقان شدید رسانه‌ای است .

متاسفانه حتی رسانه‌های داخلی نیز از پرداختن به این موضوعات مهم خودداری می‌کنند و همین باعث شده تا سالانه ایرانیان بسیاری هند را به عنوان مقصد سفر سیاحتی خود انتخاب کنند حال آنکه این کشور بالاترین آمار حملات تروریستی در جهان را به خود اختصاص داده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *