جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳۹
حسین شریعتمداری:

هزینه موشک‌ها را عربستان داده است پس باید در انتظار موشک باشد

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 603817
مدیر مسئول کیهان گفت: بدون کمترین تردیدی هزینه حمله مشترک و جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را آل سعود پرداخته است، بنابر این تاوان آن را نیز باید عربستان و همپیمان‌های او بدهند.
هزینه موشک‌ها را عربستان داده است پس باید در انتظار موشک باشد
به گزارش جهان نيوز، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه «کیهان» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون حمله آمریکا و انگلیس و فرانسه به سوریه، اظهار داشت: ترامپ اعتراض کرده‌بود که 7 تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده‌ایم بی آن که نتیجه‌ای به دست بیآوریم. او این هزینه را احمقانه توصیف‌ کرده و گفته‌بود که حاضر به ادامه حضور در سوریه نیست. در پی این تصمیم ترامپ، بن سلمان پذیرفته بود که هزینه دخالت آمریکا در سوریه را بپردازد و به عنوان اولین گام 4 میلیارد دلار پرداخته بود. بن سلمان بعد از آمریکا به انگلیس و فرانسه رفت و با مقامات این دو کشور نیز در همین خصوص به مذاکره نشست.

شریعتمداری گفت: بر این اساس بدون کمترین تردیدی می توان نتیجه گرفت که هزینه حمله مشترک و جنایتکارانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را آل سعود پرداخته است، بنابر این تاوان آن را نیز باید عربستان و همپیمان‌های او بدهند و سوریه برای تلافی این جنایت باید ریاض و ابوظبی را موشک‌باران کند.

مدیر مسئول کیهان با استناد به کلام امیرالمومنین علیه‌السلام که می‌فرمایند: «سنگ را به همان سو پرتاب کنید که از آنجا آمده است»،تصزیح کرد: این اقدام تلافی‌جویانه در عرف بین‌المللی نیز کاملا توجیه‌پذیر است چرا که عربستان رسما اعلام کرده که تامین هزینه حمله به سوریه را پذیرفته است، از این روی یکی از طرف‌های درگیر و از عوامل اصلی حمله اخیر تلقی می‌شود.

مدیر مسئول کیهان شرایط عربستان و امارات را بسیار شکننده و آسیب پذیر توصیف کرد و ادامه داد: عربستان به شدت درگیر نارضایتی های داخلی و کینه توزی شاهزادگان سعودی علیه بن سلمان است و جنگ یمن که قرار بود ظرف یک هفته پایان پذیرد، وارد چهارمین سال خود شده است بی آن که غیر از تضعیف و خسارت های فراوان برای آل سعود دستآوردی داشته باشد. این شرایط عربستان را به یک بشکه باروت تبدیل کرده که به آسانی قابل انفجار است. امارات نیز قبل از آنکه یک کشور باشد، یک تجارتخانه است و با شلیک اولین موشک تمامی ساختار آن فرو می‌ریزد.

شریعتمداری افزود: هر سه کشور آمریکا و انگلیس و فرانسه از ناتوانی خود برای ادامه ماجرا باخبرند و به همین علت، بلافاصله بعد از حمله موشکی از یکسو اعلام کردند که این حمله برای ساقط کردن حکومت اسد نبوده است و حال آنکه 7 سال همه توان خود را برای فروپاشی حکومت سوریه به کار گرفته بودند و از سوی دیگر اعللام کردند که حمله تمام شده و ادامه نخواهد داشت. این دو نکته از پاشنه آشیل آنها خبر می دهد و نباید از نگاه سوریه دور بماند همانگونه که رهبر معظم انقلاب خطاب به آمریکا فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده و تاکید کردند اگر دست به جنایتی زده شود، عاملان را حتی اگر جابجا شده باشند تعقیب خواهیم کرد.

مدیر مسئول کیهان خاطرنشان کرد: رهگیری دهها فروند از موشک های شلیک شده توسط سوریه حکایت از آن دارد که این کشور در طول جنگ 7 ساله داخلی و خارجی آبدیده شده و به یکی از قدرت های بزرگ منطقه تبدیل شده است و این واقعیت از نگاه سه کشور حمله کننده نیز پنهان نیست و به همین علت اصرار دارند که ماجرا را تمام شده بدانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر به حملات آمریکا و اسرائیل جواب داده نشود به عنوان علامت ضعف تلقی خواهد شد و باعث تکرار این حملات می گردد.

کلوخ انداز را پاداش سنگ است
Iran, Islamic Republic of
اقای شریعتمداری میشه لطفا بجای حقوق میلیاردی که می گیریی بری سوریه ؟
Romania
اشتباهی مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
مثل حرف مفت زدن که مفت و بدون پوله.
United Arab Emirates
تحلیل های آبکی رو تمام کنید
...
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما که یه روزنامه نویس سیاست های کلان دنیا را تعیین میکنه
Iran, Islamic Republic of
اگه جنگی بشه اقای شریعتمداری خودت که نمیری همانطور که زمان جنگ با عراق نرفتی برای مردم دنبال جنگ نگرد
Iran, Islamic Republic of
شما بچه های نورسیده خب ایشان را نمی شناسید و شیاطین هم در مورد ایشان دروغ زیاد گفته اند و می گویند. ایشان در زمان طاغوت دستگیر وبه اعدام محکوم شد و اگر یک هزارم شکنجه هایی که ایشان تحمل کرده است را به شما بدهند تا هفت جد محترمتان را لو می دادید. حالا ایشان را به جنگ و...می ترسانید و لغز می خوانید. در ضمن ایشان در دفاع مقدس هم حضور داشته است. گویی مثل تفکر شما بچه ها باید هر کسی هر کاری کرد را در بوق کند. شما با رمبو و...خوش باشید. اگر جنگ هم شد با شما اگر در کشور بمانید کاری ندارند دیگران می روند جور شما را می کشند و شهید می شوند. مثل خود 8 سال دفاع مقدس. در 8 سال هم ما دنبال جنگ نیودیم آن ها به ما حمله کردند و ما دفاع کردیم. شما غم نخور و نترس کسانی هستند که از شماها هم دفاع کنند. فقط بخیر شما امید نیست لطفا شر نرسانید.
Iran, Islamic Republic of
اشتباه منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
شخص ایشان بعنوان یک ایرانی و یک انسان برای من مورد احترام و تکریم می‌باشد ولی تفکر ایشان قابلیت اجرایی شدند را ندارد برای اینکه با آرمان انسانیت جور در نمی آید ولی ایشان می‌توانند هر نظری را که دارند اعلان نمایند و بر ان پا فشاری نماید
Iran, Islamic Republic of
همش چرته
در ناز و نعمت رانت دولتی می گیره بی ارزش ترین روز نامه رو میده بیرون
ملاک حال فعلی افراد است
Iran, Islamic Republic of
اين بابا خانم بچه ها لندنه مطمئن باش!
اين عشق جنگ و جهادها هم در حد چهارشنبه سوري رو ميتونن هندل كنن در حد جنگ تقيه مي كنن و معذورن!
عدالت
United Kingdom
فردا ( ممکن است ) دولت بخاطر همین حرف شریعت مداری روزنامه کیهان را تعطیل کند
Iran, Islamic Republic of
اين يعني ما هم بايد منتظر موشك باشيم چون هزينه موشك هاي يمن و حزب الله و ..... مي ديم!
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا. افرین. منتها ما خودبین و خودپسند هستیم. در نظر امثال ایشان هر کاری ما بکنیم خوبه و دیگران نباید ناراحت بشوند. ...
Iran, Islamic Republic of
جیگر اونا اومدن تو منطقه ما سوریه .یمن عراق باید بزنیمشون همون جاها وگر نه که سربازاشون ...
Iran, Islamic Republic of
منطقه شما سوریه هست ؟ کشوری که باهاش حتی 1 مرز دریایی هم نداری ؟ منطقه تو مردم کشورتان که تو فشارن !!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
مگر منطقه کدخدا سوریه هست که از یک قاره دیگه آمده سوریه؟
Iran, Islamic Republic of
خودت میگی کدخدا ؟ چیت به امریکا میخوره ؟ بودجه ات ؟ صنایع نظامیت ؟ صادرات و وارداتت ؟ میزان محبوبیت جهانیت ؟ میزان محبوبیت در بین مردم ؟ دمکراسی ؟ استاندارد جهانیت ؟ من فکر کنم واقعا بعضیها توهم زدن . المان را می شناسی ؟ کره جنوبی را می شناسی ؟سنگاپور را می شناسی ؟ وییتنام ؟ تمام این کشورها صنعت و پسشرفت خودشون را مدیون امریکا هستند . خوبه ادم اول یک نگاه به خودش بکنه بعد صحبت کنه ....
Iran, Islamic Republic of
اقای ابوذر چین را می شناسی ؟ هند را چطور ؟ اروپا را چطور ؟ امریکا ۱ تغییر تو سیاست اهن و ورودش گذاشت به التماس افتادن من فکر کنم شما نیاز داری یکم مطالعه کنی . ...
Iran, Islamic Republic of
بتوچه تو به مردم خودت برس
Canada
«حسین شریعتمداری» قبل از آنکه مدیر مسئول روزنامه «کیهان» باشد گفته میشود!!!!!!!!!! که کارمند یکی از شرکتهای انگلیسی در ایران در دوران قبل از انقلاب مقدس اسلامی بوده است. لذا به تحلیلهای ایشان که حاکی از بینش عمیق وی از جناح دشمن است باید توجه خاص نمود.
Iran, Islamic Republic of
شما در کانادا کانادا بخور و نمی خواهد راجع به ایشان اظهار نظر کنی.
Iran, Islamic Republic of
مي خوريم خيالت راحت
Iran, Islamic Republic of
بخورید نوش جونتون . ما هم تو ایران داریم کره شمالی میشیم .
Canada
...
United States
...
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
حاجی حرف از تلافی نزن که خیلی از کد خدادوستان نگران امنیت ملی و گرین کارت هاشون میشن ودلشون ازرده میشه ،
یکی هم که پیام داده زمان جنگ تحمیلی شریعت مداری
جنگ نرفته ، نه که شما و تیر وطایفت توی خط مقدم بودی ،اخه جوجه اگه گذشته حاجی رو از موساد استعلام کردی بایدم توی همه چیز شک کنی ؟
اره جون تو ،شریعتمداری جبهه جنگ رو ندیده، فقط ... با همراهی ... ... کل جنگ رو اداره کردن بقیه مردم هم همه از ترسشون رفته بودن امریکا داشتن تفریح میکردن ،شک داری از ...بپرس!
راستی کمیته مشترک رو هم اضافه کن به همه اون سالها
سالوس
Netherlands
وای بر انهایی که هنرپیشه های وسترن و دلالان خون مردم بی گناه دنیا ،فاحشه های سیاسی،برای چند روز بیشتر ماندن ،با فروش اسلحه،حمایت از دیکتاتورها،سود بردن از جنگ و ویرانی وکشتار،سود از طریق ضد اخلاقی ترین تولیدات،الودگی و نابودی محیط زیست،استعمار .........را سیاست کلان جهان ومستقیم یا غیر مستقیم حمایت و تایید میکنند
طبسی
Iran, Islamic Republic of
درود بر حسین شریعتمداری ابرمرد دنیای تحلیلهای سیاسی عمیق و دقیق
اگر نیویورک تایمز هم از چنین روزنامه نگاران صاحبنظری برخوردار بود واقعا به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تبدیل درختان به کاغذ باطله کمک شایانی میشد.
ما تا امثال ایشان را داریم غمی نداریم و پوزه کل جهان را به خاک میمالیم
صامین
Iran, Islamic Republic of
زنده باد حاج حسین شریعتمداری افشاگر خائنین و فتنه گران
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های حاج حسین واقعا درسته درود بر سردار قلم
علی
Iran, Islamic Republic of
اخه ایشون تحلیلش چی بوده که خیلی درست باشه. کل حرفش را گذاشته بر مبنای یک فرضی که نمیدونیم این فرض را از کجا اورده. کجا عربستان گفته من 4 میلیارد پول دادم که امریکا به سوریه حمله کند. بگویید خبرش کجا گفته شده. این اعداد و ارقام را از کجا اورده اقای شریعتمداری. بعدش هم بر مبنای همین فرض، راه حل های عجیب غریب و وحشتناک و البته خیالی ارائه میدهد. راه حل ایشون هم موشک باران عربستان و امارات است. اخه این هم شد راه حل؟ این هم شد راهکار؟ ایشون انگار در دنیای متوهم خودش سیر میکند. انگار موشک زدن مثل سنگ پرتاپ کردنه. اولا اصلا همچین کاری نه در توان سوریه است و نه ما. ثانیا اونها هم ننشستند نظاره گر باشند که 100 تا موشک روی سرشون فرود بیاد و هیچ کاری نکنند. ثالثا با این کار فقط سوریه گور خودش را میکند. امریکا نظاره گر نمینشیند. کشورهای دیگر پشت عربستان خواهند بود. کما اینکه الان هم هستند. حتی اون روسیه هم از اینکار پشتیبانی نخواهد کرد. رابعا این کار یعنی گسترش ابعاد تنش و جنگ در این منطقه پر اشوب. به جای اینکه از ابعاد جغرافیایی اتش لااقل کم کنیم، ایشون دستور گسترشش را میده.
حالا بگو ببینم تحلیل های ایشون چطوره؟
علی
Canada
موش بزرگ جواب موش کوچک..!!!! سعودیها هنوز سر بزرگ جریان را ندیده اند که زیر پتو است!!!! در جواب ترقه بازی دمشق آتش بازی ریاض توسط یمنی ها زندگی را بر سعودیها تلخ خواهد کرد و خواب از چشمانشان خواهد ربود. فعلا اسرائیل هم خواب ندارد و نگران است. بشار جواب دندان شکنی به اسرائیل خواهد داد که کمر اسرائیل را خواهد شکست.
Iran, Islamic Republic of
ناز نفست حاج حسين دقيقا جان كلام رو گفتي خدا هميشه در راه حق حفظت كنه.
Iran, Islamic Republic of
به این بابا باید جایزه بیل طلایی رو داد با این تحلیل های دقیق!
سید
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که منفی دادن و مدیر مسئول محترم کیهان رو کوبیدن و مسخره کردن از سر ندانستن ویا تعصب و .....بود والا شخصیت تاثیر گذار ایشان را باید در نوشته جات دشمنان این آب و خاک جستجوکرد یادم هست ند سال پیش بعضی از روزنامه های کشورهای منطقه اورا از دقیق ترین تحلیل گران سیاسی غرب آسیا معرفی کردند.... به در و دیوار نکوبید وانصاف داشته باشید
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما مرد جنگیم... ما از عاشورای حسینی درس گرفته ایم و مقابل امریکا و اسرائیل و... خواهیم ایستاد در کنار حاج حسین قهرمان