جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۹

استقبال ترکیه از حمله نظامی آمریکا به سوریه

شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 603800
وزارت خارجه ترکیه از حمله نظامی صورت گرفته به سوریه استقبال کرد.
استقبال ترکیه از حمله نظامی آمریکا به سوریه
به گزارش جهان نيوز، وزارت خارجه ترکیه از حمله نظامی صورت گرفته به سوریه استقبال کرد.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که از حمله نظامی به سوریه استقبال می‌کند.

این وزارت خانه هم چنین مدعی شد که این حمله سه جانبه واکنش و پاسخ مناسبی علیه سوریه و اقدام نظام حاکم این کشور در خصوص حمله شیمیایی به دوما به شمار می‌آید.

سه کشور آمریکا انگلیس و فرانسه بامداد امروز در حمله هوایی و موشکی مراکزی را در سوریه مورد هدف قرار دادند. بر اساس این گزارش فرودگاه مزه، مرکز پژوهش‌ها در برزه، جمرایا و مصیاف در سوریه مورد هدف قرار گرفتند.

در این حمله که با مشارکت آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام گرفته، از کشتی‌های نظامی و هواپیما استفاده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ترکیه بی بخار.
Iran, Islamic Republic of
اردوغان بیلمز
Iran, Islamic Republic of
یکی به این اردوغان حالی کنه دیوانه امروز سوریه رو میزنن و میخوان تجزیه کنن فردا ترکیه رو
yashar
Denmark
این اردوغان مثل ....
با دو طر ف حا ل می کند

پو ل و قد ر ت

و اسلا م و سیله
Iran, Islamic Republic of
شما هم اگر جای اردوغان بودید بعد از شکست در سوریه و مشکلات کاملا زیر خاکستر کودتا و ضایع شدن در همراهی اروپا با ترکیه در زمان حمایت ناتو با ترکیه و غلط کردمش بعد از 5 سال با سفر به ایران وبدهی ملی ترکیه که نزدیک به 700 میلیارد دلاره و همچنین ترس از امریکا وتثبیت قدرت بشار و کوتاه امدن از موضعش که بشار باید بره ووو... معلومه برای سوزشش باید بگه خوشحالم
Iran, Islamic Republic of
این بی پدر منافق صفت باید تقاص جنایت هاش رو بده به وقتش
United Arab Emirates
اردوغان حتی ماکیاول تر از امریکا و صهیونیست ها عمل می کند . انها حداقل در داخل خود هوای خودشان را دارند . این بابا معلوم نیست اینطرفیه یا انطرفی . امریکا برعلیه او کودتا می کنه بازهم موس موس کنان میره سمتشون از طرف دیگه به خیال خودش با اینطرف بسته . هیچ سمتی به او اطمینان ندارند و به عنوان متحد حسابش نمی کنند .
Iran, Islamic Republic of
او ... فقط به فکر منافع کشورش است...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا این کارها و حرف ها به نفع کشور و مردم ترکیه نیست.
Iran, Islamic Republic of
منافق تر از اردوغان سراغ داريد ؟
Canada
خاتمی و کروبی
Iran, Islamic Republic of
قبل از آنكه نام سيد مظلومان و ايضاً شيخ شجاع را به زبون بيارى بايد دهنت را آب بكشى !
با تو هم هستم جهان كه سانسور ميكنى !
Iran, Islamic Republic of
بله، اصلاح طلبان فتنه گر که تشدید تحریمهای ایران را از آمریکا گدایی کردند!
Iran, Islamic Republic of
اردوغان خبیث نمک نشناس است نمی دونم چقدر دیوانه یک روز از اسرائیل بد می گه یک روز دیگر تعریف می کنه
Iran, Islamic Republic of
با این همه همسایه منافق از جمله حیدر العبادی که الان طرف سعودی غش کرده وبازار کشورش را به وهابی ها وترک ها داده به کی اعتماد کنیم .اردوغان منافق دودوزه باز که جای خود داره
Iran, Islamic Republic of
هر کسی به فکر منافع ملی خودش است نه فقط کشور ما
سلمان
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی خنده دار نیستیم ما ایرانیها؟؟؟یکی دیگه حمله کرده به سوریه (به سوریه نه به ما)، ترکیه استقبال کرده ما داریم به اردوغان فحش میدیم. دقیقا این مشابه همون رفتاریه که میریم صفحه فوتبالیستهایی مثل مسی و رونالدو را فحش بارون میکنیم. چون به تیمی که ما دوست داشتیم گل زدند. یعنی سیاست زدگی ما ایرانیها وحشتناکه. هیچکدوم از ما که اینجا کامنت میگذاریم هیچ سوادی از سیاست بین الملل، روابط بین الملل، قواعد بسیار پیچیده و تو در توی سیاست بین الملل نداریم و حتی پامون را از ایران فراتر نگذاشتیم ولی با قاطعیتی وصف ناپذیر راجع به سیاست بین الملل نظر میدهیم و نظراتمون تماما احساسی و همراه با فحاشی است. مثلا ادم وقتی نظرات را در اینجا یا حتی بدترش در سایت فارس نیوز میخونه خندش میگیره. همه یک عده متوهم که انگار با خودشون کلی خیال بافی میکنند. من نمیدونم مردم کشورهای پیشرفته هم مثل ما راجع به چیزی که نه بهشون ربطی داره و نه اطلاعاتی دارند اینجوری نظر میدهند. من که خودم یه مدت برا فرصت مطالعاتی آلمان بودم با قاطعیت میگم نه. اونها فقط دنبال پیشرفت و ساخت و تولید و این چیزها هستند. اصلا یک عده وزیران خودشون را نمیشناختند. این از فرط بیکاری و سیاست زدگی ماهاست.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
نتانیاهو:نمی گذاریم حضور ایران در سوریه تقویت شود
عمو خوابی؟
Iran, Islamic Republic of
شما بخواب!
احمد
Iran, Islamic Republic of
آقای آلملن رفته شما کوچکترین درکی از منافع ملی ندارید آمریکا از آنور دنیا میاید اینجا و برای خودش منافع ملی تعریف می کند و ما بغل گوشمان میگیم بما چه آمریکا به سوریه حمله کرده ظاهراً شما درباغ نیستید
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم شما چند سالتان هست ، سطح تحصیلاتتان چیست ، در کجا بوده اید . اینها را نمی دانم ولی زمینه فکری جنابعالی با آ ن نوع صحبت و تحقیر دیگران از موضع بالا برایم مسجل است . دوستانی مثل شما را چه در دوران طولانی اقامتم در اروپا و ایران دیده ام . انچنان دم از سیاست و روابط حاکم در دنیا صحبت می کنید که انگار امده اید پشت کوه برای تبلیغ .من ریشه های شخصیتی این نوع گویش و تفکر را می شناسم و توضیح ان بماند نمی خواهم تلخ تر از این بنویسم .
ولی دوست عزیز:
اول: اینکه چه چیزی هست را ما هم می دانیم ولی چه چیزی باید باشد ان نیز مهم و درد دنیا نیز از همین ناحیه است
دوم :
شما خیلی دم از وجود دانش در سیاست بین الملل در نرم افزار فکری خود می زنید البته نوع نگارش شما استفاده از اول شخص جمع بود که تاکتیکی است زیرا هیچ فردی که خود را مبتدی می داند بخود اجازه نمی دهد به همه نظر دهندگان با لفظ بی سواد توهین کند . شما که بقول خود سواد ندارید قدرت تشخیص و قضاوت هم ندارید لذا حق توهین بدیگران را هم ندارید .نتیجه گیری در این فراز خیلی ساده است
سوم : یک اصل مهم در روابط بین الملل را فراموش کرده اید همانکاری که دیگران می کنند و آن یارگیری است . مسلم است که مواضع اردوغان در سوریه بما نیز مربوط میشود . حوزه امنیت ملی ما تا کنار مرزهای اسرائیل امتداد دارد و کار بسیار درستی هم هست . امریکا و اقمارش دورتادور ایران هستند . چطور انها را میزان قرار می دهید ولی بما که می رسد خیر .اگر منظورتان از روابط بین الملل کنواسیون ها و قراردادهاست که رعایت نمی شوند و اگر منظور قانون جنگل است که همین است در این جنگل باید چه کرد ؟ غیر از یارگیر ی و تقویت ؟ اردوغان یک ادم ماکیاولی است که قطعا شهوت قدرت دارد و اگر واقعا برای کشورش و جهان اسلام کار می کرد هرگز چنین اعمالی را ازخود بروز نمی داد. اینکه به اسم واقعیات حاکم بر روابط بین الملل غرق در هر کثافت کاری شد با منطق من یکی نمی خواند دیگران نیز مسئول اعمال خود هستند . والسلام .
Iran, Islamic Republic of
شما اطمینان داری که حالت خوبه؟
United Arab Emirates
نفرت از اردوغان رو با کار اشتباه یه سری که فرهنگ استفاده از فضای مجازی رو ندارن یکی نکن علی آقا
فهم ربط سوریه به ما هم خیلی سخت نیست خصوصا برای یک دانشجو/ فارغ التحصیل دکتری
ضمنا اگر شما یه بار رفتی من چند بار رفتم و لایه های بعدی زندگی آلمانی ها و ... رو دیدم.
روشنفکر بودن خوبه ولی به شرط اینکه فکرت روشن باشه نه اینکه با فکر خاموش نظرات خاص بدی
فرهنگ
Iran, Islamic Republic of
علی اقا
امثال ما که عوامیم و شما می فهمید . ازآن لاف - هرچند راست - فرصت مطالعاتی شما در المان معلوم است . ولی فرازی از مقاله دکتر سعد الله زارعی که متخصص در این فن است را برایت می نویسم . شما اگر خیلی اشراف دارید بفرمایید جواب امثال اینها رابدهید .
بخشی از مقاله جاپ شده در فارس نیوزبقلم وی تحت عنوان "تهاجم دیروز ، هزینه زیاد ، نتیجه اندک " :
اگر سوابق اخبار مرتبط با مواجهه آمریکا و عوامل آن با موضوع «حضور ایران در منطقه» را مرور کنیم، در می‌یابیم که لااقل 10 سال است که خروج ایران از منطقه به دغدغه استراتژیک نظام سلطه تبدیل شده است. اینکه ایران نباید کاری به منطقه داشته و به درون سرزمین خود سرگرم باشد به استراتژی شناخته شده دشمنان مسلمین تبدیل شده است. در این بین گاهی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های محدود داخل ایران این استراتژی دنبال شده و در قالب شعارهایی نظیر «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» و یا «سوریه را رها کن فکری به حال ما کن» و فتنه‌هایی نظیر فتنه 88 و گاهی در قالب برخی اظهارنظرهای رسمی داخلی که نتیجه اقتدار منطقه‌ای ایران را «زمین سوخته» معرفی می‌نماید، تجلی پیدا کرده است و می‌بینیم که جریانات انحرافی ایران از ملی- مذهبی‌ها تا حلقه احمدی‌نژادی و تا بعضی چهره‌های کنونی دولت در این راستا فعالیت کرده‌اند. آنچه روز گذشته در سوریه روی داد را حتماً باید در جهت استراتژی ده ساله‌ای دید که جلوه‌های داخلی آن را مورد اشاره قرار دادیم. آمریکایی‌ها از زمانی که ناگزیر شدند بعد از تلفات زیاد خاک عراق را ترک کنند با پدیده بزرگی بنام نفوذ منطقه‌ای ایران مواجه گردیدند. این زمان، 2007 میلادی است که بوش با نوری‌المالکی نخست‌وزیر وقت عراق توافقنامه امنیتی را امضا کرد و متعهد شد که در فاصله 2009 تا 2011 به حضور بیش از 300 هزار نیروی نظامی خویش خاتمه دهند. درست از فردای این روز، محافل آمریکایی جرج بوش را ملامت کردند که عراق را در یک سینی طلایی تقدیم ایران کرده است. این البته واقعیت نداشت و ندارد و ایران هیچ سیطره‌ای بر عراق ندارد. آنچه واقعیت دارد ریشه‌های عمیق و دیرین فرهنگی بین دو ملت ایران و عراق و وجود منافع استراتژیک مشترک بین دو ملت است. اما به هر روی این واقعیت دارد که نظام سیاسی جدید عراق با یک درک استراتژیک از لزوم روابطی راهبردی با ایران به دوره خصومت بین بغداد با تهران نقطه پایان گذاشت.
الان آمریکا و عوامل آن و حتی کشورهایی نظیر ترکیه روی اخراج ایران از منطقه و یا تضعیف موقعیت ایران تمرکز کرده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
این اردوغان... به خاطر پول و مقام بر هر کاری می کنه
Iran, Islamic Republic of
بدبخت تر از اردوغان خودشه
وقتی عمر نجسش تموم بشه اون وقت میفهمه که پارس کردن در حمایت از شیطان چه عاقبتی داره
Iran, Islamic Republic of
خردوغان کثیف
United States
...
آدمیزاد
Colombia
ترکیه مزدور کثیف ناتو بوده و هست
بهرام
Iran, Islamic Republic of
من بی عقل تر از اردوغان ندیدم. مث سگ افتاد به التماس پیش پای پوتین. خودش باخانومش اومدند پیش آقا اینقد گریه کرد. این شخص کارش بجایی رسید که گفت باید مسجد اموی بدستان ما برگردد. یعنی تطهیر زیدیان.اما قبلش در روز عاشورا برای امام حسین روضه سوزناک همراه باگریه میگوید. اروپاه تحویلش نمیگیرن به التماس میفته. همه این جنایات برای خوش رقصی است اما آخرکارش دیدنی است
سینا
Iran, Islamic Republic of
کشوری که 50% درامدش از ف... گری است از این بیشتر توقع نمی رود . ...
Iran, Islamic Republic of
این کشور اگه اصالت داشت وضع خط و ادبیاتش اینطور نبود
Iran, Islamic Republic of
اردغان کثافت آدم کش
United States
این کارش درسته
Iran, Islamic Republic of
... جون بازهم که گند زدی
United States
بدون همکاری اردوغان جنایتکار و صهیونیست این آدم کشهای حرفه ای نه میتوانستند در عراق و نه در سوریه اینهمه جنایت بکنند. خون شهدای مدافع حرم هم روی دست این جانی بالفطره هست. خدا لعنت کند ردوغان صهیونیست را که به لباس اسلام هست و تو ی مملکت خودمون هم کم نداریم از این نوع خانئنین.
Iran, Islamic Republic of
باز جوی اردوغان زیاد شد داره جفتک میندازه
Iran, Islamic Republic of
ترکیه وسایر غربیهای وحشی از شکست تروریستهای مورد حمایتشان بشدت عصبانی شده اند اما این قانون جنگل مورد حمایت غرب به رهبری ترامپ دیوانه عواقب وخیمی برای کل دنیا دارد.