جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

سومین دور خروج پناهجویان پاکستانی از افغانستان

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 603608
سومین دور از بازگشت داوطلبانه پناهجویان پاکستانی که در نتیجه عملیات ارتش این کشور، وارد افغانستان شده بودند آغاز خواهد شد.
سومین دور خروج پناهجویان پاکستانی از افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، یک مقام پاکستانی به «مشعل رادیو» گفت: قرار است بخشی از پناهجویان پاکستانی به صورت داوطلبانه از کمپ «گلان» افغانستان به کشورشان بازگردند.

«احسان داور» مسئول مطبوعاتی رسیدگی به امور حوادث طبیعی پاکستان اظهار داشت: قرار است تا پایان ماه آوریل دستکم 1700 پناهجوی پاکستانی از افغانستان به کشورشان بازگردند.

در نخستین دور از بازگشت داوطلبانه پناهجویان پاکستانی از افغانستان 4211 پناهجو و در دومین دور نیز 2508 پناهجوی پاکستانی خاک افغانستان را به مقصد کشورشان ترک کردند.

در جریان عملیات ارتش پاکستان موسوم به «ضرب عضب» حدود یک میلیون نفر از وزیرستان آواره شدند که بیش از 40 هزار نفر از آنها به خاک افغانستان پناهنده شدند.

با وجود اینکه عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان پایان یافته است اما هنوز هم صدها هزار نفر از وزیرستان در سایر ایالات پاکستان و یا در برخی از مناطق شرقی افغانستان ساکن شده و هنوز به این ایالت بازنگشته‌اند.

از سوی دیگر، بسیاری از آوارگان وزیرستانی در کمپ گلان که از اقوام پشتون هستند، از برخورد نیروهای امنیتی پاکستان به ویژه ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور هراس داشته و تمایلی به بازگشت ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *