جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید اسماعیل بابولی

پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 603577
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید اسماعیل بابولی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
گوشه‌ای از زندگی نامه شهید اسماعیل بابولی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اسماعیل بابولی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛
شهید اسماعیل بابولی فرزند زین العابدین تاریخ تولد 1312 ساكن روستای مملو از توابع شهرستان نقده در مورخه 62/4/10 دستگیر و در مورخه 62/4/13 توسط ایادی امپریالیسم حزب منحله دمكرات به شهادت رسید .

شهید بابولی تا آخرین لحظه حیات پر بركت خویش همیشه و در همه حال حامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در روستای فوق محسوب شده و تمام هم خویش را در جهت كمك و خدمت رسانی برای اهالی روستا به كار بست و در نهایت به دست حزب منحله دمكرات شربت شیرین شهادت سر كشید. شهید بابولی دارای اخلاقی پسندیده و خوب و خوشرو بود. همیشه لبخندی معصوم بر روی لبان وی نقش می ‎بست، به طوری كه هر كسی با وی كمی هم صحبت می ‎شد همیشه سعی داشت آن خاطرات را از یاد نبرد و ذكر خیر وی بكند.

شهید والا مقام قبل از انقلاب در شعل شریف كشاورزی در كنار پدر زحمتكش خود مشغول فعالیت بود و بعد از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی همپای سایر امت شریف ایران در جهت حفظ آثار و اهداف عالیه انقلاب فعالیت چشمگیری داشت. به طوری كه بعد از پاكسازی روستای مملو از لوث ایادی امپریالیسم (حزب منحله دمكرات ـ كومله) در رأی گیری كه از طرف مردم در مسجد در جهت انتخاب اعضا شورای اسلامی به عمل آمد، شهید گرانقدر بالاترین رأی را نصیب خود ساخت و این امر نشان دهنده حسن اعتماد ایشان و دلسوزی وی نسبت به مشكلات و گرفتاری های یكایك اهالی روستا بود و چون محبوبیت فوق العاده در بین مردم داشت و همگان از صداقت، تعهد، ایثارگری، مردانگی نامبرده سخن می ‎گفتند و در سایر تلاشهای انسانی و اسلامی زبان زد همه بود و در مدتی كه به عنوان عضو شورای اسلامی مشغول فعالیت بودند به حق صادق ترین و زحمت ‎كش ‎ترین فرد روستای مملو بود.

حقیقتا لحظه ‎ای را از فكر نظام و خدمت در راه خدا، اسلام، انقلاب و مردم غافل نبود. شهید فوق را به دلیل اینكه فعالیت زیادی از خود نشان داده بود و به عنوان یك مهره مفیدی برای انقلاب محسوب می ‎شد در مورخه 62/4/10 ایادی ضدانقلاب (حزب منحله دمكرات ـ كومله) به هنكام كار در مزرعه وی را دستگیر نموده و پس از شكنجه و آزار و اذیت فراوان، شبانه از سیاهی شب استفاده نموده و پیكر پاك و مطهر ایشان را كه شربت نوشین شهادت را با دلی آگاه و قلبی پاك نوشیده بود در صحرا گذاشته بودند. در مورخه 62/4/12 جنازه مطهرش از صحرا پیدا و در روستای فوق به خاك سپرده شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *