دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

آمار صادرات گمرک آبگوشتی است

سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 603052
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از آمارهای ارائه شده در فضای اقتصادی انتقاد کرد و تاکید داشت این آمارها شفاف نیست.
آمار صادرات گمرک آبگوشتی است
به گزارش جهان نيوز، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی کمرگ مبنی بر صادرات ۳ میلیارد تومانی سوپ و آبگوشت در سال ۹۶، اظهار داشت: برای جلب اعتماد مردم باید آمار‌هایی واقعی به مردم داده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید آمار‌هایی که ارائه می‌شود چه در بحث صادرات و چه در بحث واردات مطابق بر واقعیت‌ها باشد، تا مردم به دولت و مسئولان نظام اعتماد بیشتری داده باشند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمار‌های ارائه شده غیر واقعی است، بیان داشت: شفافیتی در ارائه آمار‌های اقتصادی نیست، به طور مثال نمی‌دانیم صادرات ۳ میلیارد تومانی سوپ و آبگوشت یا مواد غذایی دیگر توسط کدام صادرکننده انجام و به کدام کشور صورت گرفته است، این مسائل در ارائه آماری واقعی و شفاف بسیار پر اهمیت است.

وی تاکید کرد: بنابراین آمار صادرات آبگوشت شفاف نیست و مردم نمی‌توانند به این آمار‌ها و درآمد‌ها و در نهایت به دولت و مسئولان اعتماد کنند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه ایران فرصت‌های صادراتی زیادی دارد، گفت: از آنجایی که کشوری چهار فصل داریم و انواع و اقسام ذخایر معدنی، زیرزمینی و خدادادی در اقسا نقاط کشور وجود دارد می‌توانیم صاردات غیر نفتی را توسعه دهیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ایران به قدری منابع دارد که با صادارت آن‌ها می‌توان به سمتی حرکت کرد که دیگر نیازی به صادرات حتی یک بشکه نفت نداشته باشیم.

وی به موانع پیش روی صادرات غیر نفتی اشاره کرد و توضیح داد: مافیا در صادرات اجازه صادرات یا حتی واردات را به دیگران نمی‌دهند و همین امر باعث ایجاد فضای دلال بازی در صادرات شده است.

برای توسعه صادرات باید سختگیری‌ها را کنار گذاشت
موسوی لارگانی با بیان اینکه توسعه صادرات به تولید داخل کمک می‌کند، گفت: باید برخی سختگیری‌ها را کنار بگذاریم، کشور‌های دیگر برای اینکه اشتغال را ارز دست ندهند از صادر کنندگان خود حمایت می‌کنند و تعرفه‌های کشور مقصد را می‌پردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عدم حمایت دولت از صادرکنندگان اظهار داشت: از چند سال گذشته وعده جوایز صادراتی داده شده است، اما دولت‌ها به این وعده خود عمل نمی‌کنند، همچنین شاهد هستیم صادر کنندگانی که تحریم‌ها را دور زده‌اند اجازه ندارند ارزی را که آورده‌اند از بانک‌ها بگیرند که این موانع باعث شده نتوانیم سهم خود در بازار جهانی را بدست آوریم. 
 
منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *