يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۸

بزرگراه تهران به عراق، سوریه و لبنان وصل می‌شود

دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۶
کد مطلب: 602810
ایران در نظر دارد تا بزرگ‌راهی برای اتصال تهران به شهر‌هایی در عراق، سوریه و لبنان احداث کند که دسترسی به دریای مدیترانه را برای این کشور ایجاد می‌کند.
بزرگراه تهران به عراق، سوریه و لبنان وصل می‌شود
به گزارش جهان نيوز، پروژه احداث بزرگراه که ایران را به دیگر کشور‌های شرق مدیترانه متصل خواهد کرد قرار است، مسیر ترانزیتی اصلی ایران برای صادرات قرار بگیرد و انتظار می‌رود که طی دو سال اجرایی شود.

به گزارش القدس العربی، ایران در نظر دارد تا بزرگ‌راهی برای اتصال تهران به شهر‌هایی در عراق، سوریه و لبنان احداث کند که دسترسی به دریای مدیترانه را برای این کشور ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، مقامات ایرانی قبلا توافقنامه‌هایی برای احداث مسیر زمینی ۱۷۰۰ کیلومتری با مقامات در بغداد و دمشق به امضا رسانده بودند.

انتظار می‌رود که این پروژه طی دو سال آینده اجرایی شود. این بزرگراه تهران را به بنادری در سوریه و لبنان و همچنین پایتخت‌های این کشور‌ها متصل می‌کند و قرار است در ابتدا به عنوان مسیر ترانزیتی کالا‌های ایرانی به بنادری در دریای مدیترانه و صادرات آن‌ها از آنجا استفاده شود.

بودجه این پروژه هنوز به صورت علنی اعلام نشده است، اما بر اساس آخرین برآوردها، ۵ سال پس از بهره‌برداری از این بزرگراه، هزینه‌های آن بازگردد.

مقامات ایرانی تاکنون در مورد این موضوع اظهارنظر رسمی نکرده‌اند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما بزرگراه تهران شمال رو تمومش کن سوریه و لبنان و عراق پیش کش
علی
Canada
از طریق بزرگراه داعش زودتر به تهران میرسد!!!!
Hungary
ن...
کاربر گرامی .با تشکر . شما بهتر است ابتدا انواع استراتژیهای امنیتی و مفاهیمی چون امنیت ملی و منافع ملی را مطالعه و سپس در باره این قبیل مسائل اعلام نظر کنید اگر عده ایی ندانسته سرمایه خود را فدای یک ترس موهومی می کنند تقصیر خودشان است .جهان نیوز
United Arab Emirates
دقیقا این طرح از طرح محسن رضایی برای اتوبان از خوزستان تا مشهد و مسیرهایی که امام رضا ازش رد شده و قبلا مطرح کرد احمقانه تره لازم نیست ذکرکنیم که در عراق کردهای عراق و بعثیهای عراق سایه ما رو با تیر میزنن فقط پارسال اونهمه مرزبان توسط تروریستهای کرد مقیم عراق کشته شدند حالا لابد میخوان این تلفات بیشتر باشه ایران از طریق خلیج فارس هم میتونه به مدیترانه برسه ضمن اینکه ما صادرات خاصی به این کشورها نداریم علیرغم همه کمکهای ایران به سوریه و عراق بازارهای این دو کشور در دست ترکیه و چین (مثل بازار خود ما) شما رو به خدا جلوی اینجور طرحها... رو بگیرید مخصوصا عراق خطری دائمی برای ایرانه چون مرز زمینی زیادی با مرکز وهابیت عربستان داره
Iran, Islamic Republic of
به به خوشا به سعادتمون حالا با این همه خوشبختی چیکار کنیم
سید نورالد ین آل علی
Germany
مدیریت محترم خبرگزاری جهان نیوز ،
با عرض سلام و احترام ،
ابتداء لازم میدانم که تشکر و قدردانی از نویسنده و یا کسی که این گزارش بزرگراه ایران،عراق ، سوریه و لبنان را تهیه نموده است را بنمایم.
خوب تمامی مسائل جاری مملکت را چنانچه بخواهیم در یک لحظه مرور نمائیم ،می بینیم حول و حوش قیمت ارز، استعفای شهردار ، بحث در مجلس ، حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه در سوریه و شهادت مدافعین حرم ، وبلاگ نویسی محکوم سال 88 و دیگران و در نهایت سخنان مقام معظم رهبری و یا آوری ایشان به رفتار و کردار و منش دهه 60 مسئولین را مییشود اشاره نمود.
اما با صرفه نظر کردن از همه مسائل فوق میتوان به این موضوع اشاره نمود که :
وقتی که نقدینگی بسیار بالا در جامعه وجود داشته باشد.
تولید را در پایین ترین دوران را ملاحضه می نمائیم.
رکود در اکثر کارخانه ها به حداقل رسیده است.
تورم وجود دارد.
اعلام رسمی از منابع مجلس و امروز در جراید که بیش از 30 میلیارد دلار از مملکت خارج گردیده است.
قاچاق و فساد و رشوه در سیستم های اداری و بانکی وجود دارد.
مشاور ارشد ریاست جمهوری از افزایش نرخ ارز دفاع می نماید.
و با توجه به اینکه رسم بر این بوده و هست که دلالی در مملکت راحترین کارها است ، پس پول باید یا در مسکن ،یا ماشین و یا ارز سرمایه گزاری شود می بینیم که پروژه های ملی از جمله همین ایجاد بزرگراه ایران ، عراق ، سوریه و لبنان چه تاثیری در اقتصاد مملکت بوجود خواهد آورد؟
بنده بر روی چند ابر پروژه کار کرده ام که چنانچه این ابر پروژه ها شروع گردد، نه تنها باعث ایجاد :
اشتغال ،تولید ، جلوگیری از فساد، جلوگیری از قاچاق ، جلو گیری از بسیاری دیگر از مشکلات و معضلات و بحران هائی که دشمنان قسم خورده برای این مملکت برنامه ریزی کرده اند و تا نابودی دست بردار نیستند .خوب ما چه باید بکنیم.
متاسفانه چنانچه برنامه ریزی درستی انجام شود ، در حال حاضر که از مسئولین کار ی بر نمی آید.
چرا که این همه راهنمائی ،نصیحت ، سخنرانی و ارشادات مقام معظم رهبری در گوش این ها می بایستی اثر می کرد که نکرده است.راهکار چیست؟
دفاع تمام قد از نیروهای مسلح و دشمن باید بداند که ما برای برنامه دفاعی و نظامی از احدی اجازه نخواهیم گرفت.
سیاست دفاع از نیروی مقاومت ایران - سوریه - عراق و لبنان (حزب االله )
ایجاد کریدور ایران - روسیه - نیروهای مقاومت.
ایجاد کریدورایران - چین - پاکستان
ایجاد کریدور ایران - هندوستان - افغانستان.
در مورد مسائل اقتصادی هم پنج ابر پروژه می بایستی انجام تا از بیکاری که منشاء بسیاری از بحرانهای هر کشوری میتواند باشد جلوگیری بعمل آورد.
احمد
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد می شود نام آن را الی القدس بگذارند
Iran, Islamic Republic of
سلام انشالله این بزرگراه ایران سوریه هر چه زودتر ایجاد شود تا راحت بتوان از راه زمینی به مدیترانه برسیم .برای ترانزیت کالا خیلی مقرون به صرفه هست .درآمد خوبی هم می‌تونه برای سه کشور ایران و عراق و سوریه دارد ....بشرطی که آمریکایی‌ها از منطقه اخراج شوند