جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حوزه هنری مأمن شهید آوینی است

شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 602029
سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در نشست خبری به تشریح برنامه‌های این نهاد در هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت.
حوزه هنری مأمن شهید آوینی است
به گزارش جهان نيوز، نشست هفتگی هنر انقلاب اسلامی با حضور سید مسعود شجاعی طباطبایی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست سیدمسعود شجاعی سرپرست معاونت هنری حوزه هنری گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی از روز بیستم فروردین مصادف با سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم شهید سیدمرتضی آوینی آغاز می‌شود و تا 27 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

شورای فرهنگ عمومی سالروز شهادت شهید آوینی را به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری کرده است؛ شهید آوینی در مقطعی در حوزه هنری فعالیت داشت یعنی می‌توان گفت که حوزه هنری مامن شهید آوینی است.

شجاعی با بیان اینکه حوزه هنری برای چهارمین سال پیاپی این رویداد را برگزار می‌کند، خاطرنشان کرد: ما برای این رویداد برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی و ادبی را طراحی کرده‌ایم که در مراکز استانها نیز همزمان با تهران این برنامه‌ها برگزار می‌شود. البته در برگزاری این رویداد سایر نهادها و دستگاه‌های مختلف نیز با ما همکاری دارند و ما براساس وحدت رویه با آنها پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: توجه رو یش‌های هنر انقلاب یعنی تلاش جهت معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های شاخص هنر انقلاب بویژه هنرمندان جوان، توجه به مبانی معرفتی و شیوه زندگی شهید آوینی به عنوان هنرمند تراز انقلاب اسلامی را برای این رویداد در نظر داریم. در مراکز استانهامراسم افتتاحیه جداگانه‌ای برگزار می‌شود و مراسم افتتاحیه اصلی این رویداد در سالن سوره حوزه هنری در روز 20 فروردین‌ماه ساعت 17:30برگزار خواهد شد که طی این برنامه 20 نفر از هنرمندان شهرستانی و چهره‌های شاخص هنر انقلاب معرفی خواهند شد و همچنین آئین اهدای جوایز به برگزیدگان بخش داستان انقلاب که همان جایز امیرحسین فردی است در این مراسم برگزار خواهد شد. 

سرپرست معاونت هنری حوزه هنری با اشاره به برگزاری یادواره‌ برای شهدای هنرمندان در هفته هنر انقلاب تاکید کرد: در روز اول این هفته با حضور در مزار شهدای هنرمند بویژه مزار شهید آوینی برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت. همچنین در این هفته از آثار هنرمندان و کتابهای نویسندگان انقلاب رونمایی خواهد شد. برنامه تلویزیونی سوره هنر که چندین سال است تهیه می‌شود امسال به صورت تولیدی و با تهیه‌کنندگی حامد رهنمون و با اجرای رسالت بوذری از شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

وی معرفی چهره هنر انقلاب در سال 96 را یکی از برنامه‌های اصلی هفته هنر انقلاب عنوان کرد و افزود: بسیاری از هنرمندان برای این بخش نامزد بودند که در نهایت حمید حسام، محمدرضا دوست‌محمدی، حسن روح‌الامین، محمدحسین مهدویان و مهدی نقویان به عنوان نامزدهای نهایی دریافت این عنوان انتخاب شدند. به چهره هنر انقلاب 22 قطعه سکه تمام بهار آزادی به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت.

شجاعی بیان کرد: برای معرفی برگزیدگان و اعطای جوایز ملاکهایی نظیر اثربخشی و جریان‌سازی در هنر انقلاب، رقم زدن اتفاقات ویژه و مهم هنری و حدود 20 آیتم دیگر را در نظر داشتیم.

وی با اشاره به موفقیت چشمگیر هنرمندان حوزه هنری اذعان کرد: اکنون حضور فعال هنرمندان حوزه هنری در رشته‌های مختلف هنری به حدی است که اگر آنها در حوزه‌هایی مانند کاریکاتور، گرافیک و تصویرسازی حضور نداشته باشند این حوزه‌ها مختل می‌شوند. هنرمندان حوزه هنری به عنوان داور و برنامه‌ریز در رویدادهای این رشته‌ها حضور دارند و در بسیاری از این رویدادها به عنوان چهره‌های برتر معرفی می‌شوند.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *