شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

افتتاح پایگاه نظامی دائم انگلیس در خلیج فارس

جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۹
کد مطلب: 601834
انگلیس حضور نظامی خود در منطقه حوزه خلیج فارس را با افتتاح اولین پایگاه نظامی دائم خود در خاورمیانه از بیش از چهل سال قبل تقویت کرده است. این پایگاه در بندر سلمان در منامه، پایتخت بحرین تاسیس شده است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از روسیا الیوم، در مراسم آغاز به کار این پایگاه نظامی دریایی انگلیس که نام آن HMS Juffair است، برخی از مقامات انگلیسی و بحرینی از جمله کریس دیوریل، فرمانده فرماندهی نیرو‌های مشترک انگلیس و استیو دایتون، فرمانده نیرو‌های دریایی انگلیس و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و خلیفه بن احمد الخلیفه، فرمانده کل نیروی دفاعی بحرین حضور داشتند.

وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پایگاه در منامه پایگاه استراتژیک اصلی در شرق کانال سوئز برای انگلیس و همپیمانان و شرکای آن خواهد بود و مرکز عملیات دریایی انگلیس در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ و اقیانوس هند می‌شود.

این پایگاه که قابلیت پذیرش حدود ۵۵۰ تن را دارد، میزبان بیش از ۳۰۰ تن از نیرو‌های دریایی انگلیس و کارمندان فنی خواهد بود.

انگلیس پایگاه دریایی HMS Juffair را برای نخستین بار در بحرین در سال ۱۹۳۵ افتتاح کرده بود، اما پس از اینکه بحرین استقلال خود را از امپراتوری انگلیس در سال ۱۹۷۱ اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا این پایگاه را تحت کنترل خود درآورد.

در سال ۲۰۱۴ لندن تصمیم گرفت تا این پایگاه را مجدداً بازگشایی کند.

بحرین در حال حاضر پایگاه استقرار اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اللهم اهلك و العن آل سعود و آل زايد و آل خليفه جميعاً الي يوم القيامة
Iran, Islamic Republic of
اللهم اهلك و العن آل سعود و آل زايد و آل خليفه جميعاً الي يوم القيامة