دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
پارلمان افغانستان:

حمله قندوز جنایت علیه بشریت است

پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 601687
تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان تاکید کردند که نیروهای افغان و خارجی با حمله به مدرسه دینی در ولایت قندوز مرتکب جنایت علیه بشریت شدند.
حمله قندوز جنایت علیه بشریت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نیروهای هوایی افغان و آمریکایی اوایل هفته جاری یک مدرسه دینی در شهرستان «دشت ارچی» ولایت قندوز را هدف قرار دادند که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

لحظاتی پس از این حمله برخی از منابع محلی و گروه طالبان اعلام کردند که در این حمله حدود 200 غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند اما مقامات ارتش افغانستان کشته شدن غیرنظامیان افغان در این حمله را رد کردند.پارلمان افغانستان با اعزام هیئتی به این منطقه این حمله را مورد بررسی قرار داده است.

«لالی حمیدزی» نماینده قندهار در پارلمان اظهار داشت: هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایت علیه بشریت است.وی در ادامه تصریح کرد که حمله هوایی به غیرنظامیان در دشت ارچی به هدف برانگیخته شدن احساسات مردمی و قرار دادن آنها در برابر دولت افغانستان انجام شده است.

«عبدالله قرلق» نماینده قندوز در پارلمان افغانستان تصریح کرد که در حمله هوایی نیروهای خارجی و افغان به مدرسه دینی در دشت ارچی تعدادی از طالبان و دستکم 60 غیرنظامی کشته و دستکم 65 غیرنظامی نیز زخمی شدند.«کمال ناصر اصولی» نماینده خوست نیز گفت: «عاملان چنین خیانت و جنایتی باید محاکمه شوند.»

وی افزود: این حمله روند صلح و تمایل طالبان به صلح را با شکست مواجه کرد.از سوی دیگر، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان نیز حمله اخیر نیروهای هوایی افغان و خارجی به مدرسه دینی در ولایت قندوز را محکوم کرد.
ابراهیمی گفت: هدف قرار دادن غیرنظامیان افغان برای ما قابل قبول نیست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *