جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

دعای اوباما برای قربانیانی که خود کشت!

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 448062
رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به حمله‌ای که به مرگ دستکم ۱۶ نفر در شهر قندوز افغانستان منجر شد، گفت این حادثه را تسلیت می‌گوید و منتظر نتایج تحقیقات پنتاگون در این رابطه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای به حمله هوایی این کشور به تنها بیمارستان فعال در شهر قندوز افغانستان واکنش نشان داد و گفت این حادثه را به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید و برای آن‌ها دعا می‌کند.

در جریان حمله‌ای که روز شنبه صورت گرفت، دستکم ۱۶ نفر از جمله چندین پزشک خارجی عضو گروه موسوم به پزشکان بدون مرز که در این بیمارستان فعالیت می‌کردند، جان خود را از دست دادند. گفته می‌شود ۳ کودک نیز در میان قربانیان این حمله بوده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در واکنش اولیه خود مدعی شده است که هدف از حمله، مقابله با شبه نظامیان طالبان بوده و آمریکا قصد داشته است اعضای این گروه را که در حال تیراندازی بوده‌اند، هدف قرار دهد.

این در حالی است که روایت شاهدان در منطقه متفاوت است. پزشکان حاضر در بیمارستان به رسانه‌ها گفته‌اند که بمباران این ساختمان با وجود اعلام حضور غیرنظامیان، تا نیم ساعت ادامه یافته است.

با این وجود، اوباما در بیانیه خود بدون اعلام عذرخواهی، این حادثه را یک «تراژدی» خوانده و گفته است که پنتاگون در حال «تحقیق کامل» در مورد این حادثه است تا مشخص کند که این حمله تحت چه شرایطی رخ داده است.

وی همچنین وقوع این حادثه را «عمیقا تسلیت» گفته و عنوان کرده است: «من و میشل (همسر اوباما) برای تمام غیرنظامیانی که در این حادثه آسیب دیدند، خانواده‌های آن‌ها و عزیزانشان، دعا می‌کنیم و به فکر آن‌ها هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که به همکاری با اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان برای «حمایت از نیروی دفاع ملی و نیروی امنیتی افغانستان» ادامه می‌دهد، تا «کشور آن‌ها امن» شود.

آمارها نشان می‌دهد حملات هوایی آمریکا که طی بیش از یک دهه گذشته در کشورهای مختلف و به بهانه مقابله با تروریسم صورت گرفته، به مرگ هزاران غیرنظامی منجر شده است. به نوشته روزنامه گاردین، واشنگتن تنها برای کشتن ۴۱ نفر از کسانی که می‌گوید عضو القاعده بوده‌اند، در حملات پهپادی «هدفمند»، دستکم ۱۱۴۷ نفر را کشته است که بسیاری از آن‌ها غیرنظامی، زن و کودک بوده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اوبامای دروغگو..................