يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر:

۷۰ درصد علت تصادفات خطای انسانی است

يکشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 600568
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و 140 هزار نفر به پایگاه‌های سازمان جوانان در سراسر کشور طی ایام نوروز مراجعه کرده‌اند، گفت: بیش از 100 هزار نفر نیز میثاق‌نامه کمپین نه به تصادفات را امضا کردند.
به گزارش جهان نيوز، مسعود حبیبی ، در ارتباط با اجرای هجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اظهار داشت: از زمان اجرای این طرح بیش از 1 میلیون و 140 هزار نفر به پایگاه‌های سازمان جوانان در جاده‌های کشور مراجعه کردند. همچنین 80 هزار نفر از خدمات پایگاه‌های سلامت بهره‌مند شده‌اند.

وی ا فزود: 45 هزار مسافر از خیمه‌های نماز سازمان جوانان استفاده کرده و 90 هزار کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند شده‌اند؛ همچنین بیش از 100 هزار نفر میثاق‌نامه کمپین نه به تصادفات را امضا کردند.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر گفت: یک میلیون و 300 هزار قلم اقلام تبلیغی،‌ فرهنگی و راهنمایی مسافران توزیع شده است و 16 هزار جوان داوطلب در  اجرای این طرح مشارکت داشتند.

وی در ادامه به طرح بهرفت و پیوستن افراد سیاسی و مشهور به این طرح گفت: این طرح برای هجدهمین سال از سوی سازمان جوانان هلال‌احمر در سراسر کشور اجرایی شده است و بهبود رفتارهای ترافیکی هدف اصلی اجرای این طرح بوده است.

حبیبی براساس اینکه براساس آمارها حدود 70 درصد از سوانح رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد که می‌توان با ایجاد حساسیت در میان مردم این آمار را کاهش داد گفت: حتی فوت یک نفر از خانواده می‌تواند مشکلات زیادی برای جامعه و خانواده‌ها می‌تواند به همراه داشته باشند بنابراین پیشگیری از تصادفات امری ضروری به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خاطرنشان کرد: تاکنون سیاسیون و افراد مشهوری همچون حسن روحانی، اسحاق جهانگیری، محمدجواد آذری جهرمی، نمایندگان مجلس،‌ معاون فنی و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، معاون میراث فرهنگی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور به این کمپین پیوستند.

وی عنوان کرد: رئیس اورژانس اجتماعی کشور و نمایندگانی همچون عارف، نوبخت، زنگنه و ... نیز از جمله کسانی بوده که به این طرح پیوسته‌اند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میشود در مورد سبقه اجتماعی وفرهنگی راننده های مسبب تحقیق میدانی شود!