جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خطای انسانی، علت ۷۰ درصد حوادث مدارس

چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 663042
معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت را از دلایل بروز حوادث ناگوار دانست.
خطای انسانی، علت ۷۰ درصد حوادث مدارس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به اهمیت ایمنی مدارس اظهار کرد: سلامت و ایمنی مدارس محیط و عوامل خارجی و خطای انسانی دو عامل ناامنی مدارس است و فرهنگ ایمنی، فقدان استاندارد، آموزش ناکافی و کمبود نظارت از موارد ناامنی است که در حوادث نقش دارند.
 
وی افزود: بر اساس آمار حدود ۷۰ درصد حوادث براثر خطای انسانی ازجمله فقدان نظارت و نقص سیستم ایمنی و... اتفاق می‌افتد خطای انسانی قابل‌رفع است و با رفع آن قسمتی از دومینو را برمی‌داریم لذا حادثه واقع نمی‌شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حمیدی اظهار کرد: باید از وقایع درس بگیریم و از حوادث آینده پیشگیری کنیمو با تحقیقاتی که درزمینهٔ آسیب‌های اجتماعی انجام دادیم مشخص‌شده ۸۶نوع آسیبی که اتفاق افتاده، اغلب مربوط به زمین خوردگی و برخورد با اشیا است که خیلی جدی گرفته نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *